2025 BYD סיליאון 6
BYD סיליאון 6.
2025 BYD סיליאון 6
BYD סיליאון 6.

כשלושה חודשים לאחר שחשפה את הסיליאון 6 בתערוכת שנגחאי (סיליאון 06 בסין), BYD מתחילה לשווק את הדגם בשוק הבית הסיני, שם הדגם מחליף יחליף את BYD סונג פלוס המוכר לנו כ- BYD סיל U. אמנם BYD סיל U הושק בישראל לפני פחות משנה אך בשוק הסיני הסונג פלוס משווק עוד משנת 2020, כך שאל תתפלאו שאנחנו כבר פוגשים מחליף לסיל U. 

 

 יונדאי במבצע אאוטלנדר

BYD סיליאון 6 הוא לא מתיחת פנים לסיל U אלא דגם חדש מהיסוד שכעת עושה שימוש בפלטפורמת e-Platform 3.0 Evo העדכנית ביותר של BYD על בסיס ארכיטקטורת 800V. כמו הסיל U, וכמו דגמים רבים בסין, סיליאון 6 ישווק עם מערכת הנעה חשמלית או היברידית פלאג-אין מסוג מאריך טווח כאשר הרוכשים יכולים לבחור מבין שלוש יחידות הנעה חשמליות שונות ומבחר של שתי סוללות שונות עבור דגם הפלאג-אין.

 

BYD סיליאון 6
מחליף את הסיל U.

עם אורך של 4180 מ"מ, רוחב של 1920 מ"מ, גובה של 1675 מ"מ ובסיס גלגלים של 2820 מ"מ, BYD סיליאון 6 גדול יותר מהסיל U עם תוספת של כ-30 מ"מ לאורך ולרחוב וכ- 55 מ"מ לבסיס הגלגלים. נפח תא המטען גדול יותר משמעותית, 757 ליטר בדגם החשמלי ו-696 ליטר בגרסת הפלאג-אין, זאת לעומת 425 ליטר או 556 ליטר בהתאמה. בנוסף לכך, לגרסה החשמלית נוסף תא מטען קדמי ענק בנפח של 142 ליטר. 

 

BYD סיליאון 6 2025
תא מטען קדמי ענק.

בשלב ההשקה BYD סיליאון 6 החשמלי יהיה זמין עם שתי יחידות הנעה אחורית, לעומת קדמית בסיל U, האחת עם סוללת 65.3kWh ומנוע בהספק של 230 כ"ס ומומנט מרבי מרבי 33.6 קג"מ והשנייה עם סוללת 78.7kWh עם מנוע בהספק של 245 כ"ס ומומנט מרבי זהה. לדגמים אלו נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 7.5 שניות או 7.7 שניות וטווח נסיעה של 520 ק"מ או 605 ק"מ, בהתאמה. קחו בחשבון שנתוני הטווח הם בתקן הסיני האופטימי. בשלב קצת מאוחר יותר סיליאון 6 יהיה זמין גם בגרסת הנעה כפולה עם הספק משולב של 390 כ"ס (0-100 קמ"ש ב-4.9 שניות) וטווח של 550 ק"מ. 

 

הסוללות כאן הן כמובן סוללות הבלייד של BYD מסוג LFP ובפלטפורמת 3.0 evo הן מחוברות ישירות לשלדה (CTB). בזכות תמיכה בטעינה ב-800V, טעינה DC מהירה מתבצעת כעת בהספק של עד 237kW כך שטעינה של 30% עד 80% אורכת כ-18 דקות, זאת לעומת כ-30 דקות בסיל U. לצד זה ישנה כמובן גם תמיכה ב- V2L כמו בכל שאר דגמי BYD. 

 

BYD סיליאון 6 תא הנוסעים
BYD סיליאון 6.

יחידת ההנעה ההיברידית פלאג-אין DM-i זהה למוכר לנו מהדגם הנוכחי, שילוב של מנוע 1.5 ליטר המשמש בעיקר הזמן כגנרטור ומנוע חשמלי ראשי בהספק של 218 כ"ס. כמו בסיל U, גם כאן הלקוחות יכולים לבחור בין סוללה בקיבולת של 18.3kWh או בקיבולת של 26.6kWh המאפשרות לדגם טווח חשמלי של כ-80 ק"מ או 125 ק"מ (בתקן WLTP), בהתאמה. לעומת הגרסאות החשמליות בהן ההנעה עברה לאחור, בדגמי הפלאג-אין ההנעה נותרה קדמית (או כפולה בשלב מאוחר יותר). 

 

BYD סיליאון 6 תא הנוסעים
BYD סיליאון 6.

חלל תא הנוסעים של BYD סיליאון 6 תואם את המוכר לנו מכל שאר דגמי BYD העדכניים עם עיצוב מאופק, שימוש נרחב בחומרים רכים וכמו בשאר דגמי BYD העדכניים גם כאן השליטה על ההילוכים עברה למוט מאחורי ההגה. את סידור המסכים המוכר של BYD נמצא גם כאן עם לוח מחוונים דיגיטלי המשולב באלמנט הקישוט המרכזי של הדשבורד ומולטימדיה "15.6 צפה, על זה נוספה מערכת תצוגה עילית חדשה בגודל של "26. בקונסולה בין המושבים נמצא משטח טעינה אלחוטי 50W, מספר כפתורי קיצורים וכאופציה, ניתן להתקין מקרר/מחמם (6- עד 50 מעלות) במקום תא האחסון שמתחת למשענת המרכזית. כמובן שנמצא בנוסף גם רשימת אבזור עשירה, עדכוני OTA, אפליקציה לשליטה מרחוק, מפתח NFC ועוד. 

 

שדרוג משמעותי נוסף לעומת הסיל U נמצא בתחום המתלים, שם BYD התקינה את מערכת הבולמים האדפטיבית disus-c שלה עם שיכוך רציף וכמו שאר דגמי BYD העדכניים, על בטיחות הנוסעים אחראית מערכת DiPilot 100 שמעבר למערכות המוכרות, מאפשרת גם את החניית הרכב באמצעות האפליקציה. 

 

2025 BYD סיליאון 6
BYD סיליאון 6 פלאג-אין.

הסונג פלוס/סיל U היה אחד הדגמים הנמכרים ביותר של BYD בשוק הסיני אך מתחרים צעירים ומתקדמים יותר שקמו לדגם הצליחו "לגנוב" לקוחות. סיליאון 6 הוא שדרוג מקיף מאוד לסונג פלוס ונדמה כי BYD, בדרכה שלה, עשתה את כל מה שצריך כדי להחזיר את הלקוחות אל הדגם, זה מתחיל מהעיצוב החיצוני הנאה, ממשיך לפלטפורמה המתקדמת ומערכת ההנעה החשמלית החדשה ועד לתא הנוסעים המרווח והשימושי יותר ושילוב של טכנולוגיה עדכנית. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
 יונדאי במבצע אאוטלנדר
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.