איגוד יצרני הרכב האירופאי פועל בדחיפות להרחבת תקן זיהום האוויר יורו 6 כך שיכלול גם נתונים של תנאי אמת.

בדיקת פליטת מזהמים
תקן יורו 6 יורחב לבדיקת פליטת מזהמים בתנאי אמת.

בעקבות תרמית פליטת המזהמים מרכבי הדיזל של קבוצת פולקסווגן, איגוד יצרני הרכב האירופאי (ACEA) הודיעה כי בכוונתו לשלב בבדיקות פליטת המזהמים לתקן יורו 6 של מנועי דיזל המתבצעות כיום בתנאי מעבדה בלבד, גם בדיקה בתנאי אמת.

 

אין ספק כי איגוד יצרני הרכב האירופי מנסה להקדים תרופה למכה שכן ככל שהזמן עובר מתגלה כי קבוצת פולקסווגן לא לבד ועוד דגמי דיזל של יצרנים אחרים הציגו פליטת מזהמים נשימתיים (Nox) גבוהה משמעותית בתנאי אמת לעומת תנאי המעבדה. מספר מכוניות הדיזל הנמכרות בעולם זניח יחסית לכלל שוק הרכב, אך בשוק האירופאי כמחצית מהרכבים הם רכבי דיזל ושוק זה אחראי על מרבית מכירות מכוניות הדיזל בעולם – 7.5 מיליון מתוך 10 מיליון מכוניות דיזל שנמכרו אשתקד.

 

אמנם פולקסווגן ביצעה מעשה רמאות בפועל, אך באופל זפירה טורר (דיזל) נרשמה פליטת NOx הגבוהה פי 9.5 מהתקן, בסיטרואן C4 פיקסו נרשמה פליטה הגובהה פי 5.5 ו-ב.מ.וו X3 דיזל רשם בתנאי אמת פליטה הגבוהה פי 9.9 מהתקן. ב-ב.מ.וו ציינו כי הם לא עושים כל שימוש בתוכנה שנועדה לרמות את בדיקת זיהום האוויר והם יבדקנו בעצמם את הממצאים. למרות זאת, עצם פרסום הידיעה גרם לירידות חדות במסחר בבורסה הגרמנית במניות של ב.מ.וו (9.3%), מרצדס ובכלל תעשיית הרכב הגרמנית. 

 

גם בתחום פליטת ה-CO2 במנועי דיזל נמצאו חריגות משמעותיות, ברוב דגמי הדיזל של מרצדס נרשמה פליטת CO2 הגבוהה במעל ל-50% מבדיקות המעבדה, נתון דומה נרשם גם ב-בפיג'ו 308 דיזל, רנו קליאו 4 דיזל ו-ב.מ.וו סדרה 5 דיזל. הסטייה המשמעותית הזו בין נתוני המעבדה לנתוני האמת, גורמת לגופים העוסקים בתחבורה נקייה לחשוד כי לא רק פולקסווגן ביצעה מניפולציות שנועדו להציג פליטת מזהמים נמוכה בבדיקות המעבדה אלא גם יצרנים נוספים.  

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.