2018 ב.מ.וו i8 רודסטר
ב.מ.וו i8 רודסטר.
2018 ב.מ.וו i8 רודסטר
ב.מ.וו i8 רודסטר.

ב.מ.וו חושפת את גרסת הייצור של ה-i8 רודסטר ומציגה במקביל את מתיחת הפנים ל-i8 קופה.

 

ב.מ.וו חושפת בתערוכת לוס אנג'לס את ה-i8 רודסטר, גרסת הגג הנפתח למכונית הספורט ההיברידית של המותג. במקביל ל-i8 רודסטר, ב.מ.וו הציגה בתערוכה גם את מתיחת הפנים ל-i8 קופה, כארבע שנים לאחר שהוצגה לראשונה.

 

יחידת ההנעה ההיברידית של הדגם ממשיכה להתבסס על מנוע 1.5 ליטר שלושה צילינדרים טורבו ומנוע חשמלי קדמי, אך זכתה למספר שדרוגים. מנוע הבנזין, האחראי על הנעת הגלגלים האחוריים, מייצר הספק מרבי של 231 כ"ס (כמו בדגם היוצא) אך המנוע החשמלי מייצר כעת הספק מרבי של 143 כ"ס (לעומת 131 כ"ס), בזכות סוללה חדשה והוא אחראי על הנעת הגלגלים הקדמיים דרך תיבת העברה עם שני הילוכים. ההספק הכולל של המערכת עומד כעת על 374 כ"ס. למרות השיפור הקל, הביצועים לא השתנו עם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש שנותר על 4.4 שניות בדגם הקופה, דגם הרודסטר זקוק ל-4.6 שניות.

 

שיפור נוסף שבוצע ביחידת ההנעה של הדגם נמצא בתחתית-מרכז הרכב, שם נמצא סוללות ליתיום-יון חדשה בקיבולת של 11.5kWh לעומת 7.1kWh בדגם היוצא. השיפור הזה מאפשר לדגם לנסוע במצב היברידי על בסיס הסוללה בלבד עד למהירות של 105 קמ"ש (לעומת 70 קמ"ש בדגם היוצא) ועד למהירות של 120 קמ"ש במצב חשמלי מלא (בלחיצה על כפתור eDrive). בנוסף, טווח הנסיעה החשמלי השתפר ועומד כעת על 55 ק"מ (53 ק"מ ברודסטר), אך צריך לזכור שזה לפי תקן NDEC האירופאי המאוד סלחני ואופטימי בכל הקשור לרכב חשמלי.

 

בזכות המרכב הקשיח העושה שימוש נרחב בקרבון, ב.מ.וו לא הזדקקה להוסיף חיזוקים רבים לפלטפורמה כך שתוספת מנגנון הגג החשמלי גוררת תוספת משקל של 60 ק"ג בלבד לכדי משקל כולל של 1595 ק"ג. את הגג הרך החשמלי, ניתן לפתוח/לסגור בזמן של 15 שניות וניתן לעשות זאת עד למהירות נסיעה של 50 קמ"ש.

עבור ה-i8 קופה מדובר במתיחת פנים, אך השינויים לא רבים עם עדכון קל לתא הנוסעים וקבלתה של מערכת iDrive חדשה עם מסך מגע "8.8 המציג את מערכת ההפעלה החדשה מבוססת האריחים. ב.מ.וו מציינת בנוסף מושבים משודרגים יחד עם תצוגה עילית אופציונלית ואפשרויות חדשות לגימור.

 

מדלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו בישראל, נמסר כי ה-i8 רודסטר החדשה תשווק בישראל במהלך קיץ 2018.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.