אנדרואיד 12 מפתח דיגיטלי
אנדרואיד 12 - מפתח דיגיטלי.
אנדרואיד 12 מפתח דיגיטלי
אנדרואיד 12 - מפתח דיגיטלי.

גוגל הציגה השבוע את מערכת ההפעלה אנדרואיד 12 החדשה שלה למכשירים סלולריים, אחת התוספות למערכת היא האפשרות למפתח דיגיטלי לרכב וזו למעשה התשובה של גוגל ל-CarKey של אפל. המפתח הזה יפעל על טכנולוגיית UWB המאפשרת להשאיר את המכשיר הנייד כך שהפתיחה של הרכב אוטומטית לחלוטין - זו אותה טכנולוגיה המשמשת ארנק דיגיטלי לתשלומים באמצעות המכשיר הסלולרי.

 

זו לא הפעם הראשונה בה אנחנו פוגשים ברעיון של מפתח דיגיטלי, טסלה עושה את זה באמצעות טכנולוגיית bluetooth, שלא נחשבת לבטוחה מספיק לשימוש הזה, וגם ב.מ.וו ויונדאי מציעות מפתח דיגיטלי כזה שנוצר באמצעות שיתוף פעולה עם סמסונג אך כאן מדובר בשימוש בשש NFC המחייב את הצמדת המכשיר הסלולרי לדלת כך שזה פחות נוח משימוש במפתח חכם רגיל.

 

ב.מ.וו iX
ב.מ.וו iX.

גוגל מציינת כי המפתח הדיגיטלי יהיה זמין בהמשך השנה במכשירים של סמסונג וגוגל. במקרה של סמסונג, כל מכשירי הדגל שלה (כגון S21 פלוס ואולטרה, S20 אך לא S21) מצוידים כבר ברכבי תקשורת UWB, ובמקרה של גוגל אין לה שום מכשיר כזה כך שגוגל כנראה מדברת על הפיקסל 6 שהיא תציג בהמשך השנה. את המפתח הדיגיטלי ניתן לשתף עם אנשי קשר כך שהם יוכלו לנהוג ברכב מבלי להחזיק במפתח פיזי וזה רק על קצה המזלג שכן עקרונית המפתח הדיגיטלי יכול לכלול גם פרופיל אישי לכל נהג ועוד, הכל תלוי במידת ההטמעה של יצרן הרכב.

כמובן שכל זה חסר משמעות אם יצרני הרכב לא יתמכו בטכנולוגיה הזו, ב.מ.וו תהיה הראשונה לתמוך בזה במכשירי אפל ואנדרואיד בדגמים ב.מ.וו i4 ו- ב.מ.וו iX החשמליים שישווקו השנה וגם יונדאי, שתמיד עובדת בצמוד לסמסונג, תהיה מהיצרנים הראשונים לעשות שימוש במפתח הדיגיטלי של אנדרואיד.

 

לצד המפתח הדיגיטלי, מכשירי אנדרואיד יתמכו גם בפרוטוקול חיבור מהיר למכשירי bluetooth כך שהחיבור למערכת המולטימדיה של הרכב יהיה באמצעות קליק פשוט אחד. ברגע שהנייד מזהה מכשיר bluetooth קרוב (כל מכשיר) תופיע על המסך בקשת חיבור, לחיצה על אישור ונגמר הסיפור בלי להיכנס לכל מיני תפריטים במערכת המולטימדיה.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.