ב.מ.וו i4
ב.מ.וו i4.
ב.מ.וו i4
ב.מ.וו i4.

יצרני הרכב השקיעו בעבר הון עתק בפיתוח מנועי בעירה פנימית חזקים ויעילים במסגרת מעטפת המגבלות של תקנות הזיהום, כיום הן משקיעות הון עתק בפיתוח טכנולוגיית סוללות חדשה שתוכל להיות אמינה ובטוחה יותר, לספק טווח נסיעה גדול יותר מזה של טכנולוגיית הסוללות הנוכחית.

 

יש המון תחומים בהם אפשר לשפר את היעילות והנצילות של מערכת הנעה חשמלית, כגון מערכת הקירור או החימום של מארז הסוללה, האינטגרציה של הרכיבים השונים, נצילות המנועים החשמליים, ניהול הסוללה והטעינה ועוד, כל אלו מאפשרים שיפור באחוזים בודדים בלבד אם נעשים נכון מראש אך לעומת זאת שיפור טכנולוגיית הסוללות יכול להביא לשיפור של עשרות אחוזים ולכן עיקר הכסף של יצרני הרכב נמצא בתחום זה.

 

ב.מ.וו ix xDrive50
ב.מ.וו ix xDrive50.

במסגרת קבלת מענק מחקר בתחום הסוללות ממשלת גרמניה וגורמים רגולטורים נוספים באירופה, ב.מ.וו הכריזה שעוד הרבה לפני 2025 היא תשיק רכב ניסוי המצויד בסוללות מצב מוצק, סוללות שלפי החברה יאפשרו להגדיל את טווח הנסיעה בכ-50% מזה של טכנולוגיית הסוללות הנוכחית של החברה. יש לציין כי יעד של סוף העשור נשמע פסימי יחסית שכן כבר כיום יש יצרני רכב המציגים סוללות מצב מוצק לשימוש בשנים הקרובות, בחלק מהמקרים לשימוש כבר במהלך השנה הבאה.

 

קבוצת BMW משווקת כיום בסך הכל 3 דגמים חשמליים, i3 מיני SE ו-iX3, אך בהמשך השנה היא תשיק שני דגמים חשמליים חדשים, את הקרוסאובר iX ואת הגרסה החשמלית לסדרה 4 גראן קופה, ב.מ.וו i4. ב.מ.וו מציינת כי בשנים הקרובות היא תשיק גם גרסה חשמלית מלאה לסדרה 5, גרסה חשמלית ל-X1 ובהמשך גם גרסה חשמלית לדור הבא של סדרה 7 ולדור הבא של מיני קאנטרימן. עד לשנת 2023 ב.מ.וו מתכננת לשווק לפחות דגם חשמלי אחד ב-90% מהשווקים בהם היא פעילה.

 

2022 ב.מ.וו i4 החשמלית
ב.מ.וו i4 החשמלית.

סוללות מצב מוצק נחשבות לגביע הקדוש של תעשיית הרכב החשמלי, הן בעלות קיבולת אנרגטית סגולית גבוהה יותר מזו של סוללות ליתיום-יון כך שעל אותו משקל מתקבלת סוללה בקיבולת גבוהה יותר, הם פחות רגישות לשינויים בטמפרטורה ובמיוחד טמפרטורה נמוכה, הן מאפשרות טעינה מהירה יותר, פחות רגישות לטעינה מלאה או פריקה מלאה, הן בטוחות הרבה יותר ועוד.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.