טסלה מודל Y
טסלה מאמינה כי נהיגה אוטונומית אפשרית על בסיס מצלמות בלבד.
טסלה מודל Y
טסלה מאמינה כי נהיגה אוטונומית אפשרית על בסיס מצלמות בלבד.

טסלה מודיעה ללקוחות החברה שהזמינו לאחרונה את אחד מדגמי מודל 3 או מודל Y בייצור המיועד לשוק הצפון אמריקאי, על כך שהרכבים שלהם כבר לא יהיו מצוידים ברדאר זאת כחלק המעבר למה שטסלה מכנה " Tesla Vision" כלומר התבססות של מערכת מערכת אוטופיילוט ומערכת הנהיגה האוטונומית FSD על מצלמות בלבד באמצעות טכנולוגיית ראייה מלאכותית.

 

טסלה מצלמות
שלוש מצלמות לכיוון הנסיעה.

טסלה לא מציינת האם דגמים אלו יצוידו בדור חדש של מצלמות או מעבדים, אך היא כן מציינת כי במסגרת המעבר לטסלה ויז'ן ולמשך תקופה קצרה חלק מהיכולות המוכרות של המערכת יהיו מוגבלות או לא זמינות: מערכת Autosteer, שהיא שילוב של שליטה אוטומטית על ההיגוי עם בקרת שיוט אדפטיבית, תוגבל למהירות של עד 120 קמ"ש ובקרת השיוט האדפטיבית תשמור על מרחק גדול יותר מהרכב שלפנים. פונקציות זימון הרכב מהחנייה (Smart Summon) ומערכת בקרת הסטייה מהנתיב המונעת מעבר לא בטוח לנתיב הנגדי או ירידה לשוליים (Emergency Lane Departure Avoidance) "יתכן כי לא יהיו זמינות".

 

לפי טסלה, לקוחות הדגמים עם מערכת טסלה ויז'ן יזכו בשבועות הבאים למספר עדכוני OTA אשר יחזירו לפעולה מלאה את מה שחסר או מוגבל, שאר היכולות יפעלו כרגיל.

דגמי מודל S ומודל X החדשים וכן דגמי מודל 3 ומודל Y שלא מיועדים לשור הצפון אמריקאים ימשיכו בשלב זה להיות מצוידים גם ברדאר התומך בפעולת מערכת אוטופיילוט. כמו תמיד, לקוחות טסלה מהווים את הנסיינים של החברה ולכן בטסלה גם בחרו בשני הדגמים הפופולריים ביותר שלה בכדי שתוכל לאסוף כמה שיותר מידע בתנאי אמת על פעולת מערכת Tesla Vision ולהאיץ את הפיתוח של המערכת.

 

טסלה מצלמה בצידי הרכב
מצלמות גם בצידי הרכב.

דגמי טסלה מצוידים כיום בשמונה מצלמות (וכן ב-12 חיישנים אולטרסוניים לטווח הקרוב), שלוש מצלמות לכיוון הנסיעה למגוון טווחים ושדה ראייה, שתי מצלמות בצידי הרכב המותקנות על הכנפיים הקדמיות, שתי מצלמות בקורות B המרכזיות ואחת מאחור על תא המטען. יש עוד מצלמה אחת בתוך תא הנוסעים שאמורה לפקח על הנהג או לכל מיני שימושיים עתידיים כגון מונית אוטונומית. המצלמות זה כמובן הרכיב הפשוט במערכת טסלה ויז'ן, טכנולוגיית ה- AI של טסלה המנתחת את כל מה שהמצלמות "רואות" היא כמובן החלק החשוב והעיקרי בכל המערכת. 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 2

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.