ניסאן נוט e-POWER היא מכונית עם מנוע חשמלי, סוללה קטנה יחסית ומנוע בנזין המשמש כגנרטור ומבטל את הצורך בטעינת הרכב.

ניסאן נוט e-POWER
ניסאן e-POWER - מערכת הנעה חשמלית ללא טעינה.

ניסאן חושפת לראשונה את הנוט e-POWER, מכונית חשמלית ללא צורך בטעינה. מערכת ההנעה החשמלית e-POWER פותחה ע"י ניסאן בזכות הידע הרב שצרבה בהנעה חשמלית עם הליף והיא מיועדת בעיקר עבור רכבים קטנים יחסית שעד היום לא יכלו ליהנות ממערכת הנעה כזו.

 

מערכת e-POWER החשמלית מצוידת במנוע חשמלי האחראי באופן בלעדי על הנעת הרכב, במקרה של הנוט e-POWER המנוע החשמלי נלקח מהליף, ובמנוע בנזין קטן נפח הטוען את הסוללה בהתאם למערכת ניהול טעינה מתקדמת ובכך מבטל את הצורך בטעינה חיצונית.

 

מערכת ההנעה e-POWER אמנם נשמעת כסוג של מערכת הנעה חשמלית עם מאריך טווח, אך עקרון הפעולה בה שונה, הסוללה בה קטנה יותר משמעותית וכאמור, היא לא ניתנת לטעינה חיצונית. בניסאן מתייחסים אל מערכת e-POWER כמערכת הנעה היברידית הפוכה, בה המנוע החשמלי הוא העיקר ומנוע הבנזין משמש רק כגנרטור לטעינת הסוללה הסוללה זאת לעומת מערכות היברידיות רגילות בהן מנוע הבנזין הוא האחראי העיקרי על הנעת הרכב והמנוע החשמלי רק מסייע.

לפי ניסאן, מערכת e-POWER מאפשרת לקבל את היתרונות של רכב חשמלי, כגון מומנט מרבי הזמין מהלחיצה הראשונה על דוושת התאוצה, נסיעה חלקה יותר, ולפי ניסאן גם שקטה יותר, זאת מבלי הגבלת הטווח וחרדת הטווח ברכבים חשמליים רגילים וגם בעלות נמוכה יותר בשל שימוש בסוללה קטנה יחסית. כמובן, עלות האחזקה של הרכב גבוהה יותר מזו של רכב חשמלי שכן עדיין צריך לשלם על דלק.

 

בשלב זה, ניסאן לא חושפת עדיין פרטים טכניים על המערכת, גם לא את צריכת הדלק עם מערכת ההנעה הזו, אך היא כן מציינת כי צריכת הדלק תחרותית לזו של מכוניות היברידיות קונבנציונליות וכמו אלו, היתרון העיקרי הוא בנסיעה עירונית בשל היכולת לנסוע על בסיס הסוללה בלבד.

 

חדי העין, ישימו לב כי הנוט e-POWER המוצגת בוידאו מבוססת על הנוט המחודשת - מתיחת פנים לדגם הנוכחי. 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 2

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.