2024 טויוטה קראון סדאן החדשה
טויוטה קראון סדאן החדשה.
2024 טויוטה קראון סדאן החדשה
טויוטה קראון סדאן החדשה.

טויוטה ממשיכה להרחיב את משפחת הקראון שלה ולאחר שהשיקה מוקדם יותר את הקראון קרוסאובר ואת הקראון ספורט, טויוטה משיקה כעת ביפו את הקראון סדאן החדשה. אל שלושת הדגמים תצטרף בהמשך גם הקראון סטיישן שתשלים את משפחת הקראון החדשה. 

 

הקראון סדאן החדשה היא ספינת הדגל החדשה של טויוטה וכיאה לספינת דגל, היא זכתה לשתי מערכות הנעה ייחודיות: מערכת הנעה חשמלית על בסיס מימן FCEV ומערכת הנעה היברידית חדשה בטכנולוגיית Multi-Stage עם בסיס מנוע 2.5 ליטר. 

 

2024 טויוטה קראון סדאן החדשה
טויוטה קראון סדאן החדשה.

הקראון סדאן היא מכונית סאלון בגודלה עם אורך של 5,030 מ"מ, רוחב של 1,890 מ"מ, גובה של 1,475 מ"מ ובסיס גלגלים של 3,000 מ"מ, כך שהיא דומה בגודלה למכוניות כגון ב.מ.וו סדרה 5, מרצדס E קלאס ועוד. 

 

כאמור, הדגם ישווק עם שתי מערכות הנעה, זו ההיברידית היא בטכנולוגיית Multi-Stage, טכנולוגיה שהוצגה לראשונה בלקסוס LC 500h והייתה שמורה עד היום רק לדגמי לקסוס בלבד. מכיוון שההספק והמומנט של המנועים החשמליים (שניים) ומנוע הבנזין מתקבל בסל"ד שונה, מערכת Multi-Stage מוסיפה עוד תיבת העברה/הילוכים וכך ניתן ליצור התאמה טובה יותר בין המנועים וכל לפי טויוטה כבר החל ממהירות של 45 קמ"ש מתקבל ההספק המרבי זאת לעומת 140 קמ"ש במערכות האחרות של טויוטה. מנוע ה-2.5 ליטר מייצר הספק מרבי של 182 כ"ס ומומנט מרבי של 22.9 קג"מ והמנוע החשמלי העיקרי מייצר 180 כ"ס ומומנט מרבי של 30.6 קג"מ. 

 

טויוטה קראון סדאן החדשה תא הנוסעים
טויוטה קראון סדאן החדשה.

גרסת המימן FCEV של הקראון עושה שימוש במערכת הנעה דומה מאוד לזו המוכרת לנו מטויוטה מיראי, מכונית המימן הייעודית של טויוטה. גם כאן נמצא תא דלק מימני בהספק של 123kW, שלושה מיכלים של מימן נוזלי דחוס ומנוע חשמלי אחורי בהספק של 182 כ"ס ומומנט מרבי של 30.6 קג"מ. עם כאלו נתוני הספק הביצועים יהיו צנועים אך לפי טויוטה לדגם טווח חשמלי מרשים של כ-820 ק"מ ותדלוק מחדש בזמן של שלוש דקות בלבד. 

 

טויוטה קראון סדאן החדשה תא הנוסעים
טויוטה קראון סדאן החדשה.

למרות שמדובר במשפחה של דגמים תחת אותו שם, טויוטה דאגה להעניק לכל אחד מבני המשפחה עיצוב ייחודי משלו וזה גם המקרה עם הקראון סדאן שזכתה לעיצוב על הצד היוקרתי יותר וזה גם המצב בתא הנוסעים שהוא אמנם זהה ויזואלית לשאר דגמי הקראון אך עם שילוב חומרים, ריפודים וצבעים על הצד המעודן/יוקרתי יותר. 

 

טויוטה קראון סדאן החדשה
טויוטה קראון סדאן החדשה.

הצד היוקרתי יותר של הדגם לא מסתכם רק בצד הויזואלי אלא גם בתחום האבזור, הקראון סדאן לדוגמה מצויד במושבים אחוריים עם כיוון חשמלי למשענת הגב, מסך מגע בין המושבים המאפשרים שליטה על בקרת האקלים (מפוצלת ל-3 אזורים), התאורה וחימום/אוורור המושבים מאחור, מערכת טיהור אוויר מתקדמת, מערכת שמע פרימיום עם 14 רמקולים, תצוגה עילית מתקדמת, סגירה רכה חשמלית לדלתות, שקעי חשמלי 110V, עדכוני OTA ואפליקציה לשליטה מרחוק, מפתח דיגיטלי ועוד ועוד. לצד כל זה נמצא מערך מקיף מאוד של מערכות בטיחות מתקדמות. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 2

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.