יונדאי רכב ספורט מבוסס מימן
יונדאי תחשוף בחודש הבא את החזון שלה לתחבורה מבוססת מימן.
יונדאי רכב ספורט מבוסס מימן
יונדאי תחשוף בחודש הבא את החזון שלה לתחבורה מבוססת מימן.

יונדאי היא מהיצרנים המובילים בעולם בתחום פיתוח תחבורה מבוססת מימן ועדיין מאמינה מאוד בפתרון הזו כאלטרנטיבה נקייה לצד הנעה חשמלית מבוססת סוללות. בחודש הבא (7 בספטמבר) יונדאי תערוך סימפוזיון בנושא שימוש במימן בתחבורה תחת הכותרת ‘Hydrogen Wave’ במסגרתו היא תציג את הרעיונות והפיתוחים שלה בתחום.

 

בשלב זה יונדאי מספקת לנו מספר טיזרים לשני כלי רכב מבוססי מימן אותם היא תחשוף במסגרת הסימפוזיון, זה כולל אוטובוס מבוסס מימן וכן רכב ספורט מבוסס מימן וזה אולי החלק המעניין יותר שכן אחת המגבלות של רכבים חשמליים העושים שימוש בתא דלק מימני זה יכולת ייצור החשמל הקטנה יחסית של תא דלק ולכן כל רכבי המימן המוכרים, כמו ה- NXEO של יונדאי או המיראי של טיויטה, מוגבלים להספק מרבי נמוך יחסית של כ-160-180 כ"ס. רכב ספורט לא יכול להסתפק בהספקים נמוכים כאלו ולכן יהיה מעניין לראות מה הפיתוח החדש שיונדאי תציג עם הדגם הזה. יתכן כי לא מדובר ברכב המבוסס על תא דלק מימני אלא על מנוע בעירה פנימית בהסבה למימן. 

לצד זה יונדאי תציג פתרונות לתחנות תדלוק במימן שזו כיום המגבלה העיקרית של רכבי מימן, תשתית תדלוק מוגבלת מאוד עם פריסה עולמית אפסית. למימן יש לא מעט יתרונות על שימוש בסוללות, זה לא רק התדלוק ב-5 דקות המספיק למאות קילומטרים כמו רכבים עם מנוע בעירה פנימית, אלא בעיקר היכולת העקרונית לייצר מימן באפס זיהום אוויר זאת לעומת הזיהום הרב הנפלט בשל ייצור של סוללות. לאור העבודה שהעולם מסרב לחשוב בכלל על מעבר לתחנות כוח גרעיניות, למעשה הוא מצמצם את השימוש בהן, המצב הזה צפוי להישאר כך למשך עשורים רבים לפחות.

מעבר ליונדאי NEXO מבוסס המימן אותו הישקה החברה בשנת 2018, יונדאי החלה לשווק השנה באירופה (שוויץ) את המשאיות הכבדות שלה המבוססות על תא דלק מימני - יונדאי Xcient. היעד של יונדאי בתחום זה הוא להגיע ל-1,600 משאיות מימן עד לשנת 2025. לדור הנוכחי של המשאיות האלו טווח של 400 ק"מ, שהותאם במיוחד לפריסת תחנות המימן בשוק השוויצרי אך ביונדאי כבר עובדים על הדור הבא של משאיות המימן עם טווח של 1000 ק"מ ותאי דלק בעלי הספק גבוה יותר.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.