יונדאי מערכת ICT לניהול תיבת ההילוכים
מערכת ICT לניהול תיבת ההילוכים.
יונדאי מערכת ICT לניהול תיבת ההילוכים
מערכת ICT לניהול תיבת ההילוכים.

כהכנה למערכות נהיגה אוטונומיות מתקדמות, יונדאי מציגה טכנולוגיה לשליטה על תיבת ההילוכים באמצעות מידע ממערכת הניווט והחיישנים של בקרת השיוט האדפטיבית.

 

יונדאי וקיה מציגות פיתוח למערכת טכנולוגית (ICT) הבוחרת את ההילוך האידיאלי בתיבת ההילוכים בהתאם לתוואי הדרך ומצב התנועה. הטכנולוגיה הזו תוטמע בדגמים העתידיים של יונדאי וקיה והיא תאפשר שיפור בנוחות הנהיגה וצריכת הדלק באמצעות הפחתה של העברות לא רצויות.

 

מערכת ICT - Information and Communication Technology עושה שימוש בתוכנה חכמה (AI) המותקנת ביחידת העיבוד/שליטה של תיבת ההילוכים (TCU) המנתחת מידע המתקבל ממערכת הניווט (תוואי הדרך) וכן המצלמה והרדאר הקדמי (מצב התנועה) בכדי לבחור את ההילוך האידיאלי בתיבת ההילוכים.

 

ניהול תיבת הילוכים באמצעות מערכת הניווט
ניהול תיבת הילוכים באמצעות מערכת הניווט.

יונדאי מציינת כי כאשר היא בחנה לדוגמה את מערכת ICT בכבישים מפותלים, המערכת הפחיתה ב-43% את העברת ההילוכים לעומת רכב זהה ללא המערכת וכתוצאה מכך, גם הפחיתה ב-11% את השימוש במערכת הבלימה.

 

כאשר נדרשת האצה חזקה להשתלבות בכביש המהיר, המערכת מעבירה אוטומטית את בורר מצבי הנהיגה למצב נהיגה "ספורט" ומחזירה למצב הקודם אוטומטית לאחר ההשתלבות. המערכת תעביר להילוך נמוך יותר, בעת הסרת הרגל מדוושת התאוצה, בכדי לייצר בלימת מנוע במקרים של מדרון, במעבר פס האטה או בהתאם למהירות המותרת בתוואי הנוכחי.

השימוש העיקרי של המערכת יהיה למעשה בשילוב עם מערכות נהיגה אוטונומיות, כגון בקרת שיוט אדפטיבית או מערכות מתקדמות יותר שיוטמעו בדגמים של יונדאי וקיה. בעתיד הרחוק יותר המערכת תוכל לעבד מידע המתקבל מתשתיות חכמות (כמו רמזורים לדוגמה) וכן מלמידה של סגנון הנהיגה של הנהג.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.