הונדה SENSING Elite
הונדה SENSING Elite - נהיגה אוטונומית רמה 3.
הונדה SENSING Elite
הונדה SENSING Elite - נהיגה אוטונומית רמה 3.

הונדה מציגה את מערכת SENSING Elite החדשה, גרסה חדשה ומתקדמת יותר למערכת הבטיחות הונדה SENSING ומערכת הנהיגה האוטונומית ברמה 3 הראשונה שזכתה לאישור הרשויות ביפן שהמשמעות של זה היא האפשרות החוקית לעשות שימוש במערכות הנהיגה המתקדמות בלי החובה לאחוז בגלגל ההגה.

 

את המערכת החדשה הונדה בחרה להציג בספינת הדגל שלה, הונדה לג'נד הייבריד המשווקת כיום ביפן בלבד אך הצרכן האמריקאי מכיר אותה כאקורה RLX. את המערכת הזו נפגוש בעתיד בשאר דגמי הונדה, כמו הונדה CR-V החדש לדוגמה אותו הונדה תחשוף בהמשך השנה.

 

הונדה sensing elite
תאורה המודיעה לנהג מתי לקחת שליטה בחזרה.

מערכת SENSING Elite כוללת את היכולות הבאות: Adaptive in Lane Driving - מערכת השומרת על מרכז נתיב הנסיעה ומרחק בטוח מהרכב שלפנים, המערכת מאפשרת מעבר נתיב אוטונומי בהפעלת האיתות או עקיפה של רכב איטי. Traffic Jam Pilot - נהיגה אוטונומית מלאה בפקקי תנועה ללא החזקת ההגה והמשך נסיעה ללא צורך בפעולה של הנהג. כחלק מיכולות המערכת, במידה והנהג לא מגיב להתראות של המערכת ללקיחת השליטה על הרכב בחזרה, המערכת תיכנס למצב חירום ותביא את הרכב לעצירה מלאה בנתיב הימני ביותר או בשולי הכביש אם ישנם והיא תעשה זאת תוך התראה של שאר משתמשי הכביש באמצעות הפעלות איתות מצוקה, צפירה ושינוי צבע התאורה החיצוני מירוק לאדום.

 

הונדה לג'נד
תאורה חיצונית מודיעה לנהגים אחרים על מצב השליטה ברכב.

בכדי לספק לנהג משוב על מצב פעולת המערכת והאם הוא צריך לקחת שליטה בחזרה, לרשות הנהג תצוגה מפורטת בלוח המחוונים הדיגיטלי "12.3 של הדגם ובנוסף, הונדה התקינה פסי תאורה על גלגל ההגה, מעל מסך המולטימדיה ולאורך תא הכפפות, אור ירוק מציין כי המערכת בשליטה מלאה, אור אדום דורשת את התערבות הנהג.

בכדי לספק את היכולות האלו המערכת עושה שימוש במפות 3D בהפרדה גבוהה (מפות לידאר) ובמערכת הניווט הלווינית GNSS האירופית יחד עם מגוון רחב של חיישנים המעניקים למראת תמונת 360 מעלות של הנעשה סביב הרכב. הונדה מציינת כי היא ביצעה מעל 10 מיליון סימולציות שונות של תרחישים בהם המערכת יכולה להיתקל במציאות יחד עם מבחן שדה בו הרכבים ננהגו ע"י המערכת לאורך של מעל ל-1.3 מיליון קילומטר. המערכת תוכננה בצורה יתירה בכדי להבטיח רמה גבוהה של אמינות ובטיחות.

תזכורת: רמת הנהיגה האוטונומית מחולקת לחמש דרגות, רמה 3 אומרת שהמערכת יכולה לקחת שליטה מלאה במספר מצומצם של תרחישי תנועה, כמו נסיעה בפקקי תנועה, בכביש המהיר מעבר נתיבים ועוד. רמה 4 עדיין רחוקה מאוד אך רמה זו מבטיחה נהיגה אוטונומית מלאה כמעט בכל תרחיש תנועה אפשרית אך עדיין נדרש נהג משגיח ובמקרים מסוימים הוא יאלץ לקחת את השליטה לידיו. רמה 5 היא נהיגה אוטונומית מלאה לחלוטין וברמה זו כבר לא נדרש נהג משגיח כך שעקרונית גם אין חובה להמצאות גלגל הגה או דוושת לשליטה על הרכב. 

 

תגיות: הונדה
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.