קיה פיקנטו 2011 החדשה מגיעה לישראל עם תפריט של אבזור מלא, מראה שובב ותא נוסעים בוגר ואיכותי יחד עם תג מחיר אטרקטיבי ומגדירה מחדש את קטגורית המיני.

קיה פיקנטו 2011 - מגדירה מחדש את קטגוריית המיני

בישראל לא זכינו להכיר את הפיקנטו הקודמת, שכן בעבר לא האמינו שיש שוק כזה גדול לרכבים עירוניים קטנים וזולים, אך מאז הגעתה של מולידת המהפכה, ה-אלטו, עברו הרבה מים בירקון ותחום הרכבים העירוניים הוא התחום הפורח והתחרותי ביותר בישראל בשנה האחרונה. למרות זאת, הפיקנטו המוחלפת הייתה למעשה להיט באירופה ומכרה מעל למיליון יחידות ב-7 שנות הדגם.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

 

קיה פיקנטוקיה פיקנטו החדשה אמנם מגיעה באיחור יחסית, אך היא מגיע מוכנה היטב למערכה על כיבוש הקטגוריה עם תפריט שקשה להישאר אדישים אליו וכולל עיצוב צעיר וחצוף, רשימת אבזור נדיבה, מידות מכובדות ותג מחיר אטרקטיבי המתחיל מ-61,900 ש”ח. עם מעל ל-300 רכבים שנמכרו תוך 3 ימים בלבד מיום ההשקה (מחציתם מדגם הבסיס ומחציתם מהדגם האוטומטי), כנראה שמדובר בסיפור ההצלחה של השנה, ולאחר שלושה ימים בחברתה בהחלט ניתן להבין על מה המהומה.

 

נפגשים:

נכון שמראה הוא עניין של טעם וריח, אך הפיקנטו החדשה היא ללא ספק משב רוח רענן של עיצוב. זה לא משנה אם אוהבים או לא, קשה להישאר אדישים אליה עם החרטום השמנמן והפנסים הבולטים, הפרופיל הספורטיבי וכמובן שתי יחידות התאורה בצורת חץ מאחור, הבולטות מחוץ לגוף המכונית וממשיכות את הקו השלוח לפנים ומעניקות לפיקנטו מראה של סופרמיני יותר מאשר רכב עירוני צר וגבוהה.

 

תא הנוסעים:

קיה פיקנטו - עיצוב צעיר שיותר קרוב לסופרמיני מאשר למכונית עירוניתתחושת הסופרמיני ממשיכה גם עם פתיחת הדלתות. קיה פיקנטו היא הרבה יותר סופרמיני קטנה בהגשה שלה, מאשר מכונית עירונית זולה טיפוסית. זה לא בכדי שכן עיצוב הפנים המרשים נלקח ישירות מה-ריו החדשה. עיצוב הפנים של קיה פיקנטו לא שובב כמצופה ממכונית עירונית קטנה אלא בוגר, המשדר איכות בזכות שימוש בפלסטיקה הטובה בקטגוריה שהיא אמנם קשיחה, אך בעלת מרקם נעים לעין ולמגע. לכך תוסיפו איכות הרכבה שברובה היא טובה ומהודקת כמצופה מקיה,.אך  גם מצאנו  מקומות נסתרים בתא הנוסעים שבהם המחיר הזול נותן את האות באיכות ההרכבה.

 

לתחושת הגודל, הבגרות והאיכות של תא הנוסעים תורמים מספר פרמטרים. הראשון זהו העיצוב החכם של פיטר שרייר. זה מתחיל מכך שהחלון הקדמי מתחיל הרחק מלפנים כמו במכונית גדולה וממשיך בפס קישוט דמוי אלומיניום לכל רוחבו של הדשבורד התורם לתחושת המרחב של תא הנוסעים. בעבר כבר הזכרנו שמעצב טוב יודע להעניק את הטאצ' הנכון וגם כאן, אם תסתכלו על נקודת החיבור של הדלתות עם הדשבורד היכן שנמצאות מראות הצד, תכלו לראות שהן המשך ישיר של הדשבורד, מה שיוצר תחושה שהדשבורד רחב ממה שהוא באמת ומוסיף לתחושה הלא לחוצה לעומת זו שאנו רגילים לקבל ברכבים עירוניים.

עיצוב הפנים מרשים ובוגר - איכות הפלסטיקה טובה מאוד ויחד עם רמת אבזור גבוהה התחושה המתקבלת היא של רכב גדול יותר - הנדסת האנוש טובה מאוד והכל קל ופשוט לתפעול

גם האבזור הנדיב בכל רמות הגימור, תורם את שלו לתחושת העושר והאווירה הנעימה והלא זולה/עירומה שהתרגלו לראות במתחרות (את רשימת האבזור המלאה תכלו לראות בתחתית הכתבה). הנדסת האנוש לא פחות ממעולה כאשר כל הפקדים בהישג יד ואת הכל קל לתפעל כך שתוך דקות מספר אתם מרגישים שהיא הייתה שלכם כבר שנים. פחות אהבנו את איכות מערכת השמע שאמנם כוללת 4 רמקולים, אך אלו האחוריים כלל אינם מורגשים מה שהצריך לקרב את האוזן לבדוק אם הם בכלל עובדים.

 

מעבר לאבזור, גם בפרטים הקטנים, משדרת הפיקנטו תחושה של רכב בוגר מקטגוריה אחת למעלה. דוגמה לכך תמצאו למשל בתאורה המרכזית של תא הנוסעים שכבת בעמעום או תאורה שתמצאו בתא המטען, מחזיקי הכוסות שנפתחים בלחיצת כפתור, קיפול בסיס המושבים מאחור לקבלת תא מטען שטוח לחלוטין, לוח המחוונים המלא (אך קצת קטן) ועוד.

 

נדבך נוסף המוסיף לתחושה של רכב גדול יותר זה מיקום המושבים. ברכב עירוני טיפוסי, המושבים ממוקמים גבוהה ותנוחת הנהיגה זקופה, מה שתורם לתחושה הצפופה במיוחד עם ישנו נוסע ליד הנהג. בפיקנטו המושבים אמנם עדיין ממוקמים גבוהה יחסית, אך פחות מהמקובל ברכב עירוני ותנוחת הנהיגה פחות זקופה מה ששוב מוסיף לתחושת הסופרמיני והמרווח בתא הנוסעים. המושבים עצמם נוחים ותנוחת הנהיגה טובה, אך בסיס המושב שוקע במעט מה שיפריע בנסיעות ארוכות לנהגים גדולי גוף.

 

מבוססת על יונדאי i10, הפיקנטו החדשה היא בעלת המידות הנדיבות יותר בקרב המתחרות עם בסיס גלגלים של 2,385 מ"מ ורוחב של 1,595 מ"מ היא מהגדולות בקטגוריה.המידות הנדיבות יחד עם עיצוב הפנים תורמים לתחושת המרווח מלפנים, אך לזאת ישנו מחיר בדמות המרווח מאחור. אמנם יש מקום סביר לשני נוסעים גם מאחורי נהגים גבוהים יחסית, אך צפוף וב-i10 למשל יש מרווח גדול יותר לנוסעים מאחור.

 

קיה פיקנטו - תא מטען שטוח לחלוטין ונוח להעמסהתא המטען לעומת זאת עמוק וגדול יחסית בנפח של 200 ליטר ועם קיפול המושבים מאחור, ניתן לקבל תא מטען שטוח לחלוטין ונוח להעמסה (במחיר של גלגל חלופי קטן). כאן מאחור תמצאו עוד פטנט קטן ונחמד. לרוב עם החזרת משענות המושבים למקומם, תמיד צריך להסיט את חגורת הבטיחות בכדי שלא תתפסנה מאחורי המשענות, בפקינט ישנם שני שקעים בכל צד של הרכב לשם ניתן להכניס את התקע של חגורות הבטיחות בזמן שהמושבים מקופלים כך שבעת ההחזרה לא צריך לדאוג להסטת החגורות.

 

סיכום תא נוסעים: אין ספק שהפיקנטו העלתה את הרף מול כל המתחרות, בין אם זה ברמת האבזור, איכות הפלסטיקה וההרכבה, העיצוב והתחושה הכוללת של רכב גדול יותר ממה שהוא באמת.

 

יוצאים לדרך:

רכב המבחן צויד במנוע 1.25 ליטר המוכר לנו מה-i10 בעל הספק של 85 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-12.3 קג"מ ב-4,000 סל"ד המשודך לתיבת 4 הילוכים אוטומטית. קיה הצליחה לעשות עבודה טובה בבידוד הרעשים מהמנוע הזה, שאמנם הוא נוכח בסל"ד גבוהה, אך הוא נשמע כמו מנוע מודרני בעבודה ולא צורמני ומטריד. מה שכן מטריד במעט זו רמת הוויברציות/המהום שהמנוע הזה מייצר בעיקר בעת האצה חזקה ובמהירויות של מעל ל-100 קמ"ש, לא נורא, אך פוגם בתחושת האיכות של הפיקנטו.

 

קיה פיקנטו - צריכת הדלק טובה כל עוד לא ממהרים בכללכמו כל רכב עירוני, אחת הסיבות לרכישה היא צריכת הדלק. כאן הבחירה במנוע הזה עם תיבה אוטומטית לא הכי מוצלחת. קיה אמנם כיילה את דוושת הגז לכיוון נהיגה חסכונית, כולל מחוון ECO המציין צריכה מיטבית, אך כך מתקבל קצת תנועה איטי למדי(לפחות עבורי) ובכדי לקבל קצב התקדמות סביר יותר, תאלצו לנעוץ את הדוושה עד לסוף מהלכה ושם השילוב הזה של המנוע עם תיבה אוטומטית כבר פחות חסכוני. לכך תוסיפו בור הקיים במעבר בין הילוך שני לשלישי הפוגם בקצב התנועה הרציף ומחייב ללחוץ חזק יותר את דוושת הגז מה ששוב פוגם בחיסכון.

 

עד כמה חסכונית? נהגנו בפיקנטו מעל ל-400 ק"מ ואלו התוצאות: בנהיגה בינעירונית מתונה שכללה האצות מתונות וחסכוניות יחסית, צריכת הדלק עמדה על 17.2 ק"מ לליטר. בנהיגה עירונית צפופה מרובת עצירות אך עם הקפדה על נהיגה חסכונית, צריכת הדלק עמדה על 14.3 ק"מ לליטר ולכל אורך המבחן שלא התמקד רק בחיסכון בצריכת הדלק עמדה הצריכה המשולבת על 12.2 ק"מ לליטר. אז נהגים חסכוניים יזכו להתקרב לנתוני היצרן 15%-, אך נהגים קצת יותר ממהרים (לא במיוחד) לא ייהנו מאותו החיסכון.

 

כשלא נוהגים בפיקנטו החדשה בצורה חסכונית, קצת ההתקדמות משביע רצון גם אם לא מהיר במיוחד ומורגש שהתיבה האוטומטית הזו "גונבת" מהאון של המנוע. בכביש המהיר אין כל בעיה לשייט במהירויות גבוהות עם יציבות כיוונית מרשימה כאשר תא הנוסעים מצידו שומר על רמת שקט יחסית טובה ומה שבעיקר נשמע זהו רעש כביש מכיוון הצמיגים (צמיגים ירוקים) ואותו המהום מהמנוע. נוחות הנסיעה טובה והפיקנטו מצליחה לבלוע את רוב סוגי השיבושים, כמובן במגבלות של רכב עירוני קל קטן עם צמיגים במידות של 165/60 R14 ובסיס גלגלים קצר.

 

לא זריזה ותזזיתית אך התנהגות הכביש טובה מאודבתחום הדינמי, הפיקנטו היא לא עירונית זריזה ותזזיתית כמו אחותה ה-i10 , אלא משדרת תחושה בטוחה ובוגרת. התחושה הזו נובעת בעקבות מספר שינויים שקיה ביצעה לעומת ה-i10. חלק מהשינויים האלו כוללים הגדלת זווית הקסטר, ריכוך הקפיצים מלפנים ב-12% וקיצור של 20 מ"מ באורך מעצור הבולמים, מאחור זרוע המתלה הוקשחה בכ-60%, הקפיצים רכים בכ-29% ואורך מעצור הבולמים קוצר ב-15 מ"מ. לפי קיה השינויים האלו במתלים מאפשרים להפחית את תת ההיגוי ומשפרים את היציבות הכיוונית. השינויים האלו בהחלט מורגשים בתנועה וה-פיקנטו מפגינה יציבות כיוונית טובה בכל מהירות ותת היגוי מינורי בלבד ביציאה מהסיבוב גם במהירויות שאף רוכש לא ינסה בכלל.

 

ההגה משנה את משקלו מקל בתנועה עירונית לכבד למדי בכביש המהיר וזה עובד לא רע. הוא מעורפל במידה מסוימת במרכזו, אך מעבר לכך הוא מצליח לספר מה עובר על הגלגלים הקדמיים. הכניסה לסיבוב לא מיידית וזוויות הגלגול מוחשיות, אך היכולות גבוהות מאוד ולמרות הצמיגים הירוקים, רמת האחיזה גבוהה והפיקנטו מספקת בטחון רב לאוחז בהגה, גם אם היא לא מהנה במיוחד לנהיגה.

 

בקרת היציבות מפתיעה לטובה ומאפשרת לקחת את הפיקנטו ממש על המגבלות ומתערבת רק כשממש הגזמתם. מה שפחות אהבנו אלו הבלמים. למרות שכמו ה-i10, גם הפיקנטו היא היחידה בקטגוריה המציעה בלמי דיסק בכל ארבעת הגלגלים, אך עוצמת הבלימה לא מספיק חזקה ומערכת ה-ABS היסטרית ונכנסת לפעולה מוקדם מהצפוי בעיקר בשל שקיעת החרטום מהסיבה של ריכוך הקפיצים מלפנים. אבל נוריד את הרגל מהגז נחזור לקרקע המציאות, כי זה ממש לא מה שהלקוחות הפוטנציאלים מחפשים ומספיק לדעת שה-פיקנטו בטוחה מאוד בהתנהגות הכביש שלה.

 

סיכום פרק נהיגה: הפיקנטו חסכונית במידה ולא ממהרים לשום מקום. התנהגות הכביש טובה מאוד ובטוחה גם אם לא מהנה במיוחד ונוחות הנסיעה טובה.

 

קיה פיקנטו 2011 – סיכום מבחן:

קיה פיקנטו החדשה, לוקחת את כל סגמנט המכוניות העירוניות צעד אחד קדימה. היא מציעה תא נוסעים בוגר, איכותי ומרשים למראה יחד עם רשימת אבזור נדיבה מאוד שללא ספק תורמת לתחושה של רכב "אמיתי" ולא כזה שחסכו בו. היא גם תהיה חסכונית וירוקה אם לא תאיצו בה.

 

בנוסף, הפיקנטו החדשה מציעה התנהגות כביש טובה ובטוחה, גם אם לא מהנה במיוחד מה שהרבה פחות חשוב בקטגוריה הזו. עם מחיר בסיס של 61,900 ש"ח עבור הדגם הידני עם מנוע ה-3 צילינדרים ו-76,900 עבור הדגם הנבחן ברמת גימור EX, היא בהחלט יצרה מהפכה בקטגוריה העירונית בישראל וללא ספק תגרום למתחרות להזיע או להישאר יתומות באולמות התצוגה.

קיה פיקנטו 2011 דגם 1.25 EX אוטו'למפרט המלא:
שנת הצגת הדגם 2011
מנוע 4 צילינדרים
נפח 1,248 סמ"ק
הספק 85 כ"ס ב-6,000 סל"ד
מומנט 12.3 קג"מ ב-4,000 סל"ד
0-100 קמ"ש 14.4 שניות
מהירות מרבית 158 קמ"ש
הנעה קדמית
תיבת הילוכים אוטו' 4 הילוכים
תצורת מרכב 5 דלתות
אורך/רוחב/גובה 3,595 מ"מ/1,595 מ"מ/1,480 מ"מ
בסיס גלגלים 2,385 מ"מ
צמיגים 165/60 R14
משקל 900 ק"ג
צריכת דלק (יצרן) 18.86 ק"מ לליטר
צריכת דלק מבחן 12.2 ק"מ לליטר
מבחני ריסוק (NCAP) אין
בטיחות 6 כריות אוויר EBD + ABS + DSC + TSC + BAS

תגובות (22)

This comment was minimized by the moderator on the site

מה עם מבחן דרך לגרסה הידנית?

This comment was minimized by the moderator on the site

אני בקשתי בסוכנות נסיעת מבחן על הידנית ואמרו לי שיש רק אחת והתור ארוך, כך שאני מאמין שייקח זמן עד שנראה מבחן לגרסה הידנית. <br /><br />אני מתעניין בפיקנטו הידנית גם כי היא כמובן זולה...

אני בקשתי בסוכנות נסיעת מבחן על הידנית ואמרו לי שיש רק אחת והתור ארוך, כך שאני מאמין שייקח זמן עד שנראה מבחן לגרסה הידנית. <br /><br />אני מתעניין בפיקנטו הידנית גם כי היא כמובן זולה הרבה יותר מהאוטו' וגם כי במבחנים בחו"ל ציינו שיש לה מנוע טוב.

המשך קריאה
This comment was minimized by the moderator on the site

אין מה להשוות בין שני הרכבים, הפיקנטו החדשה זה פשוט עולם אחר מול האלטו שמרגישה מיושנת לחלוטין מבפנים. אמנם 2,000 שקל הפרש, אך תכלס ההבדל באיכות של 10,000 שקל ולא רק 2,000 כלומר אם זה המחיר של...

אין מה להשוות בין שני הרכבים, הפיקנטו החדשה זה פשוט עולם אחר מול האלטו שמרגישה מיושנת לחלוטין מבפנים. אמנם 2,000 שקל הפרש, אך תכלס ההבדל באיכות של 10,000 שקל ולא רק 2,000 כלומר אם זה המחיר של הפיקנטו האלטו צריכה לעלות יותר קרוב ל-40,000.

המשך קריאה
This comment was minimized by the moderator on the site

בשוק. למרות שעדיין לכל אחת מהמתחרות יתרון קטן משלה. האלטו זולה, הספארק מרווחת מאחור, יונדאי i10, גם מרווחת וגם נחמדה לנהיגה. פיג'ו 107 כמובן עדיין הכי מגניבה.

This comment was minimized by the moderator on the site

האם מישהו יודע למה אין פרסום של מבחני הריסוק?

This comment was minimized by the moderator on the site

פיקנטו שייכת לקטגוריית המיני, אבל אני מניח שאתה יודע את זה.. <br />דרך אגב שמעתי שהמשלוח הראשון של האוטומטיות נמכר כולו, אך נראה לי שיותר אנשים מעוניינים בגיר הידני, ולא קונים כי אין כרגע אופציה...

פיקנטו שייכת לקטגוריית המיני, אבל אני מניח שאתה יודע את זה.. <br />דרך אגב שמעתי שהמשלוח הראשון של האוטומטיות נמכר כולו, אך נראה לי שיותר אנשים מעוניינים בגיר הידני, ולא קונים כי אין כרגע אופציה לנסיעת מבחן עליה.. בן אדם לא יעשה נסיעת מבחן על אוטומט אם הוא מעוניין לרכוש ידני.

המשך קריאה
There are no comments posted here yet
הצג תגובות נוספות

השאירו את תגובותיכם

מצורפים (0 / 3)
Share Your Location