יונדאי חשפה בסוף השבוע האחרון את המנוע הראשון שלה שיעשה שימוש במערכת תזמון השסתומים המתקדמת החדשה שלה CVVD - Continuously Variable Valve Duration. המנוע הראשון לעשות שימוש במערכת השסתומים הזו הוא מנוע ה-1.6 ליטר טורבו Smartstream G1.6 T-GDi עם הספק מרבי של 180 כ"ס ומומנט מרבי של 27 קג"מ.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

לפי יונדאי, מערכת CVVD מאפשרת להשיג שיפור של 4% בביצועים, 5% בצריכת הדלק והפחתה משמעותית של 12% בפליטת ה-CO2 לעומת מנוע ה-1.6 T-GDI הנוכחי של החברה, אותו אנחנו מכירים לדוגמה מהספורטאז' טורבו או יונדאי קונה. את מנוע G1.6 T-GDI החדש נפגוש בסונטה החדשה ובהמשך גם בספוראטז', בטוסון (בדור הבא של הדגמים) וכן בדגמים נוספים של יונדאי וקיה.

 

בגדול, מערכת CVVD מאפשרת שליטה מלאה (רציפה) על משך הפתיחה וסגירה של השסתומים. לדוגמה, בזמן בו לא נדרש כוח רב כמו בשיוט במהירות נמוכה, המערכת מאפשרת להשאיר את שסתום היניקה פתוח גם בחלק ממחזור הדחיסה (כמו במחזור אטקינסון ברכבים היברידיים) ובכך להשיג צריכת דלק ופליטת מזהמים נמוכה יותר.

יונדאי לא לבד בתחום הזה (גם אם המערכת שלה שונה למדי ממערכות אחרות) ויצרנים אחרים כבר הציגו בעבר מערכות עם פעולה דומה, בכמה ממנועי לקסוס לדוגמה ישנה מערכת תזמון שסתומים המאפשרת למנוע לפעול גם במחזור אוטו הרגיל וגם במחזור אטקינסון החלש אך החסכוני יותר, בהתאם למידת הלחיצה של הנהג על דוושת התאוצה, אך אף יצרן עד היום לא הציג שליטה רציפה על משך הזמן בו השסתום יהיה פתוח במנוע בייצור המוני.

תגובות (1)

This comment was minimized by the moderator on the site

יפה מאד,
הם משפרים את המנועים שלהם,אבל יחסית ליצרנים אחרים הם נחותים.

There are no comments posted here yet

השאירו את תגובותיכם

מצורפים (0 / 3)
Share Your Location