עד לאחרונה, מערכת בקרת השיוט האדפטיבית סופר קרוז של ג'נרל ממוטורס, המשרתת כיום בעיקר את דגמי קאדילק, הייתה מערכת הנהיגה האוטונומית היחידה שזכתה לאישור נהיגה ללא אחיזה בגלגל ההגה בחוק - רק בארה"ב ובקנדה ורק בכבישים מהירים.

 

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

כעת, ג'נרל מוטורס מכריזה על מערכת אולטרה קרוז (Ultra Cruise), מערכת שתאפשר בנוסף נהיגה אוטונומית בתחום האורבני ללא אחיזה בהגה, לפי ג'נרל מוטורס המערכת תאפשר נהיגה ללא אחיזה בהגה ב-95% מסך תרחישי הנהיגה הרבים בהם נתקל הרכב.

 

מערכת סופר קרוז הנוכחית מתבססת על ניתוח נתונים בזמן אמת של מיקום הרכב ( באמצעות Cadillac Connected Services), מצלמות, רדאר ומפות בהפרדה גבוהה שהופקו מראש באמצעות חיישני LiDAR - מפות מדויקות של כבישים מהירים. מערכת אולטרה קרוז מוסיפה חיישן LiDAR קבוע ברכב מאחורי השמשה הקדמית וביחד עם שאר החיישנים מאפשר להפיק מפות 3D בהפרדה גבוהה של הסביבה בה נוסע הרכב, בזמן אמת כמובן.

 

מערכת אולרה קרוז קאדילק
נהיגה אוטונומית גם בעיר.

כאשר המערכת תשוק בשנת 2023 היא תאפשר נסיעה ללא אחיזה בהגה לאורך של 3.2 מיליון ק"מ של כבישים מהירים ועירוניים בארה"ב ובקנדה ובחברה מציינים שהקיבולת של המערכת תגדל בהמשך ותכסה 5.5 מיליון ק"מ של כבישים ותאפשר נסיעה אוטונומית בכל דרך סלולה בעיר ומחוצה לה. זה שדרוג משמעותי לעומת מערכת סופר קרוז המכסה רק כ-320,000 ק"מ של כבישים מהירים. באופן עקרוני, המערכת תאפשר נסיעה אוטונומית מדלת לדלת כך שכל מה שעל הנהג לעשות הוא להכניס יעד למערכת הניווט ומערכת אולטרה קרוז כבר תעשה את השאר.

 

לפי ג'נרל מוטורס, מערכת אולטרה קרוז תשווק בשלב זה רק בדגמים הבכירים יותר של החברה, כלומר דגמי קאדילק, ומערכת סופר קרוז תיכנס החל מהשנה הבאה גם לדגמים עממיים יותר של החברה, כמו דגמי שברולט השונים.

מערכת אולטרה קרוז נשלטת באמצעות ארכיטקטורת המחשוב הסקלבילית החדשה של ג'נרל מוטורס בטכנולוגיית 5nm ובאמצעות פלטפורמת התוכנה Ultifi החדשה של החברה. המערכת החדשה משדרגת את היכולות האוטונומית של הרכבים המצוידים בה ובאמצעות מערכת לומדת, כל תרחיש שהמערכת לא יודעת להתמודד איתו נרשם, מנותח ובהמשך המערכת תזכה לעדכון OTA לשיפור יכולות המערכת.

 

כמו במערכת סופר קרוז הנוכחית, גם במערכת אולטרה קרוז ישנה מצלמה המזהה ומנתחת את האישונים וכיוון המבט של הנהג בכדי לוודא שהנהג שומר על קשר עין עם הכביש ועל גלגל ההגה ישנו פס תאורה המציג לנהג מתי המערכת בשליטה מלאה ומתי הוא צריך לקחת את השליטה לידיים ולהתערב במעשה הנהיגה.

 

הנקודה הישראלית. לג'נרל מוטורס מרכז פיתוח בישראל, כבר לא מעט שנים, והוא חלק בלתי נפרד מצוות הפיתוח הגלובלי של המערכת הזו, ביחד עם מרכזי הפיתוח של ג'נרל מוטורס בארה"ב, קנדה ואירלנד.

סקירה של מערכת סופר קרוז מול מערכת אוטופיילוט של טסלה: