מפתח דיגיטלי אפל ב.מ.וו
כבר לא צריך מפתח לרכב.
מפתח דיגיטלי אפל ב.מ.וו
כבר לא צריך מפתח לרכב.

במסגרת הכנס השנתי למפתחים של אפל (WWDC) הציגה החברה את מערכת ההפעלה הבאה של האייפון, iOS14, אשר תכלול יכולות לשמש כמפתח דיגיטלי מתקדם לרכב. הרכבים הראשונים שיעשו שימוש ביכולות האלו הם דגמי ב.מ.וו, החל מסדרה 1 ועד ל-X7 הענק. 

 

ב.מ.וו הייתה החברה הראשונה להציע אינטגרציה עם נגן האייפוד ברכבים שלה, היא גם הייתה הראשונה להציע חיבור אלחוטי לאפל קאר-פליי וכעת היא גם הראשונה לעשות שימוש במפתח הדיגיטלי של אפל, הנשמר באופן מאובטח בארנק של אפל. הטכנולוגיה הזו תהיה זמינה למשתמשי אייפון XR ואייפון XS או דגמים חדשים יותר ולדגמי ב.מ.וו מתאריך ייצור של החל מה- 1.07.2020. 

 

מפתח דיגיטלי אפל ב.מ.וו
מפתח דיגיטלי לרכב.

פונקציית המפתח הדיגיטלי תהיה זמינה במכשירי אייפון ובשעון של אפל (Apple Watch) כדרך נוחה ובטוחה להיכנס לרכב, לנעול אותו וכמובן גם להתניע את הרכב. באמצעות המפתח הדיגיטלי בעל הרכב יכול לשתף את המפתח, באמצעות iMessage, עם עד חמישה משתמשים כולל התאמה של הרכב לנהג צעיר, כגון הגבלת מהירות, הגבלת הספק המנוע, עוצמת שמע מרבית במערכת השמע ועוד. את כל זה ניתן לעשות דרך האייפון או דרך מערכת iDrive שברכב.

 

אם אתם שואלים מה קורה במידה והסוללה באייפון התרוקנה, אז המערכת שומרת חלק קטן מקיבולת הסוללה בכדי לאפשר כניסה לרכב עד 5 שעות מהרגע שהמכשיר כבה. זיהוי המפתח הדיגיטלי ע"י הרכב מתבצע באמצעות שבב ה- NFC אך בעתיד הקרוב התקשורת של המפתח הדיגיטלי עם הרכב תתבצע באמצעות שבב UWB, שכבר קיים באייפון 11 - פרוטוקול תקשורת אלחוטית לטווח קצר בו נפגוש במכשירים סלולריים רבים בעתיד הקרוב.

תחום נוסף בו ב.מ.וו ואפל מרחיבות את שיתוף הפעולה הוא באפליקציות המפות של אפל אשר תתמוך בקרוב בתכנון נסיעה עם רכב חשמלי. מערכת אפל קאר-פליי שברכב תקבל מהרכב מידע על מצב הטעינה של הסוללה ובהתאם ליעד הנסיעה המערכת תבחר עבור הנהג את הנתיב האופטימלי על בסיס הטווח החשמלי ומיקום עמדות הטעינה שבדרך. הפיצ'ר הזה יהיה זמין ברכבים החשמליים של ב.מ.וו החל מה-i4 אותה ב.מ.וו תשיק בשנה הבאה.

תגיות: ב.מ.וו
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.