טסלה משלימה פריסה של 25000 עמדות ברחבי העולם
טסלה משלימה פריסה של 25000 עמדות טעינה מהירות ברחבי העולם.
טסלה משלימה פריסה של 25000 עמדות ברחבי העולם
טסלה משלימה פריסה של 25000 עמדות טעינה מהירות ברחבי העולם.

זה לא משנה ממש מה אתם חושבים על טסלה, אך היא החברה שהבינה טוב מכולם איך לשווק רכב חשמלי בהצלחה וחלק מההצלחה הזו זו ההבנה של הצורך ברשת טעינה מהירה וגדולה שתאפשר נסיעה רצופה בין יעדים מרכזיים. לרשת הטעינה הזו קוראים Supercharger וכעשור לאחר שהחלה לפרוס אותה טסלה מדווחת כעת על מספר של 25,000 עמדות טעינה מהירות פעילות ברחבי העולם.

 

הפריסה הרחבה ביותר של עמדות טעינה מהירות של טסלה היא כמובן בארה"ב, שם לפי טסלה כמעט מכל נקודה שתבחרו על המפה תוכלו לצאת לדרך עם רכב טעון ולהגיע לכל יעד שתבחרו לאורכה ולרחובה של ארה"ב. גם באירופה וסין לטסלה פריסה רחבה מאוד של עמדות טעינה מהירות וכיום, אין אף רשת ציבורית אחרת המתקרבת למספר עמדות הטעינה המהירות של טסלה, בדגש על טעינה מהירה ולא סתם עמדות טעינה AC ציבוריות בהספקים של עד 22kW.

 

טסלה Supercharger USA
פריסה אדירה בשוק האמריקאי.

מרבית עמדות הטעינה המהירות של טסלה הם מסוג V2, אלו עמדות טעינה המאפשרות טעינה מהירה בהספק של 120kW עד 150kW אך החיסרון שלהם היא שכל עמדת הכוללת שני שקעי טעינה מחלקת את ההספק עם שני רכבים טוענים במקביל כך שההספק המרבי עוד 75kW במקרה זה. בשנת 2019 טסלה החלה להתקין את עמדות V3 שלה המאפשרות טעינה מהירה של בהספק של עד 250kW ובעמדות אלו אין חלוקה של ההספק כך שכל רכב יכול לקבל את ההספק המלא. לטסלה יש עוד עמדות טעינה מהירות קטנות יותר (Urban Supercharger ) אותם טסלה מתקינה בחניונים צפופים בהם לא ניתן להתקין עמדות טעינה בגודל מלא, עמדות אלו מאפשרות טעינה עד להספק של 72kW. יש לציין כי בשלב זה רק מודל Y ומודל 3 מאפשרות טעינה בהספק של 250kW, אך סביר להניח כי דגמי פלייד של מודל S ומודל X גם הם יוכלו להיטען בהספק כזה.

 

Supercharger
Urban Supercharger.

גם בישראל טסלה החלה להקים רשת טעינה, כיום יש רק 6 עמדות טעינה פעילות מדגם V3 בקניון עזריאלי, אך עד לסוף הרבעון הראשון של 2022 טסלה מבטיחה כי יפעלו בישראל מספר גדול יותר של מתחמי טעינה בחיפה, טבריה, הרצליה, קריית גת, אילת, ירושלים, באר שבע ומודיעין.

טסלה החלה להקים את רשת הטעינה המהירה שלה בסוף שנת 2012, בשנת 2017 היא ציינה פריסה של 7,000 עמדות, שנה לאחר מכן המספק הזה עמד כבר על 12,000 עמדות, בסוף 2019 המספר הזה עמד על 16,000 עמדות וכאמור, כעת המספר הזה עומד על 25,000 עמדות וכמובן שזו לא המילה האחרונה.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 5

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.