קיה סטינגר GT
קיה סטינגר - מכונית ה-GT של קיה שתתחרה בתוצרת גרמניה.
קיה סטינגר GT
קיה סטינגר - מכונית ה-GT של קיה שתתחרה בתוצרת גרמניה.

קיה סטינגר היא מכונית GT ספורטיבית ויוקרתית, המצוידת בדגם הבכיר במנוע V6 טווין טורבו עם 365 כ"ס והנעה אחורית או כפולה.

 

מה שהחל בשנת 2011 כקונספט קיה GT, מובא כעת למיצוי בדגם קופה ארבע דלתות ספורטיבי עם הנעה אחורית או כפולה העונה לשם קיה סטינגר (Stinger). בקיה מתארים את הסטינגר כדגם המהיר ביותר אי פעם של החברה וכמענה לסגמנט הפאסטבק ספורט סדאן, דגמים כדוגמת אודי A5 ספורטבק, ב.מ.וו סדרה 4 גראן קופה וכו', הנשלט כיום ע"י יצרני הרכב מגרמניה.

 

לקיה סטינגר יומרות ספורטיביות, בסגנון מכוניות GT, ועל הצד הזה – שלדה, היגוי ומתלים - היה אחראי האיש שהיה בעבר סגן נשיא מחלקת הנדסה בחטיבת M המהוללת של ב.מ.וו, אלברט ביארמן, אשר הגיע ליונדאי/קיה בסוף שנת 2014.

 

55% מהשלדה, שלדת הנעה אחורית בבסיסה, מורכבת מפלדה בעלת תכונות חוזק גבוהות מה שמעניק לדגם התנגדות גבוהה לפיתול וחופש רב יותר למהנדסים האחראיים על איכות הנסיעה והניהוג בדגם. הפלטפורמה נשענת על מתלים בתצורת מקפרסון מלפנים ורב חיבורי מאחור כאשר בכל פינות הרכב נמצא בולמים אדפטיביים הנשלטים ע"י מערכת DSDC המאפשרת לנהג לשנות את קשיחות הבולמים – חמש דרגות קשיחות שונות. מערכת בקרת הבולמים תשנה את קשיחות הבולמים גם בהתאם לחיישן ההיגוי, כך לדוגמה בכדי לחדד את תגובת המרכב להפניית ההגה היא תרכך את קשיחות הבולמים הקדמיים ותקשיח את אלו האחוריים.

 

בקיה מציינים כי מערכת ההיגוי של הדגם מציעה היזון חוזר "חד כסכין" ולרשות הנהג אפשרות בחירה מבין 5 מצבי תגבור שונים להיגוי. בלוח המחוונים, קיה התקינה מסך TFT גדול המשמש גם במחשב ביצועים המציג כוחות G, זמני הקפה, טמפרטורת שמן ועוד.

 

קיה סטינגר תא הנוסעים
תא הנוסעים נאה, אך לא מספיק מקורי או מיוחד.

עם תחילת השיווק של הדגם, לקראת סוף 2017, הסטינגר תוצע עם שתי יחידות הנעה: 2.0 ליטר טורבו עם הספק מרבי של 255 כ"ס ב-6,200 סל"ד ומומנט מרבי של 36 קג"מ המתקבל בין 1,400 ל-4,000 סל"ד. המנוע הבכיר בהיצע הוא מנוע 3.3 ליטר V6 טווין טורבו החדש של יונדאי-קיה (מסדרת מנועי Lambda II), בהספק מרבי של 365 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 52 קג"מ המתקבל בין 1,300-4,500 סל"ד. המנוע הבכיר יותר מסוגל להאיץ את הדגם מעמידה ל-100 קמ"ש בזמן של 5.1 שניות ולרשום מהירות מרבית של 269 קמ"ש.

 

שני המנועים משודכים לתיבת 8 הילוכים אוטו' של יונדאי-קיה. לרשות הנהג מנופי תפעול על גלגל ההגה וכן אפשרות לבחירה מבין 5 מצבים המשנים את אופי/מהירות העברת ההילוכים בתיבה. רוכשי הדגם יוכלו לבחור מבין הנעה אחורית או כפולה AWD, זו הראשונה כוללת דיפרנציאל מוגבל החלקה מכני וזו האחרונה כול מערכת ניהוג וקטורית המעבירה את הכוח או בולמת כל גלגל בנפרד בהתאם לקלט מהנהג ומצב האחיזה.

 

לקיה סטינגר מידת אורך של 4.83 מטר, רוחב של 1.87 מטר ובסיס גלגלים סאלוני של 2.90 מטר, עם מידות אלו קיה מכוונת אל דגמים כגון אודי A5 ספורטבק, ב.מ.וו סדרה 4 גראן קופה מולם לסטינגר יתרון של מרווח לנוסעים, אך מציינת גם דגמים גדולים יותר כגון מרצדס CLS.

 

דגמי ה-2.0 ליטר מצוידים בחישוקי "18 ובצמיגים במידה של 225/45R18 ודגמי ה-V6 מצוידים בחישוקי "19 ובצמיגים במידה של 225/40R19 מלפנים ו-255/35R19 מאחור. דגם ה-V6 מצויד כסטנדרט במערכת בלימה של ברמבו עם 4 בוכנות מלפנים ו-2 מאחור.

 

כיאה לרכב האמור להתחרות בתצורת גרמניה, קיה ציידה את הסטינגר במגוון רחב של מערכות בטיחות מתקדמות, כולל בקרת שיוט אדפטיבית עד לעצירה מלאה, מעכת סיוע לשמירה על נתיב הנסיעה, מערכת בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, התראה על תנועה חוצה מאחור ועוד. בנוסף לכך נמצא מערכת מולטימדיה מתקדמת, תצוגה עילית צבעונית, טעינה אלחוטית, מערכת שמע מבית Harman/Kardon עם 15 רמקולים ועוד ועוד.

 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 5

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.