BYD Atto 3
BYD Atto 3.
BYD Atto 3
BYD Atto 3.

BYD החלה את דרכה באירופה לפני כשנתיים עם הקרוסאובר החשמלי 7 מושבים BYD טאנג (Tang) אותו היא שיווקה במספר מצומצם מאוד של מדינות באירופה. כעת, BYD מצהירה על כוונתה להרחיב משמעותית את הנוכחות שלה באירופה ובתערוכת פריז הקרובה (אוקטובר 2022) היא תציג את הדגמים החשמליים שלה עבור שוק זה ועבור השוק הישראלי - כאן השיווק יחל בחודש הבא. קחו בחשבון שהמפרטים שתקראו בהמשך הם עבור השוק האירופי וייתכנו שינויים לעומת המפרט בו דגמים אלו ישווקו כאן בישראל. 

 

היצע הדגמים עבור אירופה כולל את הקרוסאובר המשפחתי BYD Atto 3, את מכונית הסאלון החשמלית BYD Han ואת הקרוסאובר 7 מושבים BYD Tang. מה עם BYD דולפין או BYD סיל? לדגמים אלו כנראה שנאלץ להמתין לשנה הבאה. 

 

BYD סיל
BYD סיל - עדיין לא לאירופה.

כל דגמי BYD לאירופה עושים שימוש בסוללות הבלייד (Blade) המתקדמות של החברה, סוללות שגם טסלה תחל לעשות בהם שימוש בקרוב. סוללות הבלייד הן מסוג LFP (ליתיום-ברזל) והיתרון המשמעותי שלהן על פני סוללות NMC (ליתיום-יון) נמצא בתחום הבטיחות ואורך החיים לצד אפשרות טעינה ל-100% באופן קבוע מבלי לפגוע בקיבלות הסוללה. בדגמי BYD הסוללות האלו מותקנת כחלק מהמארז של הסוללה, דבר התורם לשיפור הנצילות הנפחית של הסוללה. 

 

BYD Atto 3:

זה ככל הנראה הדגם החשמלי החשוב ביותר של BYD עבור השוק האירופי והישראלי, קרוסאובר משפחתי חשמלי בסדר הגודל של קיה ספורטאז' ויונדאי טוסון. לאטו 3 אורך של 4.45 מטר, רוחב של 1.87 מטר, גובה של 1.61 מטר, בסיס גלגלים של 2.72 מטר ונפח תא מטען של 440 ליטר עד 1,340 ליטר, כאמור קרוסאובר קומפקטי משפחתי למהדרין וגדול מרווח יותר מדגמים כגון ג'ילי גיאומטרי C. 

 

BYD Atto 3
BYD Atto 3.

BYD Atto 3 הוא לא עוד קרוסאובר בנזין סיני שעבר הסבה להנעה חשמלית אלא קרוסאובר חשמלי ייעודי המבוסס על פלטפורמת e-Platform 3.0 המתקדמת של BYD שהיא פלטפורמה ייעודית להנעה חשמלית. הפלטפורמה הזו עושה שימוש ביחידת ההנעה הראשונה בעולם המשלבת את כל רכיבי ההנעה ביחידה אחת (8 רכבים ביחידה אחת) כאשר אינטגרציה כזו מבטיחה לפי החברה נצילות של 89%. בנוסף, הפלטפורמה נשלטת תוכנה באופן מלא ותזכה לעדכוני OTA לשיפור היכולות לאורך חיי הרכב.

 

BYD Atto 3
BYD Atto 3.

BYD אאטו 3 ישווק באירופה עם הנעה קדמית בהספק של 204 כ"ס ומומנט מרבי של 31.6 קג"מ, זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש ב-7.3 שניות ולמהירות מרבית מוגבלת ל-160 קמ"ש. הדגם ישווק עם סוללה בקיבלות של 60.5kWh המאפשרת טווח נסיעה של 420 ק"מ בתקן WLTP. טעינה מהירה של הסוללה מ-30% עד 80% דורשת אורכת זמן של 29 דקות.

 

עוד על BYD אאטו 3 ושאר הדגמים חשמליים של BYD תוכלו לקרוא בסקירה המלאה על דגמי BYD שפרסנו בתחילת החודש. 

 

BYD Han:

BYD האן היא ספינת הדגל החשמלית של BYD, מכונית סאלון חשמלית יוקרתית וגדולה באורך של 4.99 מטר, רוחב של 1.91 מטר, גובה של 1.49 מטר ובסיס גלגלים של 2.92 מטר. BYD האן אמנם מבוססת על פלטפורמה ייעודית אך מגרסה קודמת 2.0 ולא 3.0 האחרונה של החברה, הסיבה היא שדגם זה כבר הושק בסין בשנת 2020. 

 

BYD Han
BYD Han.

באירופה, BYD מתכננת לשווק את דגם זה רק בגרסתו הבכירה עם הנעה חשמלית כפולה בהספק מרבי של 517 כ"ס ומומנט מרבי של 71.3 קג"מ, מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 3.9 שניות. גם דגם זה מצויד בסוללות בלייד של החברה בקיבלות של 85.4kWh, המאפשרות לדגם טווח נסיעה של 521 ק"מ בתקן WLTP. טעינה מהירה DC מ-30% עד 80% אורכת זמן של 30 דקות. 

 

BYD Tang: 

BYD טאנג הוא כאמור הקרוסאובר 5-7 מושבים החשמלי הראשון אותו החברה שיווקה באירופה. מדובר בקרוסאובר גדול למדי עם אורך של 4.90 מטר, רוחב של 1.95 מטר, גובה של 1.72 מטר ובסיס גלגלים של 2.82 מטר. BYD טאנג הוצג לראשונה בשנת 2018 כדגם עם הנעה חשמלית או היברידית פלאג-אין ולכן הוא לא מבוסס על פלטפורמה ייעודית להנעה חשמלית. 

 

BYD Tang
BYD Tang.

הדגם זכה לאחרונה למתיחת פנים בשוק הסיני אך בשלב זה BYD עדיין מציגה באירופה את הגרסה טרום מתיחת הפנים. הטאנג משווק עם הנעה קדמית או כפולה ובשלב זה באירופה החברה מתכננת לשווק את הדגם רק עם הנעה כפולה בהספק כולל של 517 כ”ס ומומנט מרבי 71.3 קג”מ, זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 4.6 שניות. עם סוללה בקיבלות של 86.5kWh לדגם טווח נסיעה של 400 ק"מ בתקן WLTP וגם כאן טעינה מהירה של 30% עד 80% אורכת 30 דקות. 

 

BYD Tang
BYD Tang.
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 21

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.