סגן נשיא למערכות תא דלק ב.מ.וו אמר בראיון כי הוא צופה שבעוד כחמש שנים העלות של רכב מימן חשמלי תהיה דומה לזו של רכב עם מנוע בעירה פנימית.

 

אין ספק שרכבים חשמליים מבוססי סוללות ענק מובילים כיום את שוק הרכב החשמלי, אך מרבית יצרני הרכב המובילים, כגון טויוטה, יונדאי, ב.מ.וו, ג'נרל מוטורס ועוד, מאמינים שהנעה חשמלית מבוססת תא דלק מימני היא טכנולוגיה טובה לא פחות, אם לא יותר, ולמרות שכולן משקיעות גם ברכבים חשמליים מבוססי סוללות, כי זה הכאן ועכשיו, הן משקיעות במקביל סכומי עתק בפיתוח טכנולוגיית תא דלק.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

 

בראיון לטלגרף הבריטי, סגן נשיא מערכות הנעה מבוססת מימן ותא דלק ב-ב.מ.וו, ד"ר יורגן גולדנר, אמר כי הוא צופה שכבר בעוד חמש שנים הם יהיו קרובים ליכולת לייצר מכוניות מבוססות תא דלק מחיר זול כמו של רכב המצויד במנוע בעירה פנימית. "בשלב זה אנחנו לא רואים את רכבי המימן כמתחרים לרכבים המבוססים על סוללה אלא כמוצר משלים עבור הלקוחות שלנו" ציין בנוסף.

 

ב.מ.וו i NEXT FCEV
i Hydrogen Next קונספט

בשנת 2015 ב.מ.וו חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם טויוטה לפיתוח טכנולוגיות לתא דלק מימני, דור שלישי למערכת תא הדלק של טויוטה ו-ב.מ.וו. טויוטה הציגה לאחרונה את המיראי החדשה, דור שני למכונית המימן הסדרתית של החברה העושה שימוש בתא דלק חדש והבטחה לטווח נסיעה של 650 ק"מ.

 

בשנת 2022 ב.מ.וו תשיק את רכב המימן הסדרתי הראשון שלה, X5 FCEV, אותו היא הציגה אשתקד כקונספט i Hydrogen Next. אב הטיפוס לדגם הנבחן בימים אלו בעל טווח נסיעה חשמלי של כ-402 עד 482 ק"מ אך גולדנר מציין כי עד שהדגם יגיע לפס הייצור הוא כבר יהיה בעל טווח נסיעה שקרוב יותר ל-600 ק"מ. יש לציין כי בשלב הראשון ב.מ.וו לא תשווק את הדגם לקהל הרחב אלא לציי רכב בלבד כסוג של שדה ניסוי שדה רחב בתנאי אמת.

 

בתעשיית הרכב צופים/שואפים כי רכבים חשמליים מבוססי סוללות ישמשו בעיקר לצרכים אורבניים ואילו רכבים חשמליים מבוססי תא דלק ישמשו רכבים לנסיעות בינעירוניות ארוכות, לא רק ברכבים פרטיים אלא גם ברכבים מסחריים, החל ממסחריות קלות קלים ועד למשאיות כבדות.

כמו תמיד, העתיד של רכבי מימן תלוי לא רק במחיר הרכב אלא ובעיקר בפריסת תחנות תדלוק במימן שכיום, היא קיימת במשורה. המקומות העיקריים בהם קיימת תשתית כזו היא ביפן, גרמניה, קליפורניה ודרום קוריאה. בגרמניה לדוגמה יש כיום 80 תחנות תדלוק בלבד אך עד שנת 2025 המספר הזה צפוי לעמוד על כ-250 עד 400 תחנות. בכדי להכניס דברים לפרופורציה, יורגן מציין כי במדינות כדוגמת אלו נדרשות כ-8000 עד 10,000 תחנות כך שהמרחק מהבית לתחנת הדלק הקרובה יעמוד על לא יותר 5-8 ק"מ. יש לציין כי עבור רכב חשמלי מבוסס סוללות יש צורך במספר גדול בהרבה, גם בשל זמן "התדלוק" הארוך יותר.