מאזדה CX-9 החדש מצויד במנוע הטורבו SKY-G הראשון של החברה, מנוע בנפח 2.5 ליטר טורבו בהספק מרבי של 250 כ"ס.

2016 מאזדה CX-9 החדש
מאזדה CX-9 החדש - מצויד במנוע טורבו 2.5 ליטר חדש במאזדה.

מאזדה מסירה בתערוכת לוס אנג'לס את הלוט מעל הקרוסאובר שבעה מושבים הבכיר שלה, מאזדה CX-9 החדש, המיועד בעיקר לשוק האמריקאי  - 80% מסך מכירות הדגם לפי מאזדה - שם הוא מתחרה ביונדאי סנטה פה (בגרסה האמריקאית המוארכת), טויוטה היילנדר ועוד.

 

עם חשיפתו של ה- CX-9 החדש מאזדה מציגה מנוע חדש. ה- SKYACTIV-G 2.5T הוא מנוע הטורבו הראשון למשפחת מנועי הבנזין SKYACTIV-G העדכנית של מאזדה והוא מבוסס על מנוע ה-2.5 ליטר האטמוספרי המוכר של החברה. ב-CX-9 החדש מנוע זה בגרסתו לשוק האמריקאי מייצר הספק מרבי של 250 כ"ס ב-5,000 סל"ד ומומנט מרבי של 42.8 קג"מ ב-2,000 סל"ד. המנוע משודך לתיבת השישה הילוכים אוטו' SKYACTIV-DRIVE המוכרת של מאזדה.

 

לפי מאזדה, מנוע ה-2.5 ליטר טורבו לא סובל מתופעות הלוואי של מנועי טורבו כגון יציאה מהוססת מהמקום (השהיית גדישה) או צריכת דלק מאכזבת בתנאים מחוץ למעבדה. מאזדה התגברה על תופעות הלוואי האלו באמצעות פיתוח מגדש טורבו ייחודי עם שליטה דינאמית על לחץ הגדישה בהתאם לסל"ד כך שמגדש הטורבו מושפע פחות מהלחץ המשתנה של גזי הפליטה. בנוסף לכך המנוע כולל מערכת הזרקת דלק ישירה, כמו בכל מנועי SKY-G, ובמערכת EGR למחזור גזי פליטה המפחיתים את הטמפרטורה בצילינדר.

 

הטכנולוגיה הזו אפשרה למאזדה להשיג יחס דחיסה של 10.5:1, יחס דחיסה הנחשב לגבוה במיוחד למנועי טורבו בנזין ומה שמאפשר נצילות גבוה יותר של המנוע.

 

2016 מאזדה CX-9 החדש תא הנוסעים
תא נוסעים מרווח לשבעה נוסעים.

 

מאזדה CX-9 החדש מצויד בדור המתקדם ביותר של מערכת הבטיחות i-ACTIVSENSE של מאזדה, מערכת הכוללת בקרת שיוט אדפטיבית הפועלת בין 30-145 קמ"ש, מערכת סיוע לשמירה על נתיב הנסיעה והתראה על סטייה מנתיב, מערכת בלימה אוטו' לעיר (עד 30 קמ"ש בלבד), מערכת סיוע לבלימה במקרה של סכנת התנגשות (הפעלה אוטו' של הבלמים מעל ל-15 קמ"ש) ומערכת התראה על סכנת התנגשות/אי שמירת מרחק.

 

מאזדה CX-9 מוצע בגרסאות הבסיס עם הנעה קדמית בלבד ובגרסאות היקרות יותר עם  מערכת ההנעה כפולה i-ACTIV AWD המוכרת של החברה. מערכת העושה שימוש ב-27 חיישנים המספקים למערכת תמונה של תנאי הדרך ובהתאם, לשלוח לציר האחורי עד 50% מהמומנט.

 

מאזדה CX-9 הוא רכב גדול ממדים, עם אורך של 5,065 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,930 מ"מ, המציע מרחב מחייה לשבעה נוסעים בגודל מלא. הדגם מצויד ברשימה ארוכה של אבזור נוחות, כולל מערכת המולטימדיה MZD CONNECT המורכת והמוצעת בדגם עם מסך "7 או "8.

 

בניגוד לדור הקודם של הדגם שלא שווק בישראל,  בכוונתה של דלק מוטורס, יבואנית מאזדה בישראל, לשווק במהלך השנה הבאה את הדגם בישראל. 

 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.