מאזדה פלטפורמה חדשה רב שימושית
פלטפורמה חדשה הכוללת שימוש במנוע רוטורי כמאריך טווח.
מאזדה פלטפורמה חדשה רב שימושית
פלטפורמה חדשה הכוללת שימוש במנוע רוטורי כמאריך טווח.

מאזדה חושפת פלטפורמה מודולרית רב שימושית חדשה, SKYACTIV MSSA שתוכל לעשות שימוש במגוון רחב של תצורות הנעה, החל מדגמי בנזין ועד לדגמים חשמליים. בין השנים 2022 עד 2025 בכוונתה של מאזדה לשווק חמישה דגמים היברידיים, חמישה דגמי פלאג-אין ושלושה דגמים חשמליים חדשים. בשלב זה מאזדה לא מספקת פרטים על אותם דגמים חדשים.

 

במקביל, מאזדה מפתחת פלטפורמה ייעודית לרכבים חשמליים, SKYACTIV EV, שתשרת רכבים במגוון סגמנטים שונים אותם מאזדה תשווק בין השנים 2025 לשנת 2030.

 

מאזדה אמנם לא מרחיבה יותר מידי על הצד הטכני של מערכות ההנעה שלה, אך אלו יכללו מנועי בנזין מסוג Skyactiv-X בשילוב עם מערכת מיקרו-היברידית 48V, מנועי דיזל עם מערכת מיקרו-היברידית, דגמים היברידיים עם מערכת הנעה היברידית של טויוטה וגרסאות פלאג-אין על בסיס מנועי ארבעה צילינדרים. אחד החידושים המעניינים עליו שמענו כבר לא מעט זמן ועכשיו מקבל אישור הוא שימוש במנוע רוטורי (Wankel engine) כמאריך טווח בדגמים חשמליים.

 

מאזדה היברידי 48V
מערכת מיקרו-היברידית 48V עם מנועי בנזין ודיזל

בנוסף, מאזדה תציג גם מנוע שישה צילינדרים בטור, מנוע עליו שמענו לראשונה בשנת 2019 כאשר מאזדה הציגה את התוכנית העסקית שלה במסגרת מצגת למשקיעים. מנוע השישה צילינדרים אמור לשמש דגמים חדשים, גדולים ויוקרתיים יותר של החברה.

 

בתחום הבטיחות, מאזדה מציגה מערכת חדשה Mazda Co-Pilot 1.0 אותה נפגוש בדגמי החברה החל משנת 2022. מדובר במערכת מתקדמת לניטור הנהג ובמקרה של זיהוי התנהגות לא נורמלית, המערכת תעביר את הרכב אוטומטית למצב של נהג אוטונומי, תביא את הרכב לעצירה מלאה במקום בטוח ותיצור במקביל קשר עם שירותי חירום.

 

2017 מאזדה VISION COUPE קונספט
מאזדה VISION COUPE קונספט.

בתחום המולטימדיה והקישוריות, מאזדה מדווחת כי היא הקימה מיזם משותף, ביחד עם חמישה יצרנים יפניים נוספים (טויוטה, הונדה, דייהטסו, סוזוקי וסובארו), לפיתוח מערכת מולטימדיה וקישוריות מתקדמת ברכב בכדי לדחוף לסטנדרט אחיד בין היצרנים השונים. קישוריות מסוג זה ברכב מודרני כוללת דברים כמו פרוטוקול עדכון אונליין (OTA), תקשורת בין רכבים, אבטחת מידע ועוד.

 

למאזדה הסתכלות גלובלית על כל נושא של פליטת מזהמים מכלי רכב, כלומר כבר החל משלב כריית המחצבים המשמשים לייצור רכבים, כולל לדוגמה גם חומרי גלם לסוללות לרכב חשמלי, ועד לשלב הגריטה של הרכב. לכן, בניגוד ליצרנים אחרים, היא חושבת שעדיין יש צורך לייצר רכבים עם מגוון תצורות הנעה ולשווק את הרכבים האלו בהתאם לשוק היעד והתשתית הקיימת בו, כך לדוגמה במדינה בה ייצור החשמל מתבסס בעיקר על פחם, אין טעם לשווק רכבים חשמליים עם סוללה גדולה שכן אז פליטת המזהמים לא תהיה שונה ואף גבוהה יותר מזו של רכב עם הנעה היברידית, לדוגמה.

לצד זה, מאזדה חושבת שיש מקום לשימוש בדלקים נקיים (סינתטיים) עבור מנועי בעירה פנימית והיא שותפה במספר מיזיים לפיתוח, ייצור ושיווק דלקים כאלו, כולל לדוגמה המיזם של פורשה באירופה לייצור דלק סינתטי eFule בו שותפים כבר מספר יצרנים שונים. לגישה הזו שותפים יצרנים יפניים נוספים ואין ספק שליפנים גישה שונה בתחום זה מזו של האירופאים בנושא הזה, שלפעמים נדמה כי הם רותמים את הסוסים לפני העגלה.

 

תגיות: מאזדה
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 3

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.