קבוצת PSA (פיג'ו, DS, אופל וסיטרואן) חושפת פלטפורמה מודולרית חדשה (eVMP) ייעודית לרכב חשמלי. הפלטפורמה החדשה מיועדת לרכבים חשמליים גדולים יחסית מסגמנט C ו-D, כלומר לרכבים החל מה-308 ועד ל-5008. בין השנים 2020 עד 2025 קבוצת PSA תעבור בהדרגה לשימוש בשתי פלטפורמות ייעודיות לרכב 100% חשמלי/היברידי. 

 

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

פלטפורמת eVMP ,תחליף עד שנת 2025 את פלטפורמת EMP2 המשמשת כיום את הדגמים הגדולים יותר בקבוצת PSA ומאפשר שימוש במנועי בעירה פנימית ומערכת היברידית פלאג-אין. לפי קבוצת PSA הפלטפורמה תוכננה לנשיאה אופטימלית של מארז הסוללה ברצפת המרכב, שם נמצא מארזים בקיבולת הנעה בין 60kWh ועד ל-100kWh ולטענת החברה היא הצליחה להשיג את המארז עם צפיפות האנרגיה הגבוהה ביותר למטר (50kWh למטר) מה שיאפשר לרכבים החשמליים של הקבוצה להציע טווח נסיעה חשמלי של 400 עד 650 ק"מ בתקן WLTP. הפלטפורמה החדשה תשמש גם עבור רכבים היברידיים

 

החברה מציינת כי הפלטפורמה תוכננה כך שהייצור שלה ידרוש שינויים מינימליים בפסי הייצור הנוכחיים של הקבוצה, דבר המוביל לחיסכון פיננסי משמעותי בייצור הדגמים החשמליים החדשים על בסיס הפלטפורמה החדשה. המטרה של הפחתת עלויות הפיתוח והייצור היא בכדי שהקבוצה תוכל לייצר רכבים חשמליים במחיר נגיש יחסית.

עכשיו רק נותר לקוות שהפלטפורמה החדשה הזו תאפשר את הייצור של הקונספט e-Legend הנהדר שהוצג בשנת 2018 כרכב ספורט קופה חשמלי עם עיצוב רטרו מרהיב. אם נחזור למציאות, אז קבוצת PSA מציינת כי דגם ראשון על בסיס הפלטפורמה החדשה יוצג בשנת 2023 ומדובר בקרוסאובר בסגמנט C כלומר ה-3008 הבא. 

תגובות (0)

There are no comments posted here yet

השאירו את תגובותיכם

מצורפים (0 / 3)
Share Your Location