2022 אלפא רומיאו טונלה
אלפא רומיאו טונלה.
2022 אלפא רומיאו טונלה
אלפא רומיאו טונלה.

כשלוש שנים לאחר שהוצג כקונספט, אלפא רומיאו חושפת היום (ג') בבכורה עולמית את הטונלה, הקרוסאובר הקומפקטי החדש של אלפא רומיאו שיתחרה מול דגמים כגון אודי Q3, מרצדס GLA, ב.מ.וו X1 ועוד. מסמלת, יבואנית אלפא רומיאו בישראל, נמסר כי אלפא רומיאו טונלה ישווק בישראל בתחילת הרבעון השלישי של 2022.

 

בניגוד לסטלביו המבוסס על פלטפורמת הנעה אחורית, וכמו המתחרים הישירים שלו, אלפא רומיאו טונלה (Tonale) מבוסס על פלטפורמת הנעה קדמית/כפולה אותה הוא חלק עם ג'יפ רנגייד/קומפאס. לטונלה אורך של 4.53 מטר, רוחב של 1.84 מטר, גובה של 1.6 מטר, בסיס גלגלים של 2.64 מטר וחלוקת המשקל בדגם מאוזנת ועומדת על 50:50.

העיצוב החיצוני נותר נאמן לעיצוב של הקונספט, למעשה ההבדלים הם רק שינויים מתבקשים במעבר מדגם קונספט לדגם ייצור הנדרש לעבור תקינה. חתימת התאורה של הדגם, בסידור 3+3, נעשתה בהשראת הדגם המיתולוגי אלפא רומיאו SZ-Zagato. רוכשי הדגם יוכלו לבחור מבין שתי רמות גימור, Super או Ti, עליהן ניתן להוסיף חבילות עיצוב כגון חבילת Volce המעניקה לדגם מראה ספורטיבי ואגרסיבי יותר.

 

2022 אלפא רומיאו טונלה
כולל דגם פלאג-אין חזק.

בתחום ההנעה, אלפא רומיאו טונלה הוא הדגם הראשון של אלפא רומיאו לעשות שימוש במערכת הנעה היברידית פלאג-אין, מערכת שהיא גרסה ייחודית של אלפא רומיאו למערכת ההנעה 4ex של ג'יפ.  המערכת הזו משלבת מנוע 1.3 ליטר טורבו 180 כ"ס עם תיבת 6 הילוכים DCT כפולת מצמדים ושני מנועים חשמליים, אחד אחורי בהספק של 120 כ"ס המאפשר לדגם הנעה כפולה. ההספק הכולל של המערכת עומד על 275 כ"ס ולפי אלפא רומיאו זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 6.2 שניות. סוללה בקיבלות של 15.5kWh, לעומת 11.4kWh במערכת של ג'יפ, תאפשר לדגם טווח נסיעה משולב של כ-60 ק"מ ומטען פנימי בהספק של 7.4kW, מאפשר טעינה מלאה של הסוללה בזמן של 2.5 שעות.

 

אלפא רומיאו טונלה
חתימת תאורה ייחודית.

לצד דגם הפלאג-אין נמצא שני דגמי בנזין כגרסאות הבסיס של הדגם, דגמים אלו מצוידים במערכת הנעה היברידית 48V על בסיס מנוע 1.5 ליטר טורבו לו יחד דחיסה גבוה מאוד יחסית למנועי טורבו - 12.5:1. זו מערכת הנעה חדשה בקבוצת FCA (חלק מקבוצת סטלנטיס) והיא הוצגה לאחרונה בג'יפ קומפאס, באלפא רומיאו המערכת הזו תשווק בשתי גרסאות הספק, האחת עם 130 כ"ס ו-24.5 קג"מ והשנייה, עם מגדש טורבו VGT, בעלת הספק מרבי של 160 כ"ס. המערכת משודכת לתיבת ה-7 הילוכים DCT החדשה של אלפא רומיאו המחליפה את תיבת ה-6 הילוכים DCT הוותיקה של החברה. הסיוע ההיברידי מתבסס על מנוע חשמלי המייצר 20 כ"ס ומומנט מרבי של 5.6 קג"מ כך שמדובר במנוע חזק מספיק בכדי לאפשר כיבוי של מנוע הבנזין בנסיעה עירונית איטית במהירות קבועה, בתמרוני חנייה, בגלישה לעצירה ועוד. מערכת רגנרציה אוטומטית תנצל את אנרגיית הבלימה לטעינה של הסוללה.

 

בשווקים מחוץ לאירופה, כמו השוק האמריקאי,  הדגם ישווק גם עם מנוע 2.0 ליטר טורבו 256 כ"ס בשידוך לתיבת 9 הילוכים אוטומטית ומערכת הנעה כפולה או עם מנוע 1.3 ליטר טורבו דיזל 130 כ"ס בשידוך לתיבת 6 הילוכים DCT.

 

אלפא רומיאו טונלה תא נוסעים
האווירה הדינמית נמצאת גם בתא הנוסעים.

אלפא רומיאו התקינה בדגם מערכת היגוי חדשה ומהירה (13.6:1), מערכת בלימה brake-by-wire עם הבטחה לתגובה מיידית ומדויקת, מערכת בלימה קדמית עם קליפר סטטי בעל 4 בוכנות ובולמים בטכנולוגיית FSD - Frequency Selective Damping שהיא פתרון מכני לבולמים אדפטיביים המשנים את קשיחותם בהתאם לתדר. כל גרסאות ההנעה הקדמית מצוידות בדיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני. למי שמכיר, אז כן, זו הטכנולוגיה של Koni איתה פותחו הבולמים האלו.

 

תא הנוסעים של הטונסלה מודרני וספורטיבי למראה וטוב לגלות שבאלפא רומיאו, כמותג מכוון נהג, לא ויתרו על ממשקים פיזיים לשליטה נוחה, קלה ומהירה יותר על מערכות הרכב השונות. אלפא ציידה את הטונלה, כסטנדרט, בלוח מחוונים דיגיטלי מלא בגודל "12.3, לראשונה באלפא רומיאו, ובמערכת מולטימדיה "10.25 המבוססת על מערכת Uconnect 5 החדשה והמתקדמת של החברה הכולל עדכוני OTA, אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, פרופיל אישי לכל נהג, תפעול קולי (Amazon Alexa) ועוד.

 

אלפא רומיאו טונלה
אלפא רומיאו טונלה.

מתחת לפתחי המיזוג המרכזיים נמצא ממשק שליטה על בקרת האקלים ומתחתה לו נמצא את בורר DNA של אלפא רומיאו לצד משטח טעינה אלחוטי. בנוסף נוכל למצוא מערכת שמע מבית Harman Kardon עם 14 רמקולים, מצלמת 360 מעלות, מערכת חניה אוטומטית, אוורור למושבים הקדמיים ועוד.

 

אלפא רומיאו טונלה מצויד במגוון רחב של מערכות בטיחות מתקדמות המאפשרות לדגם נהיגה אוטונומית ברמה 2, זה כולל בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, בלימה אוטונומית עם תמיכה בחציית צמתים, ניטור שטח מת בצידי הרכב, ניטור תנועה חוצה מאחור, אור גבוה אוטומטי, זיהוי תמרורים ועוד.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 13

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.