טויוטה ספייס ורסו, היא לא מיקרוואן שפונה אל הרגש, אך יש לה הרבה מה להציע לשכל כולל תא נוסעים מרווח ואיכותי וצריכת דלק טובה מאוד.

טויוטה ספייס ורסו  - הרבה ספייס עם צריכת דלק מצוינת

כשטויוטה הציגה את הדור הראשון של היאריס ורסו, היא ניסתה לשלב בין מכונית סופרמיני למיקרוואן, קטגוריה שהייתה ועדיין מאוד פופולרית ביפן, בעיקר כרכבים מסחריים. המראה של היאריס ורסו היה מוזר, הרוכשים היו עוד יותר והיאריס ורסו ירדה מהמדפים לאחר 4 שנים, גם בישראל ובאירופה והדור השני (Ractis) כבר נמכר ביפן בלבד. עם הזמן, החלו הרוכשים הפוטנציאליים להבין את היתרון העצום הגלום במבנה המשלב מידת אורך צנועה עם גובה רב. כן, אז בלי ששמנו לב ממש, טויוטה הייתה למעשה הראשונה להציג את קטגוריית המיקרוואן המודרני, מכונית סופרמיני עם מידת גובה חריגה.

 

טויוטה ספייס ורסובעולם היא נקראת ורסו S, וגם הכיתוב על הרכב מציין זאת, אך בישראל החליטו לקרוא לה ספייס ורסו. לא משנה באיזה שם תבחרו, ה-ספייס ורסו מציעה כמעט את כל הטוב שמבנה מיקרוואן יכול להציע יחד עם חיסכון בצריכת הדלק, תיבה רציפה שאולי קצת פחות נעימה לשימוש מתיבה אוטומטית רגילה, אך מאפשרת את אותו חיסכון בצריכת הדלק.

 

אמנם הדגם הנבחן, GLI, הגיע בצבע אפור מטאלי לא אטרקטיבי במיוחד, אך אם תבקרו באולם התצוגה של טויוטה ביגאל אלון 67, תפגשו את שלל הצבעים הצעירים אותם ניתן לקבל עם ה-ספייס ורסו, שללא ספק תורמים למראה החיצוני. היא אמנם לא תפיל אף אחד מהרגליים בכל הקשור לעיצוב, אך היא בהחלט לא אנמית או משעממת וניכר שטויוטה השקיע בעיצובה לא מעט, כמו הפנסים הראשיים היוצאים מגוף הרכב התורמים למראה שובב ולא רגיל, זאת כחלק מהניסיון העכשווי של טויוטה להצעיר את המותג ולקסום למשפחות צעירות, שבעיקר אליהם מופנת ה-ספייס ורסו ולא רק לקהל מבוגר עד זקן.

סיכום עיצוב חיצוני: מהפכה עיצובית לעומת הדור הראשון, אך עדיין שמרנית יחסית.

 

תא הנוסעים -סופר ספייס:

עד כמה שהעיצוב החיצוני יכול להיות נחמד, הסיפור כולו במיקרוואן הוא תא הנוסעים שאמור להציע מרחב משפחתי באריזה קצרה, ואת זאת עושה הספייס ורסו באופן משכנע.

ה-ספייס ורסו מציעה מרחב מצוין הן מלפנים והן במושב האחורי. מרווח הרגליים והברכיים במושב האחורי טוב למדי וגם נוסעים גבוהים ימצאו מקום מכובד מאחור. תא המטען יותר מסביר בגודלו וקיפול המושבים שנעשה בקלות בעזרת ידית אחת בצד תא המטען, יוצרים תא מטען שטח לחלוטין ונוח מאוד להעמסה שנפחו נע בין 393 ליטר ל-1352 ליטר כאשר המושבים מקופלים.

 

איכות החומרים טובה מאוד ברובה - רמת האבזור לא גבוה יחסית לקטגוריה - לוח השעונים נראה מיושן ולא קריא במיוחד - מערכת שמע אינטגרלית רק בדגם GLI עם לא הכי נוחה לתפעול והמסך מיושן.

מה שמפתיע לטובה זו איכות החומרים שלא מוצאים לרוב ברכבים מהקטגוריה הזו. אנחנו הצלחנו לספור לא פחות מ-7 חומרים/מרקמים שונים של פלסטיקה בתא הנוסעים שחלקה רכה איכותית ונעימה לעין ולמגע, אך מצד שני ריבוי החומרים והמרקמים יוצרים תחושה מסוימת של עומס בעין. איכות ההרכבה ברובה טובה מאוד ולא נשמעו רעשים או קרקושים בזמן המבחן, למרות זאת פה ושם מצאנו חלקים שלא מורכבים כמו שצריך. נכון שמדובר ברכב מבחן שעובר אין ספור ידיים, אך זה מציק לעומת האיכות הכוללת שהיא טובה מאוד.

 

דגם המבחן שהגיע ברמת הגימור GLI,בתוספת של 5,100 ש"ח על גרסת TERRA הבסיסית, מוסיף לאבזור 2 חלונות חשמל נוספים מאחור, הגה המתכוון גם לעומק, מערכת שמע אינטגרלית עם כניסות USB+AUX, משענת יד במושב הנהג ובמושב האחורי, שליטה מההגה על מערכת השמע ועוד מספר פרטים קטנים. האבזור לא נדיב במיוחד לעומת המחיר ולמרות שהנדסת האנוש טובה, כפתורי התפעול של המזגן למשל לא נוחים ומרגישים זולים, לוח השעונים נראה מיושן ולא קריא במיוחד וכך גם המסך של מערכת השמע שנראה כאילו נלקח ממחסן חלפים משנות ה-90.

סיכום תא נוסעים: ה-ספייס ורסו מציעה מרווח משפחתי מלא ותא מטען נוח מאוד לשימוש. איכות החומרים טובה מאוד ברובה, אך לוח המחוונים ומסך מערכת השמע המיושנים במראה שלהם, הורסים קצת את האווירה.

 

טויוטה ספייס ורסו - חסכונית ונעימה לנהיגה:

טויוטה, המחזיקה את דגל הפחתת הזיהום וצריכת הדלק מאז הצגת הפריוס, מציידת את הספייס ורסו במנוע בנפח 1.3 ליטר בהספק של 99 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-12.5 קג"מ ב-4,400 סל"ד. את המנוע שידכה טויוטה לתיבת הילוכים רציפה עם אפשרות לתפעול ההילוכים מההגה. כמו כל שילוב מנוע ותיבה רציפה היציאה מהמקום לא מספיק החלטית, אך מעבר לכך, קצת ההתקדמות טוב הן בתנועה עירונית והן בתנועה בינעירונית. עקיפות בכביש המהיר מתבצעות בזריזות וקצב ההתקדמות יותר ממשביע רצון למרות המנוע הקטן ובזכות משקל הנמוך בכ-300 ק"ג ממשפחתית ממוצעת.

 

תיבת ההילוכים הרציפה חלקה ועם מיקום נוח מאוד לשימוש אשר תורמת לצריכת הדלק המצוינת של ה-ספייס ורסוהתיבה הרציפה לא דורשת הסתגלות מיוחדת כמו לתיבה רובוטית, אך גם לה יש יתרונות וחסרונות כמו לכל תיבת הילוכים. בצד החסרונות נמצא את שאון המנוע המוחשי הנובע מעקרון הפעולה של התיבה המעלה את הסל"ד לאזור שיא ההספק בעת האצות חזקות לצורך עקיפה מהירה. כל עוד תלחצו על דוושת הגז במתינות, הספייס ורסו תשמור על תא נוסעים שקט למדי בעיקר בזמן שיוט בכביש הבינעירוני כאשר הסל"ד נשאר נמוך נמוך, כ-2,000 סל"ד ב-100 קמ"ש.

 

זה מביא אותנו ליתרון העיקרי של התיבה הרציפה וזה כמובן צריכת הדלק המצוינת של הספייס ורסו. אם תשמרו על קצב נסיעה מתון וכן על נורת ה-ECO דולקת בלוח השעונים (מדוע הנורה כל כך קטנה?) תגלו שה-ספייס ורסו היא מכונית מאוד חסכונית ואין כל בעיה לאמת את נתוני צריכת הדלק עליהם מצהיר היצרן: 16.1 ק"מ לליטר בנסיעה עירונית ו-21.7 ק"מ לליטר בנסיעה בינעירונית. אנחנו השגנו די בקלות 14.9 ק"מ לליטר בתנועה עירונית ו-19.6 ק"מ לליטר בתנועה בינעירונית וזאת מבלי שממש היינו צריכים להתאמץ לנהוג באופן חסכוני במיוחד.

 

חסכונית? כן, מרווחת? כן, אבל איך היא נוסעת? בספייס ורסו ניתן בקלות למצוא תנוחת נהיגה טובה, זקופה וגבוהה בזכות האפשרות לכיוון גובה המושב ואת ההגה לעומק ולגובה בדגם GLI (רק לגובה בדגם TERRA). המושבים נוחים באופן יחסי ומרופדים בבד נעים למגע, אך בסיס המושב שוקע לאחר נסיעה ארוכה מה שמציק בגב התחתון. נציין לחובתה של הורסו שכל שחרור של ההגה מנעילה לצורך כיוון גורם לנפילתו כמו משקולת כבדה מה שמחייב כל פעם לכוון מחדש את מיקומו ולא רק לבצע תיקון קל. כמו כן מנוף כיוון גובה המושב, צמוד מידי לדופן הדלת מה שמקשה על הכיוון כאשר הדלת סגורה לבעלי כפות ידיים גדולות כמוני.

 

טויוטה ספייס ורסו - בת לוויה נעימה לדרך כל עוד לא מבקשים ממנה את מה שהיא לא אמורה לספק כבר עם תחילת הנסיעה בכרך התל אביבי מתגלה הספייס ורסו כמכונית מאוד נוחה, עם רכות מתלים הבולעת את כל המהמורות, מכסי הביוב ופסי ההאטה בצורה מרשימה ונוחה למדי. אך כאשר הכביש הופך למחוספס ומצולק מעבירים המתלים באופן מציק את כל תחלואי הכביש לישבנו של הנהג.

 

בפרק הנהיגה כמובן שלא ציפינו לביצועים מסעירים והתנהגות כביש חדה, אך מהצד השני הספייס ורסו מציעה את כל מה שהיינו מצפים מ-מיקרוואן. ה-ספייס ורסו מציג התנהגות כביש צפויה בטוחה ומאוזנת ואחיזת הכביש גבוהה. זווית הגלגול מוחשית למדי והמרכב רגיש יחסית לרוחות צד בשל המבנה הצר והגבוה שלו. ההיגוי משתנה לפי המהירות ומשקלו טוב והוא מדויק ומהיר במידה. למרות שהוא מעורפל ולא מספק משוב על מצב הגלגלים מלפנים, הוא מקנה תחושת ביטחון רב לאוחז בהגה בזכות מרכוז ברור כך שהספייס ורסו מרגישה יציבה ובטוחה בכל טווח המהירויות.

 

טויוטה ספייס ורסו - סיכום מבחן:

טויוטה שהמציאה את קטגורית המיקרוואן לנוסעים, חוזרת עם הצעה מודרנית ומשכנעת בדמות ה-ספייס ורסו. הספייס ורסו יכולה בקלות להחליף כל משפחתית עם תא נוסעים מרווח למדי הן מלפנים והן מאחור, יחד עם תא מטען מספק בגודלו במצבו הרגיל וענק עם קיפול המושבים. לזאת תוסיפו צריכת דלק מצוינת הן בתנועה עירונית והן בכביש המהיר ואיכות חומרים טובה בתא הנוסעים ותזכו במכונית שהיא למעשה הרבה יותר פרקטית וחסכונית ממכונית משפחתית רגילה. לחובתה נציין את האבזור הדל יחסית למחיר ולמתחרות והמראה המיושן של לוח המחוונים ומערכת השמע.

 

טויוטה ספייס ורסו 1.3 GLI אוטו' 2011למפרט המלא:
שנת הצגת הדגם 2011
מנוע 4 צילינדרים DUAL VVT
נפח 1,329 סמ"ק
הספק 99 כ"ס ב-6,000 סל"ד
מומנט 12.5 קג"מ ב-4400 סל"ד
0-100 קמ"ש 13.7 שניות
מהירות מרבית 165 קמ"ש
הנעה קדמית
תיבת הילוכים רציפה, 7 יחסי העברה קבועים
תצורת מרכב 5 דלתות
אורך/רוחב/גובה 3,990 מ"מ/1,695 מ"מ/1,595 מ"מ
בסיס גלגלים 2,550 מ"מ
צמיגים 185/65 R15
משקל 1,105 ק"ג
צריכת דלק (יצרן) 19.2 ק"מ לליטר
צריכת דלק מבחן 15.3 ק"מ לליטר
מבחני ריסוק (NCAP) 5 כוכבים
בטיחות 7 כריות אוויר EBD + ABS + VSC +HBA

toyota-verso-s-10
toyota-verso-s-10
toyota-verso-s-11
toyota-verso-s-11
toyota-verso-s-12
toyota-verso-s-12
toyota-verso-s-13
toyota-verso-s-13
toyota-verso-s-14
toyota-verso-s-14
toyota-verso-s-16
toyota-verso-s-16
toyota-verso-s-17
toyota-verso-s-17
toyota-verso-s-18
toyota-verso-s-18
toyota-verso-s-19
toyota-verso-s-19
toyota-verso-s-20
toyota-verso-s-20
toyota-verso-s-21
toyota-verso-s-21
toyota-verso-s-22
toyota-verso-s-22
toyota-verso-s-23
toyota-verso-s-23
toyota-verso-s-24
toyota-verso-s-24
toyota-verso-s-25
toyota-verso-s-25
toyota-verso-s-26
toyota-verso-s-26
toyota-verso-s-27
toyota-verso-s-27
toyota-verso-s-28
toyota-verso-s-28
toyota-verso-s-29
toyota-verso-s-29
_mg_1777
_mg_1777
_mg_1787
_mg_1787
_mg_1798
_mg_1798
_mg_1803
_mg_1803
_mg_1805
_mg_1805
_mg_1813
_mg_1813
_mg_1816
_mg_1816
_mg_1831
_mg_1831
_mg_1850
_mg_1850
_mg_1869
_mg_1869
_mg_1870
_mg_1870
_mg_1874
_mg_1874
_mg_1883
_mg_1883

תגיות: טויוטה
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 3

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.