קיה נירו חשמלי e-niro
קיה e-niro.
קיה נירו חשמלי e-niro
קיה e-niro.

יונדאי וקיה מצטרפות לרשת הטעינה המהירה האירופית IONITY והחל משנת 2021 יחלו בשיווק רכבים חשמליים עם יכולת טעינה בהספק אדיר של 350kW.

 

IONITY, למי שלא מכיר את השם, הוא המיזם לפריסת רשת טעינת לרכב חשמלי המשותף לקבוצת ב.מ.וו, דמיילר, פורד, קבוצת פולקסווגן ופורשה. המיזם נועד ליצור פריסה של 400 עמדות טעינה מהירות אשר יאפשרו נסיעה רצופה עם רכב חשמלי בין הערים הגדולות באירופה.

 

בתערוכת פרנקפורט האחרונה, הציג המיזם את הדור החדש של עמדות הטעינה המהירות שמעבר לעיצוב החדש, יאפשרו טעינה בהספק של עד 350kW במתח של 800V. במקביל, יונדאי מוטורס, הכוללת את המותגים יונדאי וקיה, הצטרפה כמשקיעה במיזם ולא רק בכדי שהרכבים החשמליים הקיימים של המותג באירופה יוכלו לעשות שימוש ברשת הטעינה הזו, אלא בכדי להציג החל משנת 2021 רכבים חשמליים עם סוללה במתח של 800V (במקום 400V כמקובל) אשר יוכלו לנצל את יכולת הטעינה המהירה בהספק של 350kW, דבר אשר יאפשר בטעינה של 5-10 דקות להשיג טווח נסיעה נוסף של 100-200 ק"מ.

הרכב היחיד כיום שיודע לעשות שימוש במטען מהיר כזה (למרות שדגם הייצור הוגבל בשלב זה ל-270kW) הוא פורשה טייקן, הרכב החשמלי הראשון של פורשה שהוצג בפרנקפורט. פורשה ביצעה לאחרונה מבחן סיבולת לדגם במסגרתו הרכב נסע במשך 24 שעות מרחק של 3425 ק"מ, המבחן הוכיח לא רק את היכולת של מערכת ההנעה החשמלית לעמוד בעומס גבוה של נסיעה רצופה ומהירה (מהירות ממוצעת של 195 קמ"ש) אלא גם את יכולת הטעינה המהירה שהיא זו שאפשרה לצוות להשיג כיסוי טווח עצום כזה בזמן של 24 שעות.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.