טויוטה קורולה מרוץ היברידי
המנצחים במירוץ (צילומים: רונן טופלברג)
טויוטה קורולה מרוץ היברידי
המנצחים במירוץ (צילומים: רונן טופלברג)

יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה בישראל, קיימה במהלך השבוע האחרון מירוץ היברידי-חשמלי לבעלי טויוטה קורולה סדאן היברידית. המירוץ כלל שלב מוקדמות בו התחרו כ-100 רכבים במסלול באורך של 70 ק"מ וגמר, שנערב ביום שישי האחרון, במסלול באורך של 48 ק"מ. בשני המקרים נקודת היציאה והסיום הייתה באצטדיון הכדורגל של נתניה והמסלול כלל תוואי נסיעה עירוני ובינעירוני.

 

המתמודדים היו צריכים להשלים את מסלול הנסיעה בזמן מוגבל תוך שימוש מרבי במנוע החשמלי בלבד. המנצח בגמר, ברנרדו קוסמן שנסע עם בנו אורי, הצליח להשלים את מסלול הגמר בזמן של שעה ו-43 דקות כאשר 83% מזמן הנסיעה היה חשמלי בלבד, דבר שאפשר להציג נתון צריכת דלק פנומנלי של 46.7 ק"מ לליטר. הפרס על המקום הראשון הוא חופשה זוגית ביפן. טל גולדברג, שהגיע במקום הראשון בשלב המוקדמות, סיים גם הוא עם נתון של 83% נהיגה חשמלית, ובגמר הגיע למקום השני על בסיס קריטריון צריכת הדלק שעמד על 38.2 ק"מ לליטר.
כל משתתפי המירוץ השיגו ממוצע כללי של 77% מזמן הנהיגה על חשמל בלבד עם צריכת דלק ממוצעת של 38 ק"מ לליטר. להזכירכם, צריכת הדלק המשולבת הרשמית של הדגם, לפי תקן WLTP, עומדת על 22.2 ק"מ לליטר (ברמות הגימור SENSE ו- SUN).

 

טויוטה קורולה
46.7 קילומטר לליטר.

טויוטה קורולה הייבריד עושה שימוש בדור הרביעי של מערכת ההנעה ההיברידית של טויוטה (THSDׂׂ הדור הנוכחי של הקורולה עושה שימוש בדור הרביעי של מערכת ההנעה ההיברידית של טויוטה ואחד השינויים המשמעותיים במערכת הזו הוא שימוש רב יותר במנוע החשמלי המסוגלת להניע את הרכב באופן עצמאי עד למהירות של כ-115 קמ"ש לעומת כ-70 קמ"ש במערכת הקדמת, יחד עם ניצול רב יותר של אנרגיית הבלימה לטעינה של הסוללה.

 

טויוטה קורולה
הזנקת הגמר.

המרוץ ההיברידי-חשמלי של טויוטה נערך במטרה לעודד נהיגה חסכונית ונקיה מפליטת מזהמים, ולהעלות את המודעות ליכולת הנסיעה החשמלית המשמעותית של רכבים היברידיים, הנפוצים כיום בכבישי ישראל.

על פי חישוב מיוחד שערכה יוניון מוטורס, דרגת הזיהום הממוצעת של רכבי טויוטה שנמכרו בשנת 2021, הייתה 3.8 (לפי נוסחת הציון הירוק של משרד התחבורה) לעומת דרגת זיהום ממוצעת של 8.03 בכלל שוק הרכב הישראלי – זאת בזכות הטמעה נרחבת של הטכנולוגיה ההיברידית. הפתרון ההיברידי נהנה מנגישות ומזמינות גבוהות משמעותית בשוק הרכב החשמלי בישראל, וזוכה לפופולריות רבה עם כ- 20% מכירות מכלל השוק ומגוון רחב מאוד של דגמים היברידיים, לעומת אחוזים בודדים לפני שנים אחדות. בישראל טויוטה מכרה עד היום מעל ל- 130 אלף מכוניות היברידיות-חשמליות, והיא משווקת מגוון של 12 דגמים שונים של רכבים היברידיים-חשמליים, המהווים כ- 80% ממכירותיה. בסך הכל מכרה טויוטה עד כה למעלה מ-16 מיליון רכבים היברידיים-חשמליים ברחבי העולם.

 

טויוטה קורולה.
מסוללה אחת של רכב חשמלי אפשר לייצר 40 רכבים היברידיים.

בין השנים 2020-2025 טויוטה מתכננת להשיק באירופה למעלה מ-60 מוצרים ועדכונים מבוססי "פתרונות חשמול". רכביה ההיברידיים של טויוטה ימשיכו להוות גם בעתיד זה את ליבת ההנעות החשמליות תוך התרכזות במטרת העל של החברה ב-20 השנים האחרונות - לצמצם את פליטות המזהמים באמצעות סוגים נוספים של כלי רכב מחושמלים, עם השאיפה התמידית להגיע לכדי 0 פליטות באופן רחב ובר קיימא. כל זאת בהתאם לצרכי הלקוחות, לרגולציות קיימות וחדשות, לסוגי ופריסת התשתיות הקיימות וכמובן לדרישות הצרכנים.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 5

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.