צמיגים לרכב חשמלי
צמיגים ייעודיים לרכב חשמלי.
צמיגים לרכב חשמלי
צמיגים ייעודיים לרכב חשמלי.

עוד ועוד יצרנים גדולים של מותגי צמיגים נחשבים משיקים צמיגים ייעודיים לרכב חשמלי, מישלין לדוגמה הציגה השנה את הצמיגים הספורטיביים ​​Pilot Sport EV אותם אפשר למצוא לדוגמה כצמיג הרשמי של האיוניק 5 עילית. אם יש ברשותכם רכב חשמלי, הסרטון הבא הוא בשבילכם והוא נוגע בכל ההבדלים בין צמיג רגיל לצמיג שפותח באופן ייעודי לרכב חשמלי ומה היתרונות בשימוש בצמיג ייעודי לרכב חשמלי.

 

בגדול, הדרישות מצמיג לרכב בעירה פנימית ולרכב חשמלי זהות ומכל צמיג אנחנו שואפים לקבל מרחק בלימה קצר ביבש וברטוב, התנהגות צפויה על המגבלות, התנגדות נמוכה לגלגול לטובת חיסכון בצריכת הדלק ועוד. אם כך מדוע רצוי לעשות שימוש בצמיג ייעודי לרכב חשמלי? כי רכב חשמלי בכל זאת נבדל במספר דברים הדורשים התייחסות מיוחדת מצד מתכנן הצמיג.

משקל הרכב הוא אחד הנתונים המשמעותיים, הסוללות מוסיפות משקל רב כך שיש להתייחס לכך בתכנון הצמיג. למשקל השפעה גם בתכנון מבנה סוליית הצמיג בכל הקשור ליכולת פינוי מים (הימנעות מציפה), ככל שהרכב קל יותר נדרשת יכולת פינוי גדולה/מהירה יותר של מים מהצמיג ולכן נדרש לתכנן תעלות ניקוז גדולות יותר לרוחב הצמיג.

 

נתון משמעותי נוסף הוא ההתייחסות למומנט המרבי המופעל על הצמיגים שכן המומנט שרכב חשמלי מייצר הוא לא רק גבוה יותר מרכב בעירה פנימית בגודל מקביל הוא גם מתקבל בשיא שלו כבר מהלחיצה הראשונה על דוושת התאוצה. אם תנהגו לדוגמה ביונדאי קונה החשמלי עם מומנט מרבי גבוה של 40 קג"מ, בכל לחיצה קלה ביציאה מהרמזור תגלו כי הצמיגים לא מצליחים להתמודד עם המומנט הרב ובקרת האחיזה נדרשת להתערבות ממושכת. זו אחת הסיבות שמרבית יצרני הרכב החשמלי בחרו בתצורה של הנעה אחורית (או כפולה) ולא קדמית.

 

צמיגים לרכב חשמלי
צמיגי הנקוק Ventus S1 evo 3 ev הם הצמיגים הרשמיים כיום של פולקסווגן ID4.

לצד שני נתונים משמעותיים אלו יש עוד שני נתונים נוספים הדורשים התייחסות, קריטיים פחות אך עדיין משמעותיים. האחד הוא הפחתה של רעשי הכביש הנוצרים מהצמיגים. מערכת ההנעה החשמלית שקטה יותר ממנוע בעירה פנימית ולכן רעשים כמו רעשי כביש או רוח הופכים לדומיננטיים יותר ברכב חשמלי. מסיבה זו יצרנים החלו לצייד צמיגים ייעודיים לרכב חשמלי בספוג אקוסטי פנימי המפחית על רעשי הכביש.

 

הנתון הנוסף שדורש התייחסות הוא הפחתת צריכת האנרגיה. רכבים חשמליים נאלצים לעשות שימוש בצמיגים גדולים יחסית, בקוטר וברוחב, ואחת מתופעות הלוואי של שימוש בצמיגים מסוג זה היא צריכת אנרגיה גבוהה הנדרשת בכדי להתגבר על ההתנגדות לגלגול של הצמיג. שימוש בתרכובות מיוחדות ומבנה שונה לסוליית הצמיג מאפשרים לצמיגים אלו להפחית את צריכת האנרגיה באחוזים משמעותיים לעומת שימוש בצמיג לא ייעודי.

 

לסיכום, כאשר יגיע היום להחליף את הצמיגים ברכב החשמלי שלכם רצוי לבחור צמיג ייעודי לרכב חשמלי. אצל חלק מהיצרנים כבר יש צמיגים ייעודיים לרכב חשמלי, בדגמי טסלה לדוגמה יש צמיגים שנראים כמו צמיגי מדף של מישלין, כדוגמת מישלין PS4 או PS4s, אך אם תשימו לב תמצאו על הצמיג את הכיתוב T0 המציין כי אלו צמיגים שפותחו במיוחד עבור טסלה.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.