טויוטה BZ SUV קונספט
10 דגמים חשמליים עד לשנת 2026.
טויוטה BZ SUV קונספט
10 דגמים חשמליים עד לשנת 2026.

בתחילת השנה הנוכחית המנכ"ל האגדי של טויוטה, אקיו טויודה, הודיעה על פרישה מניהול ישיר של טויוטה מוטור מהסיבה שהוא פשוט לא חושב שהוא האדם המתאים להוביל את החברה לעידן הרכב החשמלי והפיכת החברה לחברה לאספקת שירותי תחבורה. 

 

על כיסא המנכ"ל התיישב קוג'י סאטו, לשעבר נשיא לקסוס, וכעת הוא פורס לראשונה את התוכנית האסטרטגית החדשה שלו עבור טויוטה מוטור - טויוטה ולקסוס בעיקר. רק נזכיר כי לפי התוכנית הקודמת של החברה טויוטה (ולקסוס) תכננה להשיק 15 רכבים חשמליים עד לשנת 2025 וכפול מכך עד לשנת 2030. 

 

טויוטה מתקפה של רכבים חשמליים
דגמי הקונספט החשמליים שהוצגו עם התוכנית הקודמת (צלם: Noriaki Mitsuhashi).

בשורה התחתונה, התוכנית של סאטו לטויוטה מוטור היא להשיג יעד מכירות של 1.5 מיליון רכבים בשנה עד לשנת 2026 ואת זה החברה מתכננת להשיג באמצעות השקה של 10 דגמים חשמליים חדשים - מבוססי סוללות. מרבית הדגמים האלו הם למעשה אותם דגמי קונספט שטויוטה הציגה בדצמבר 2021 כאשר הציגה את התוכנית האסטרטגית שלה לתחום הרכב החשמלי. 

 

הדגם החשמלי הבא שטויוטה תחשוף יוצג בקרוב, במקביל לחשיפת טויוטה C-HR החדש, הוא גרסת הייצור לקונספט bZ קומפקט SUV. מדובר בקרוסאובר קומפקטי באורך של 4.54 מטר, קטן יותר מה- bZ4X, שיתחרה מול דגמים כגון BYD אטו 3, לדוגמה. דגם זה ודגמים חשמליים נוספים יתבססו על פלטפורמת e-TNGA הייעודית לרכב חשמלי אך כל זה ישתנה כאשר טויוטה תעבור לשלב השני של התוכנית שלה.

 

טויוטה BZ קונספט
טויוטה BZ קומפקטSUB - הרכב החשמלי הבא של טויוטה.

החל משנת 2026 טויוטה מתכננת לעבור לפלטפורמה חשמלית ייעודית חדשה לחלוטין. הפלטפורמה הזו תעשה שימוש ביחידת הנעה חשמלית חדשה ובדור הבא של הסוללות של החברה "שיאפשרו להכפיל את טווח הנסיעה". לפי טויוטה, המעבר לפלטפורמה החדשה יאפשר לקצר, לפשט ולהוזיל את תהליך הפיתוח והייצור של דגמים חדשים בכ-50% ובכלל, כל הפיתוח של הדור הבא של הרכבים החשמליים של החברה יעשה תחת חטיבה חדשה ונפרדת עם מנהל אחד ויחידות פיתוח וייצור עצמאיות. זה למעשה המהלך החשוב ביותר בכל התוכנית האסטרטגית החדשה של טויוטה מוטור, שכן הניתוק הזה יאפשר לחטיבה הזו פוקוס מלא בפיתוח וייצור של ברכבים חשמליים מבלי להיות תלויים בפיתוח של דגמים שצריכים לדעת לשלב מגוון של יחידות הנעה שונות. 

 

הדור הבא של הרכבים החשמליים של טויוטה יהיה נשלוט תוכנה באופן מלא, כך שכל המערכות ברכב יזכו לעדכוני OTA לכל אורך חיי הדגם, זה כולל כמובן את מערכת ההנעה, מערכת המולטימדיה ומערכות בטיחות המתקדמות. הדור הבא של מערכות הבטיחות המתקדמות יאפשר אפיון אישי של אופי הפעולה של המערכת, כך שהנהג יוכל לקבוע איך הרכב יאיץ, יבלום ויסתובב בהתאם להעדפה האישית שלו. 

 

טויוטה bZ4X
טויוטה bZ4X - הרכב החשמלי הייעודי הראשון של טויוטה.

זה תחום בו לא מעט יצרנים משקיעים כיום לא מעט זמן פיתוח, לגרום לפעולת מערכות הבטיחות לפעול באופן "אנושי וזורם יותר" ודוגמה קטנה לכך נפגוש בקרוב בקורולה 2023 המחודשת שמצוידת במערכת T-Mate. זה תחום חדש יחסית בעולם הרכב אך זה תחום מוכר מאוד לכל מי שעוסק בתעופה אזרחית שם מערכת הטייס האוטומטי תוכננה כך שלא תגרום להפעלת תאוצה חריגה על גוף הנוסעים, במידת האפשר כמובן. 

 

לצד זה, טויוטה מתכננת גם את הדור הבא של רכבי הפלאג-אין (PHEV) של החברה. דגמים אלו יעשו שימוש בדור החדש של הסוללות לו נצילות גבוהה יותר ובחברה מתכננים להשיק דגמי פלאג-אין עם טווח נסיעה חשמלי משמעותי של כ-200 ק"מ, כאלטרנטיבה לרכב חשמלי מלא עבור שווקים שעדיין לא מוכנים לבצע מעבר מלא להנעה 100% חשמלית. 

 

טויוטה פריוס החדשה 2023
דגמי פלאג-אין עם טווח נסיעה של 200 קילומטר.

טויוטה לא מוותרת על שימוש במימן כמקור אנרגיה עבור תחבורה וכמו חברות אחרות רבות בעולם, המיקוד יהיה בתחום הרכב המסחרי, הקל והכבד. בתחום הרכב הכבד, למימן יש עדיין יתרון משמעותי על פני רכב כבד מבוסס סוללות. יש לזה כמובן גם משמעות נוספת והיא שבשלב זה לפחות, טויוטה תשקיע פחות ברכבי נוסעים מבוססי מימן, כמו המיראי של החברה. 

 

תחום נוסף בו טויוטה מתכננת להמשיך ולהשקיע הוא תחום הדלקים הסינטטיים או בשמו האחר דלק בעל פליטת פחמן מאוזנת, דלקים שאמנם מייצרים פליטה קלה אך זו מאוזנת באמצעות תהליך ייצור שלמעשה סופח את אותם מזהמים. לאור העבודה שהאיחוד האירופי הכריז על כך שגם לאחר שנת 2035 יהיה ניתן לעשות שימוש בדלקים מסוג זה, יש למוצר הזה עתיד למרות שכפי שזה נראה כרגע, זה יהיה מוצר שישמש בעיקר לנישה כמו רכב ספורט, מירוצים ועוד. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 19

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.