2018 אודי A7 ספורטבק החדשה
אודי A7 ספורטבק החדשה.
2018 אודי A7 ספורטבק החדשה
אודי A7 ספורטבק החדשה.

אודי A7 ספורטבק החדשה נושאת עיצוב מודרני ואגרסיבי יותר מהדגם היוצא ומצוידת בשפע של טכנולוגיה מתקדמת שהוצגה עם ה-A8 החדשה.

 

אודי חשפה הערב בגרמניה את ה-A7 ספורטבק החדשה, דור שני למכונית הסאלון קופה 5 דלתות של החברה המתחרה במרצדס CLS ומהווה בנוסף קדימון ל-A6 הבאה אשר תוצג ב-2018. כצפוי מאודי, העיצוב אבולוציוני בלבד, אך בכל שאר התחומים ובמיוחד בזה הטכנולוגי ה-A7 ספורטבק מציגה קפיצת מדרגה משמעותית עם מערכות רבות שזלגו לדגם מספינת הדגל של המותג, ה-A8 החדשה שהוצגה מוקדם יותר השנה.

 

ה-A7 ספורטבק שומרת על קווי העיצוב של הדגם היוצא, אך בניגוד ל-A5 שהפכה לאלגנטית יותר, ה-A7 החדשה דווקא חידדה את הצד הספורטיבי שלה, במיוחד עם החזית האגרסיבית בהשראת ה-A8 החדשה. רמות האבזור הגבוהות יזכו בתאורת HD Matrix LED עם תאורת הלייזר החדשה והמתקדמת של אודי. בחלקו האחורי של הדגם נוכל למצוא ספוילר המתרומם ויוצא אוטומטית מגוף הרכב במהירויות של מעל ל-120 קמ"ש ותאורת LED אקטיבית.

אודי A7 ספורטבק החדשה מבוססת על פלטפורמת MLB Evo החדשה של אודי העושה שימוש נרחב יותר באלומיניום ומציגה משקל מופחת וקשיחות גבוהה יותר לפיתול. עם אורך של 4,969 מ"מ, רוחב של 1,902 מ"מ, גובה של 1,422 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,926 מ"מ, מידות הדגם השתנו רק באופן סמלי לעומת הדגם היוצא – ס"מ בודד לפה או לשם. נפח תא המטען בדגם עומד על 535 ליטר או 1,390 ליטר עם קיפול המושבים מאחור.

 

עם תחילת השיווק, אודי A7 ספורטבק החדשה תוצע עם מנוע בנזין אחד. דגם A7 55 TFSI יצויד במנוע 3.0 ליטר V6 טורבו בהספק מרבי של 340 כ"ס ומומנט מרבי של 51 קג"מ. המנוע משודך לתיבת 7 הילוכים S-tronic ולמערכת הנעה כפולה כסטנדרט והוא מספק בדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 5.3 שניות ומהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש.

 

קצת לאחר תחילת השיווק יצטרפו להיצע מנועי בנזין ודיזל עם ארבעה ושישה צילינדרים. אודי לא מציינת זאת, אך ניתן להניח שבמהלך 2018 נפגוש בדגם גם מערכת הנעה היברידית פלאג-אין בדומה לזו המשרתת כיום את ה-A8 e-Tron החדשה.

כניסה אל תא הנוסעים של ה-A7 ספורטבק החדשה תגלה עיצוב שמרני פחות מזה של ה-A8 החדשה,ותגלה בנוסף שמערכות רבות אשר הוצגו לראשונה עם ה-A8 זלגו אל הדגם. כך לדוגמה במרכז הקונסולה נמצא צמד מסכי מגע (מסך עליון "10.1) המאפשרים שליטה על מערכת הרכב השונות וכן לוח מחוונים "12.3 עם תצוגה משתנה (Audi virtual cockpit – כאופציה). מערכת MMI החדשה מאפשרת שמירה של 7 פרופילים אישיים ובכל פרופיל ניתן לשמור עד 400 פרמטרים שונים, כגון כיוון המושבים, ההגה והמראות, יעדים שונים במערכת הניווט ועוד ועוד. בנוסף נמצא תצוגה עילית צבעונית בהפרדה גבוהה, מערכת שמע מבית B&O, שליטה קולית מורחבת, תאורת אווירה מורחבת ועוד.

 

אודי A7 החדשה תא הנוסעים
טכנולוגיה מה-A8 ועיצוב לא שגרתי - יחסית לאודי.

מערכת הנהיגה האוטונומית AUDI AI אשר הוצגה עם ה-A8 מגיעה גם ל-A7 ספורטבק החדשה, זו לדוגמה מאפשרת כניסה או יציאה מחנייה או מוסך באופן אוטונומי לחלוטין, כולל אפשרות להחנות את הרכב דרך אפליקציה סלולרית. המערכת כוללת חיישנים רבים: 5 חיישני רדאר, 5 מצלמות, 12 חיישנים אולטראסוניים וסורק לייזר. בנוסף נוכל למצוא עד 39 מערכות כולל בקרת שיוט אדפטיבית עם היגוי אקטיבי לשמירה על נתיב הנסיעה, בלימה אוטונומית המזהה גם תנועה חוצה (בעיר) ועוד.

 

כאופציה, ניתן לאבזר את הדגם במערכת היגוי לכל הגלגלים, בקפיצי אוויר אדפטיבים ובמערכת בקרת שלדה מתקדמת. לפי אודי, שילוב המערכות יוצר מכונית חדה ומהנה לנהיגה בכבישים מפותלים ויחד עם נוחה ונעימה לכיסוי מרחקים ארוכים. לפי אודי, מערכת ההיגוי לכל הגלגלים, בזווית של עד 5 מעלות, מקטינה את רדיוס הסיבוב בעיר ב-1.1 מטר.

כמו ב-A8 החדשה ובדגמים חדשים אחרים של אודי, הדגם עושה שימוש במערכת חשמל במתח של 48V הכולת מערכת מיקרו היברידית המאפשרת תחילת נסיעה בכוח החשמל בלבד, בכך היא מבטלת את הצורך במערכת עצור/סע רגילה ומטרידה. בנוסף לכך ולטובת חיסכון בצריכת הדלק, המנוע כבה כאשר הנהג משייט לאחר עזיבת הגז במהירויות של 55-160 קמ"ש וחוזר לפעולה באופן מיידי בעזרת מערכת BAS -  belt alternator starter.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.