סקודה VISION E קונספט
הצצה לעתיד החשמלי של סקודה.
סקודה VISION E קונספט
הצצה לעתיד החשמלי של סקודה.

הקונספט VISION-E הוא הצצה לעתיד החשמלי והאוטונומי של סקודה. רכב חשמלי ראשון, סקודה תציג בשנת 2020.

 

סקודה מספקת לנו היום (ד') הצצה ראשונה אל הקונספט החשמלי VISION-E אותו תציג החברה בתערוכת הרכב של שנגחאי בחודש הבא. הקונספט VISION-E הוא קדימון למגוון רחב של רכבים חשמליים או היברידיים אותם סקודה תציג במהלך השנים הבאות.

 

החל משנת 2019, סקודה תחל לצייד את דגמי המותג במערכת הנעה היברידית פלאג-אין (PHEV) כאשר המכונית הראשונה שתצויד במערכת הנעה מסוג זה תהיה הסופרב. החל משנת 2020 ועד לשנת 2025, סקודה מתכננת להציג חמישה דגמים חשמליים במגוון סגמנטים. בנוסף לכך, סקודה מציגה עם הקונספט מערכת נהיגה אוטונומית העומדת בדרגה 3.

 

למי ששואל את עצמו מה המשמעות של דרגה 3? מנהל הבטיחות בכבישים האמריקאי קבע בשנה שעברה דירוג של רכבים אוטונומיים, החל מדרגה 0, ללא כל מערכת נהיגה אוטונומית, ועד לדרגה5, מערכת אוטונומית מלאה המסוגלת להתמודד בכל תרחיש נהיגה – עבודות בכביש לדוגמה. דרגה 3 מחייבת עדיין המצאות נהג ברכב, אך הנהג יכול להעביר את כל תחום הבטיחות הקריטי לשליטה מלאה של הרכב, בתנאים מסוימים. כך לדוגמה הקונספט יכול לנהוג באופן אוטונומי בפקקי תנועה או בכביש המהיר, להיכנס או לצאת מחנייה באופן אוטונומי מלא, לבצע תמרוני עקיפה ועוד.

 

סקודה VISION E קונספט
סקודה VISION E קונספט.

הקונספט ויז'ן E הוא קרוסאובר גדול ממדים בעיצוב קופה, עם אורך של 4.65 מטר, רוחב של 1.92 מטר, גובה של 1,55 מטר ובסיס גלגלים של 2.85 מטר. אם תרצו, הקונספט הוא סוג של קודיאק קופה עם הנעה חשמלית.

 

הקונספט מצויד בשני מנועים חשמליים בהספק כולל של 300 כ"ס המאפשרים לדגם הנעה כפולה בהתאם לצורך. המהירות המרבית בדגם עומדת על 180 קמ"ש ולפי סקודה, מערך סוללות הליתיום-יון של הדגם יספק טווח נסיעה חשמלי של 500 ק"מ.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.