2019 פורד פוקוס ST החדשה
פורד פוקוס ST החדשה.
2019 פורד פוקוס ST החדשה
פורד פוקוס ST החדשה.

פורד מציגה את הפוקוס ST החדשה עם מנוע 2.3 טורבו 280 כ״ס, אופציה לתיבת 7 הילוכים אוטומטית, בקרת שלדה CCD כסטנדרט ודיפרנציאל מוגבל החלקה eLSD.

 

כשנה לאחר שחשפה את הפוקוס החדשה, פורד חושפת את הפוקוד ST החדשה, גרסת הביצועים של הדגם המתחרה מול סיאט לאון קופרה, גולף GTI, יונדאי i30N ועוד. הפוקוס ST החדשה, אשר תשווק החל מהקיץ הקרוב, תוצע במרכב חמש דלתות האצ׳בק או סטיישן, עם מנועי בנזין ודיזל ואופציה לתיבת 7 הילוכים אוטומטית חדשה.

ֿ

את מנוע ה-2.0 ליטר טורבו 250 כ״ס של הדגם היוצא, פורד מחליפה במנוע 2.3 ליטר טורבו EcoBoost המייצר הספק מרבי של 280 כ״ס ב-5,500 סל״ד ומומונט מרבי של 42.8 קג״מ בין 3,000-4,000 סל״ד. המנוע משודך לתבית 6 הילוכים ידנית, עם גז ביניים אוטומטי, מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 5.7 שניות ולמהירות מרבית של 250 קמ"ש. המנוע מצויד במערכת anti-lag שנועדה למנוע השהיית גדישה באמצעות שמירה על לחץ הגדישה גם כאשר הנהג הרים את רגלו מדוושת הגז.

 

2019 פורד פוקוס ST
מנוע 2.3 טורבו חדש וחזק יותר.

כאופציה ניתן לשדך את המנוע גם לתיבת ה-7 הילוכים אוטומטית החדשה של פורד, תיבה שהותאמה לספק ביצועים ומצוידת במערכת Adaptive Shift Scheduling המתאימה את העברות ההילוכים לסגנון הנהיגה של הנהג. התיבה מצוידת במנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה לשליטה ידנית מלאה.

 

חובבי הביצועים והחיסכון יוכלו לבחור במנוע דיזל חזק: 2.0 ליטר EcoBlue עם הספק מרבי של 190 כ״ס ב-3,500 סל״ד ומומנט מרבי של 40.8 קג״מ בין 2,000-3,000 סל״ד. מנוע זה משודך לתיבת 6 הילוכים ידנית בלבד והוא מספק בדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 7.6 שניות ומהירות מרבית של 220 קמ"ש. 

 

2019 פורד פוקוס ST החדשה
בולמים אדפטיביים ודיפרנציאל eLSD כסטנדרט בדגמי הבנזין חמש דלתות.

הפוקוס ST החדשה היא מכונית ההנעה הקדמית הראשונה של פורד לקבל את הדיפרנציאל מוגבל ההחלקה נשלט אלקטרונית של החברה (eLSD) - בדגמי הבנזין בלבד. מערכת ההיגוי בדגם שודרגה לעומת הדגמים הרגילים, היא מהירה יותר ב-15% והסיוע של מנוע ההיגוי החשמלי הופחת לשיפור תחושת המשוב. לראשונה בדגם, לרשות הנהג בורר מצבי נהיגה עם מספר מצבים לבחירה, כולל מצב מסלול לרוכשים שיבחרו בחבילת הביצועים. במצב מסלול המערכת מחדדת את תגובת הבלימה, ההיגוי הופך לקשיח עוד יותר, תגובות המנוע אגרסיביות יותר ומערכת בקרת היציבות מאפשרת חופש תנועה רב יותר בציר הסבסוב.

 

2019 פורד פוקוס ST החדשה תא הנוסעים
שפע של אבזור ומערכות בטיחות מתקדמות.

דגמי החמש דלתות של הפוקוס ST מצוידים כסטנדרט במערכת בולמים אדפטיביים (CCD), מערכת המתאימה את קשיחות הבולמים באופן רציף בהתאם למידע מחיישנים המותקנים במתלים ובמערכת ההיגוי והבלימה. בנוסף נמצא מערכת בלימה משודרגת וצמיגי מישלין Pilot Sport 4S על חישוקי ״18 או ״19 כאופציה.

מעבר לעיצוב חיצוני ספורטיבי יותר, נוכל למצוא בדגם גם מושבי ספורט אוחזים של ריקארו, גימור קרבון בתא הנוסעים, גלגל הגה קטום, אבזור עשיר ומערכות בטיחות מתקדמות כסנדרט, כולל בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית עד לעצירה מלאה ומערכת סיוע לשמירה על מרכז נתיב הנסיעה, אור גבוה אוטומטי, מערכת חניה אוטומטית, סיוע בזמן התחמקות ממכשול ותצוגה עילית.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.