פנסוניק הציגה בשבוע שעבר אב טיפוס לסוללות 4680, סוללות הצילינדר החדשות של החברה אשר ישמשו את הרכבים של טסלה במהלך השנה הבאה. טסלה חשפה לראשונה את הסוללות האלו אשתקד, סוללות שנועדו להחליף את סוללות ה- 21700 של החברה שהוצגו לראשונה עם המודל 3 בשנת 2017.

 

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

פנסוניק טוענת כי היא התגברה על כל האתגרים במעבר משלב המעבדה לייצור המוני של סוללות ה-4680 ובחודש מרץ 2022 היא תחל בהפעלת קו ייצור ניסיוני ביפן במסגרתו היא תבחן את הבטיחות והביצועים של גרסת הייצור הסופית של הסוללה. פנסוניק תהיה הספקית העיקרית של טסלה לסוללות 4680 אך טסלה תייצר את הסוללות האלו גם בעצמה, בשלב זה לא ברור מתי טסלה תהיה מוכנה לייצור המוני של הסוללות האלו.

 

סוללה 4680 פנסוניק
אתגרים רבים בייצור של סוללות צילינדר ענקית כזו.

בכל מקרה, סביר להניח שאת הסוללות האלו לא נפגוש ברכבי טסלה לפני סוף 2022 כך שגם את הדגם הקומפקטי של טסלה שהחברה מתכננת לשווק במחיר של $25,000 כנראה שלא נפגוש לפני סוף 2022. טסלה לא תהיה היחידה לעשות שימוש בסוללות החדשות האלו, גם הסטארטאפ Canoo לרכבים חשמליים יעשה שימוש בסוללות האלו.

 

טסלה 4680
הפחתת כמות התאים בסוללה פי 5.

סוללות 4680, בשורה התחתונה, אמורות להוזיל משמעותית את עלות מארז הסוללה ברכבים החשמליים של טסלה, עד כ-50% לפי טסלה, אך גם אם התגברו בשלב זה על האתגרים הטכניים בייצור סוללות 4680 עדיין נשאר לבדוק האם המוצר הסופי בייצור המוני מסוגל לעמוד בהבטחה המתקבלת במעבדה שכן תא בסדר גודל כזה מציב לא מעט אתגרים בייצור המוני כמו חדירת זיהומים שיכולים להוביל לכשל בסוללה ואף להצתה שלה ועוד.