סיטרואן C4 היא הראשונה בקבוצת PSA לקבל את מנוע הטורבו קטן הנפח החדש של הקבוצה 1.2e-THP בהספק של 130 כ"ס וצריכת הדלק של 20.8 ק"מ לליטר.

סיטרואן C4

קבוצת PSA, פתחה לאחרונה את מפעל המנועים החדש שלה בו היא תייצר את משפחת מנועי הבנזין החדשה של הקבוצה - מנועי PureTech - ובעיקר את מנוע הליבה שישמש את רוב דגמי המותג – 1.2 e-THP. מדובר במנוע שלושה צילינדרים בנפח 1.2 ליטר עם מגדש טורבו קטן והזרקת דלק ישירה המשודך כסטנדרט למערכת עצור/סע. מנוע זה, עם מגדש טורבו או בלי, יחליף בהדרגה את מנועי ה-1.6VTi וה-1.4VTi הוותיקים.

 

הראשונה לקבל את המנוע החדש היא סיטרואן C4 בה הותקן המנוע בגרסתו החזקה יותר - הספק מרבי של 130 כ"ס ב-5,500 סל"ד ומומנט מרבי של 23.4 קג”מ החל מ-1,800 סל”ד, זאת לעומת 110 כ"ס ו-20.9 קג"מ בגרסה החלשה. המנוע ישודך בתחילה לתיבת 6 הילוכים ידנית ובהמשך השנה הוא ישודך בנוסף גם לתיבת 6 הילוכים אוטו'.

 

עם מנוע זה ותיבת הילוכים ידנית, מציעה ה-C4 ביצועים של 10.0 שניות 0-100 קמ"ש (נתון לא סופי) ומהירות מרבית של 199 קמ"ש. גולת הכותרת של המנוע החדש היא צריכת הדלק המשולבת העומדת על 20.8 ק"מ לליטר, שיפור משמעותי של 33% מה-15.6 ק"מ לליטר שמציע מנוע ה-1.6VTi המוכר.

 

סיטרואן C4 עם מנוע זה תנחת בהמשך השנה גם אצלנו כאשר את אותו מנוע נפגוש במקביל גם ב-308 החדשה וה-308 SW החדשה שישווקו בישראל במהלך 2014. כניסתו של מנוע הטורבו החדש יחד עם תיבת השישה הילוכים האוטומטית החדשה אל דגמי הליבה של פיג'ו-סיטרואן, הוא אירוע רב משמעות עבור שני המותגים בישראל שסבלו במשך זמן רב מתיבות הילוכים שהישראלים לא אוהבים ועם מנוע הטורבו החדש, פיג'ו-סיטרואן מיישרות קו עם היצרנים המובילים ואף עולות על חלקם, לפחות על הנייר.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.