טסלה מודל 3
טסלה מודל 3 - חבילה מרשימה מאוד במחיר נוח מאוד.
טסלה מודל 3
טסלה מודל 3 - חבילה מרשימה מאוד במחיר נוח מאוד.

טסלה מתנהלת יותר כמו חברת תוכנה או הייטק מאשר חברת רכב ולכן אם תכנסו לאתר החברה להזמין לעצמכם רכב של טסלה אתם תראו תצוגה שמזכירה את האתר של אפל יותר מאשר אתר של מאזדה. לא תמצאו מפרט טכני מלא כמקובל, תתקשו למצוא מה כוללת רשימת האבזור, מה נפח תא המטען, כמה זמן נדרש לטעינת הרכב וכו' וכו'. אז החלטנו לעשות עבורכם קצת סדר, במיוחד אם אתם לא ממעריצי המותג.

 

טסלה מודל 3 היא מכונית הסדאן החשמלית הקומפקטית של טסלה הדומה באורכה למכונית סדאן משפחתית ממוצעת אך מרווחת כמו משפחתית גדולה. טסלה כל הזמן מעדכנת את גרסאות הדגמים שלה ובשלב זה היא משווקת את המודל 3 בשלושה דגמים הנבדלים במספר המנועים, הביצועים ובטווח הנסיעה.

גודל ומרווח לנוסעים:

עם אורך של 4.69 מטר טסלה מודל 3 ארוכה בערך כמו רכב משפחתי סדאן ממוצעת (טויוטה קורולה לדוגמה) אך בזכות ההנעה החשמלית לדגם בסיס גלגלים ארוך של 2.875 מטר שהוא כבר מתחום המשפחתיות הגדולות ויחד עם הרצפה השטוחה מתקבל חלל נוסעים מרווח יותר מזה של מכונית משפחתית, במיוחד עבור הנוסע האמצעי. שאר מידות הדגם הן 1.85 מטר רוחב ו-1.433 מטר גובה. לדגם חלון גג פנורמי הנמתח לכל אורך הגג ויוצר תחושה אוורירית למדי בתא הנוסעים, ציפוי כהה מיוחד החוסם קרינת UV ואינפרה אדום UV אמור למנוע חימום של תא הנוסעים גם בימים חמים במיוחד. לדגם שני תאי מטען, אחד גדול מאחור בנפח של- 425 ליטר עם תא נוסף מתחת לרצפה, שם תשמרו לרוב את כבל הטעינה, ועוד תא אחד בחזית, קטן אך בהחלט שימושי.

 

טסלה מודל 3
שלושה דגמים לבחירה.

דגמי טסלה מודל 3:

טסלה מודל 3 משווקת בשלושה דגמים/גרסאות. דגם הבסיס מודל 3 SRּ+ מצויד במנוע חשמלי אחד מאחור ולדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 5.6 שניות, מהירות מרבית של 225 קמ"ש וטווח נסיעה חשמלי של 448 ק"מ. מעל דגם זה נמצא את דגם הטווח הארוך ממודל 3 LR המצויד בשני מנועים חשמליים, קדמי ואחורי, היוצרים הנעה כפולה ומאפשרים לדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 4.4 שניות, מהירות מרבית של 233 קמ"ש והסוללה הגדולה יותר שבדגם מאפשרת טווח נסיעה של 580 ק"מ. מי שרוצה עוד יותר ביצועים יוכל לבחור בדגם מודל 3 Performance שגם הוא מצויד בשני מנועים אך בהספק גבוה יותר המאפשר נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 3.3 שניות, מהירות מרבית של 261 קמ"ש וטווח נסיעה של 567 ק"מ. דגם הביצועים כולל בנוסף גם מתלים קשיחים יותר עם הנמכת מרכב, רפידות בלימה עמידות יותר ועוד (פרטים נוספים בסעיף האבזור). 

טסלה מודל 3 דגם הביצועים
טסלה מודל 3 דגם הביצועים.

חשוב לקחת בחשבון שטווח הנסיעה המוצהר הוא טווח משולב בתקן WLTP שנמדד בתנאי מעבדה. אם אתם נוסעים רק בעיר לדוגמה אז טווח הנסיעה יהיה ארוך משמעותית שכן זה התחום היעיל ביותר של הנעה חשמלית, והכי פחות יעיל של מנועי בעירה פנימית, אך אם אתם נוסעים בעיקר בכביש המהיר או במהירות גבוהה יחסית הוא יהיה קצר יותר - זה תקף כמובן לכל רכב חשמלי. חשוב גם לזכור בנוסף שהטווח הזה הוא ממצב טעינה מלא עד להתרוקנות הסוללה (למעשה המקסימום פריקה שקבע יצרן הרכב) ובחיים האמיתיים לא רצוי לרדת מתחת למצב טעינה של 20% בכדי לשמור על חיי הסוללה (וכמובן שגם למנוע אפשרות של להיתקע בדרך) כך שבשורה התחתונה עדיף לכם לחשוב על דגם הבסיס כעל דגם בעל טווח נסיעה ראלי של כ-360 ק"מ ולא 448 ק"מ, זאת כאמור בעיקר אם אתם נוסעים בדרך בינעירוניות ובכביש המהיר.

 

טסלה מודל 3 - אבזור נוחות:

בטסלה אין רמות גימור כפי שאנו מכירים, יש חבילת אבזור קבועה ועשירה מאוד לכל גרסה/דגם וזהו. מה שכן ניתן לבחור, בתוספת תשלום, זה את צבע המכונית מתוך מבחר של 4 צבעים מעבר לצבע הלבן המוצע כסטנדרט, שדרוג חישוקי גלגלים, צבע ריפוד הפנים ויכולות מורחבות למערכת הנהיגה האוטונומית של טסלה - AutoPilot. דגמי מודל 3 המגיעים לישראל הם דגמים מעודכנים שזכו למספר שדרוגים, כולל עיצוב חדש לקונסולה בין המושבים, משאבת חום (למדינות קרות בעיקר), פתיחה חשמלית לתא המטען ועוד. 

 

טסלה מודל 3 תא הנוסעים
אבזור עשיר מאוד.

כל הדגמים מצוידים כסטנדרט בבקרת אקלים מפוצלת עם יציאה למושב האחורי, מושבים קדמיים חשמליים, משטח טעינה כפול לשני מכשירים, 4 כניסות USB מלפנים ומאחור, ניווט מובנה במערכת (מבוסס מפות גוגל אך עם שכבות מידע של טסלה) תאורת LED מלאה, פרופיל לכל נהג, מולטימדיה "15, כרטיס NFC לכניסה לרכב, כיוון חשמלי לגלגל ההגה, פתיחה חשמלית לדלת תא המטען, תאורת אווירה, בקרת שיוט אדפטיבית, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, כניסה ללא מפתח, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, ריפוד דמוי עור, בלימה אוטונומית, מערכת שמע עם 8 רמקולים, חישוקי "18, מראות צד מתקפלות חשמלית עם עמעם אוטומטי נגד סינוור וחימום למושבים הקדמיים. לרשות הרוכשים אפליקציה סלולרית המאפשרת את ניהול הטעינה, פתיחה/סגירה מרחוק של הרכב, הטענה מראש של יעדי ניווט, איתור הרכב הפעלה מרחוק של בקרת האקלים ועוד ועוד.

 

טסלה מודל 3 מסך מרכזי
המסך האיכותי והענק מאפשר המון שליטה אך גם פוגע בהנדסת האנוש.

שני הדגמים הבכירים יותר מוסיפים לרשימה חימום גם למושבים האחוריים, מערכת שמע פרימיום משודרגת עם 14 רמקולים (מצוינת וטובה משמעותית מזו הרגילה). דגם הביצועים מצויד בנוסף בחישוקי "20, ספוילר אחורי, מערכת בלימה משודרגת, דוושות בגימור מתכתי, צמיגי Pirelli P Zero ומתלים קשיחים יותר עם הנמכת מרכב קלה. בשוק האמריקאי ניתן לצייד את דגם הביצועים (Performance) בחבילת מסלול עם צמיגי מישליון קאפ 2, נוזל בלמים עמיד יותר, חישוקים קלים יותר וריפודות בלמים משופרות. למרות זאת, זה ממש לא רכב מומלץ למסלול שכן בעומס מלא של נהיגת מסלול, הסוללת יתחממו יתר על המידה, הביצועים יוגבלו משמעותית בשל כך ותפגעו בבריאות הסוללה. 

 

טסלה מודל 3
פתיחה באמצעות כרטיס NFC (או המכשיר הסלולרי שלכם).

מכיוון שבטסלה רוצים שליטה מלאה על הרכב באמצעות תוכנה אותה הם יכולים לעדכן כל הזמן ולהוסיף/לשנות יכולות, כמעט כל פסיק ברכב מתופעל באופן חשמלי כולל לדוגמה פתיחת הדלתות באמצעות כפתור ולא ידית מכנית (יש שחרור מכני בחירום לדלת הנהג) או כיוון האוויר של פתח המיזוג מלפנים. כל זה נשלט דרך מסך המגע המרכזי הענק בגודל של "15, המשמש גם כלוח המחוונים של הדגם שכן אין אחד כזה מול הנהג.

 

טסלה מודל 3 תא הנוסעים
משטח טעינה כפול לשני מכשירים.

אתם זוכים במערכת מולטימדיה עשירה במידע, איכותית מאוד (מסך ותגובה) ועם אפשרויות שינוי והתאמה רבות ואין ספק שחובבי הגדג'טים בהחלט יתלהבו מכל מה שהיא מציעה, השאר ימצאו אותה כמערכת מורכבת ומסובכת הדורשת יותר מידי תשומת לב מהנהג לסתם דברים פשוטים, לדוגמה, אפילו פתיחת תא הכפפות צריכה להתבצע דרך המסך המרכזי ושינוי מהירות המגבים מתבצע גם הוא רק דרך המסך. אך יש גם דברים מעניינים כמו האפשרות לקבוע שהרכב ישמור על תא הנוסעים קריר גם כאשר הרכב סגור, זה נועד גם למקרים בהם אתם משאירים את הכלב ברכב או אם חס וחלילה שכחתם את אחד הילדים ברכב.

כמו ברכבי פרימיום ניתן ליצור פרופיל אישי לכל נהג השומר את כל ההעדפות שלכם, כולל לדוגמה כיוון ההגה ומראות הצד ועוד מגוון העדפות אישיות. יש גם מערכת ניווט ובמידה ואתם מחוברים לחבילת תקשורת שבטסלה מכנים אותה "קישוריות פרימיום" (או לנקודה חמה דרך הסלולרי שלכם) תקבלו עדכוני תנועה, דפדפן אינטרנט, רדיו אינטרנטי (יש רדיו FM רגיל) ועוד. למערכת אין קישוריות לאנדרואיד אוטו או אפל קארפליי, אבל יש אפליקציה מובנית לשימוש וברדיו האינטרנטי TuneIn.

 

טסלה מודל 3
מפרט עשיר של מערכות בטיחות מתקדמות כסטנדרט בכל הדגמים.

החיסרון הגדול במערכת הזו הוא שלמעט פתיחת החלונות בכפתורים על הדלת כמקובל וכיוון המושבים החשמלי, כל השאר נשלט רק דרך מסך המגע. רוצים לכוון את מראות הצד מחדש? צריך להיכנס לתפריט מסוים במסך הראשי, רוצים לשנות את כיוון האוויר במיזוג? גם את זה צריך לעשות דרך המסך ובקיצור, סלט שלם גניבת תשומת לב מהנהג ומפגע בטיחותי אחד גדול, כמו מרבית הרכבים כיום עם מסך מגע ועם מעט או בלי כפתורים פיזיים המאפשרים תפעול עיוור, רק שבטסלה זה גם עבור הדברים הבסיסיים והפשוטים ביותר. מכיוון שמדובר יותר במחשב מאשר מולטימדיה, יהיו מקרים בהם תאלצו לאתחל מחדש את המערכת או שתפגשו כל מיני באגים במערכת.

 

טסלה מודל 3 - בטיחות:

למודל 3 ציון של חמישה כוכבים במבחני הריסוק של ארגון Euro NCAP עם ציונים גבוהים מאוד בכל סעיפי המבחן העיקריים, 96% בהגנה על נוסעים בוגרים, 86% בהגנה על ילדים במושבי בטיחות ו-96% בעזרי בטיחות. לא משנה איזה דגם תבחרו כל דגמי טסלה מצוידים כסטנדרט במערכת בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו גלגלים, בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית עם שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, ניטור שטח מת בצידי הרכב, אור גבוה אוטומטי, מצלמת רוורס, 8 כריות אוויר, זיהוי תמרורים ובקרת ערנות נהג. בתחום הבטיחות, המודל 3 היא ללא ספק מהרכבים הבטוחים ביותר שניתן לרכוש, כל עוד תזכרו שכל מערכות הבטיחות הן מערכות עזר בלבד והחוק מחייב אתכם להחזיק את ההגה בשתי ידיים בכל זמן הנסיעה. לא ברור מדוע, אך לטסלה אין עדיין ניטור תנועה חוצה.

 

טסלה מודל 3
עדכון OTA למערכות הבטיחות.

הפסקה הקודמת זה רק החלק הבסיסי של מערכת AutoPilot שמגיע כסטנדרט בכל דגמי החברה. בתוספת נכבדה של מעל ל-40,000 שקל אתם יכולים להרחיב את יכולות המערכת ולקחת חלק בניסוי מערכות הנהיגה האוטונומיות המתקדמות יותר של טסלה. מה הכוונה בניסוי? אלו מערכות שטסלה בחנה אותן כמובן, אך הן עדיין זקוקות לליטוש ובאמצעות מידע שאתם מעבירים לטסלה היא משפרת את אותן מערכות. לא כל היכולות חוקיות בכל מדינה כך שיש לקחת את הנושא בערבון מוגבל (למרות שהמחוקק תמיד נמצא הרבה מאחור לעומת ההתקדמות הטכנולוגית). טסלה מציידת את כל הרכבים שלה בכל החיישנים מראש כך שאפשר לרכוש את ההרחבה גם לאחר רכישת הרכב, משהו שיצרני פרימיום החלו לעשות רק לאחרונה.

 

טסלה מודל 3 גלגל הגה
כפתורי הגלגלת הם רב תפקודיים בהתאם למה שמוצג במסך המרכזי.

אם תרכשו את ההרחבה הזו תוסיפי לרכב יכולת נסיעה אוטונומית בכביש המהיר כולל יציאה ממנו ומעבר מחלפים ועקיפה של מכוניות איטיות יותר, מערכת חניה אוטומטית בניצב ובמקביל ומעבר נתיב אוטונומי בזמן נסיעה בכביש המהיר. בהמשך, טסלה תשדרג את המערכת גם עם זיהוי ותגובה לרמזורים אם תמרורי עצור, נסיעה אוטונומית בדרך עירונית, פונקציית זימון המאפשרת באמצעות המכשיר הסלולרי להוציא את הרכב מהחניה וכן גרסה משודרגת של פונקציה זו שתאפשר לרכב להגיע עצמאית עד אליכם, ליציאה מהחניון לדוגמה. יש לציין כי חלק מהשדרוגים העתידיים, או כולם, הם בתוספת תשלום.

 

טסלה מודל 3 - טעינה:

באופן עקרוני, הצורה האידיאלית ביותר לטעינת רכב חשמלי היא להתקין עמדת טעינה ביתית מסודרת ולטעון את הדגם בשעות הלילה, בהן גם תעריף החשמל נמוך יותר, כך שבבוקר למחרת תצאו לדרך עם "רכב מתודלק". יש כיום חברות רבות בישראל המספקות שירותי התקנה של עמדות טעינה לבית פרטי, בית משותף וכמובן מתחזקות גם עמדות טעינה ציבוריות (EV-Edge, אפקון, ג'ינרגי, סונול EVI ועוד הן חלק מהחברות המבצעות התקנה של עמדות טעינה פרטיות). עלות עמדת טעינה היא כמה אלפי שקלים.

 

טסלה מודל 3
חלון גג פנורמי ענק.

עם הרכב תקבלו כבל מסוג Mode 2 שזה כבל חכם ייעודי המאפשר טעינה גם משקע 220V רגיל אך זו טעינה איטית מאוד, 15 ק"מ לכל שעת טעינה, ולכן מומלץ להתקין את מחבר הקיר של טסלה אך כאמור, עמדה ביתית בהספק של עד 22kW היא הפתרון הטוב ביותר שכן עמדת כזו תאפשר טעינה מלאה בזמן של 5 עד 8 שעות, תלוי בקיבולת הסוללה ובאחוזים שנותרו בסוללה. טעינה בהספק של 22kW זה גם מה שתמצאו ברוב העמדות הציבוריות כיום. ישנן כיום בישראל מספר עמדות ציבוריות מהירות בהספקים של 50kW המאפשרות טעינה של 10-80 אחוז מקיבולת הסוללה בזמן של 40-60 דקות.

 

טסלה מודל 3
עמדת טעינה מהירה supercharger.

גולת הכותרת אלו כמובן עמדות הטעינה המהירות של טסלה עצמה הנקראות Supercharger ואלו שיותקנו בישראל (בשלב הראשון רק בחיפה, תל אביב ובאר שבע) הן מהדור השלישי (V3) החדש והמהיר ביותר של טסלה בהספק של עד 250kW. עמדות אלו מאפשרות ב-5 דקות טעינה להוסיף טווח נסיעה של כ- 120 ק"מ או לטעון 10-80 אחוז מקיבולת הסוללה בקצת פחות מ-30 דקות. מדוע לא עד 100%, כי לאחר טעינה של 80% מקיבולת הסוללה קצב הטעינה יורד משמעותית וה-20% הנותרים היו דורשים מכם להמתין עוד -40 דקות בערך. זו פשוט צורת הטעינה של סוללות ליתיום-יון.

 

טסלה מודל 3
אחריות ארוכה.

טסלה מודל 3 - אחריות:

לכל דגמי טסלה מוצמדת אחריות מלאה של 4 שנים עד 80,000 ק"מ, המוקדם מביניהם. יש לציין שבישראל החוק מחייב אחריות מלאה לשנתיים ללא הגבלת ק"מ. על מערכת ההנעה החשמלית ישנה אחריות ל-8 שנים עד 192,000 ק"מ, המוקדם מביניהם.

מחירון טסלה מודל 3 שנת 2021

דגם טווח (ק"מ) 0-100 קמ"ש (שניות) מחיר השקה (₪) מחיר מעודכן (₪)
מודל 3
RWD Standart Range Plus 448 5.6 179,754 185,096
AWD Long Rage 580 4.4 220,051 227,888
AWD Performance 567 3.3 251,401 259,239

עדכון: מאז ההשקה בתחילת חודש מרץ 2021 טסלה עדכנה את מחירי המודל 3 שהתייקרו בין 5000 ₪ עד 8000 ₪.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 2

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.