הקונספט MORPHOZ של רנו יכול להפוך מקרוסאובר קומפקטי חשמלי עם טווח של 400 ק"מ לקרוסאובר גדול עם טווח נסיעה של 700 ק"מ.

 

רנו חושפת את הקונספט MORPHOZ, קונספט לקרוסאובר חשמלי היכול, כפי שהשם רומז, לשנות את צורתו כך שיתאים לשימוש עירוני יום יומי ומהצד השני, יכול להפוך לקרוסאובר מרווח במיוחד עם טווח נסיעה ארוך יותר.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

הקונספט מבוסס על פלטפורמת CMF-EV, פלטפורמה מודולרית ייעודית לרכב חשמלי אשר תשרת את הדגמים החשמליים העתידיים של רנו (וניסאן) החל משנת 2021. באמצעות הקונספט, היכול לשנות את מפתח בסיס הגלגלים ב-40 ס"מ, רנו מציגה למעשה את הגמישות של הפלטפורמה שלה המאפשרת לפי החברה שימוש במגוון תצורות הנעה, קיבולת משתנה (מרכבים בינוניים לגדולים) וטווח נסיעה משנתה.

 

רנו מורפז
יכול לשנות את צורתו בהתאם לצרוך.

בתצורה עירונית, הקונספט מצויד בסוללה בקיבולת של 40kWh המאפשרת טווח נסיעה עירוני של 400 ק"מ והספק ההנעה החשמלית עומד על 135 כ"ס. לנסיעות ארוכות מחוץ לעיר, בלחיצת כפתור הרכב יכול לשנות את צורתו כך שחלקו הקדמי והאחורי מתארכים, מאורך של 4,400 מ"מ בתצורה עירונית לאורך של 4,800 מ"מ בתצורה בינעירונית. בסיס הגלגלים מתארך בהתאם, מ-2,730 מ"מ לאורך של 2,930 מ"מ.

 

רנו מופרז
מקרוסאובר קומפקטי לקרוסאובר גדול ומרווח במיוחד.

כאשר הרכב בתצורה הארוכה, ניתן להתקין, בתחנה ייעודית לכך, סוללה נוספת בקיבולת של 50kWh המאפשרת להגדיל את טווח הנסיעה החשמלי ל-700 ק"מ. בטר פלייס למתקדמים? בתצורה זו לרכב הספק מרבי של 215 כ"ס יש כמובן גם יותר מקום לנוסעים ואפשרת לסובב את מושב הנוסע הקדמי ליצירת טרקלין נוסעים נינוח.

 

הרעיון של רנו בקונספט דומה לעקרון שהנחה את מאזדה בפיתוח הקרוסאובר החשמלי מאזדה MX-30. אם סוללה קטנה וטווח של 400 ק"מ יכולים לספק 90% מהצרכים של הנהג הממוצע, זה מיותר לעשות שימוש בסוללה גדולה, יקרה וכבדה. עבור 10% הנותרים, הרוכשים יוכלו לסור לתחנת התקנה ולצאת משם לאחר זמן קצר עם סוללה נוספת לנסיעות ארוכות.

 

רנו מופרז
שפת עיצוב שנפגוש בדגמים העתידיים של רנו.

רנו מציינת כי הסוללות בתחנה לא "ישבו במנוחה וימתינו לרכב הבא" אלא ישמשו בזמן הזה להטענה של כלי תחבורה עירוניים חשמליים, כדוגמת אופניים חשמליים, יאגרו חשמל מאמצעי ייצור אלטרנטיביים, פאנלים סולאריים לדוגמה, וישמשו לתאורת תשתיות.

בנוסף, הקונספט מצויד בטכנולוגיית נהיגה אוטונומית ברמה 3, רמה המאפשרת נהיגה אוטונומית מלאה בתרחישים רבים, כגון השתלבות בתנועה, נסיעה בכביש המהיר או פקקי תנועה ועוד. ברמה זו הנהג רשאי להסיר את הידיים מההגה אך הוא תמיד צריך להיות מוכל לקחת את השליטה בחזרה תוך מספר שניות ברגע שהמערכת דורשת זאת, בתנאים כגון מזג אוויר קשה עם ראות לקויה במיוחד או כאשר סימוני הכביש לא ברורים מספיק.

 

תגובות (1)

This comment was minimized by the moderator on the site

תשימו גם טרנספורמטור על הגג ותוכלו לנסוע אלפיים קילומטר ובסוף הדרך תכנסו לבית חולים או בית קברות. עדיין לא הבנתם שכל סיפורי החשמל זה כמו סיגריות. גם לא חוסך כמעט כסף גם צריך עוד תחנות כח מזהמות...

תשימו גם טרנספורמטור על הגג ותוכלו לנסוע אלפיים קילומטר ובסוף הדרך תכנסו לבית חולים או בית קברות. עדיין לא הבנתם שכל סיפורי החשמל זה כמו סיגריות. גם לא חוסך כמעט כסף גם צריך עוד תחנות כח מזהמות וגם עלולים לחלות. רק בנזין סולר או מימן

המשך קריאה
There are no comments posted here yet

השאירו את תגובותיכם

מצורפים (0 / 3)
Share Your Location