2025 אקספנג G7
אקספנג G7.
2025 אקספנג G7
אקספנג G7.

לאחר שחשפה בתחילת השנה את האקספנג G7 במספר תמונות, אקספנג משיקה כעת את הדגם בשוק הבית הסיני כדגם גדול, יקר ומרווח יותר מהאקספנג G6 ומבחינת מחיר, בשוק הסיני לפחות, מדובר במתחרה ישיר לדגמים כגון זיקר 7X, אותו נפגוש בישראל החודש, שיאומי YU7 וגם טסלה מודל Y. 

 

דיפאל S07 אאוטלנדר

אקספנג G7 הוא קרוסאובר 5 מושבים גדול למדי ועם 4,892 מ"מ אורך, 1,925 מ"מ רוחב, 1,655 מ"מ גובה ובסיס גלגלים של 2,890 מ"מ, אקספנג G7 ארוך יותר משמעותית ב-159 מ"מ מאקספנג G6 וזהה לא בשאר המידות. תוספת האורך הוקדשה במעט לטובת עוד מרווח בשורה השנייה ובעיקר לטובת תא מטען המציע נפח אחסון של 819 ליטר אותו ניתן להגדיל לנפח של 2,227 ליטר ואם זה לא מספיק, אז יש גם תא מטען קדמי, רחב אך רדוד, עם פתח ניקוז כך שהוא ניתן לשטיפה. יש לציין כי נפח תא המטען כולל את החלל בנפח 120 ליטר שנמצא מתחת לרצפת תא המטען. 

 

2025 אקספנג G7
אקספנג G7.

אקספנג G7 מבוסס על פלטפורמת הנעה אחורית בארכיטקטורת 800V כאשר כל גרסאות הדגם מצוידות כסטנדרט בבולמים אדפטיביים DCC עם שיכוך רציף. בשלב זה לפחות אקספנג מציגה את הדגם עם יחידת הנעה חשמלית אחת: מנוע אחורי בהספק של 300 כ"ס וסוללת LFP בקיבולת של 68.5kW או 80.8kWh המאפשרת לדגם טווח נסיעה של 602 ק"מ 702 ק"מ בתקן CLTC הסיני האופטימי. אקספנג לא מציינת את נתון התאוצה אך היא כן מציינת כי לדגם מהירות מרבית של 202 קמ"ש.  סביר להניח כי בשלב מאוחר יותר אקספנג תציג את ה-G7 עם יחידות הנעה נוספות. 

 

אם העיצוב של אקספנג G6 קצת גמלוני למראה מזוויות מסוימות, תוספת האורך לאקספנג G7 מעניקה לדגם פרופורציות נכונות ודינמיות יותר ובשורה התחתונה מדובר בקרוסאובר נאה למדי. זה גם מה שניתן לומר על חלל תא הנוסעים של האקספנג G7, מינימליסטי אך לא מהסוג "השומם" אלא מהסוג המוקפד והעשיר למראה המצויד בתאורת אווירה עשירה ב-256 גוונים. 

 

אקספנג G7 תא הנוסעים
אקספנג G7.

במרכז הדשבורד נמצא מסך "15.6 ובניגוד ל- G6 כאן לא תמצאו לוח מחוונים דיגיטלי שכן במקום זה אקספנג התקינה ב- G7 את מערכת התצוגה העילית החדשה והמתקדמת שלה המוצעת בדגם כסטנדרט. זו תצוגה עילית בטכנולוגיית מציאות רבודה שפותחה במשותף עם וואווי ומדמה מסך "87 ענק מול הנהג, איכות התצוגה כל כך גבוהה כך שאם אתם עומדים במקום ומעבירים 3 אצבעות על המסך המרכזי, תוכלו לצפות בסרטים על "מסך" התצוגה העילית.

 

מעבר לכך נמצא מושבים קדמיים חדשים שלטענת אקספנג מציעים נוחות משופרת, צמד משטחי טעינה אלחוטיים 50W, חלון גג פנורמי ענק - ללא כיסוי, מסך "8 ליושבי השורה השנייה המשמש גם כמרכז בידור, מראה מרכזית דיגיטלית שאם אתם מתעקשים גם יכולה להציג וידאו, סייען קולי AI מתקדם, מערכת שמע עם 20 רמקולים, משענת יד אחורית עם משטח טעינה, בקרת אקלים מפוצלת ל-3 אזורים, חימום ואוורור גם למושבים מאחור, כיוון חשמלי חלקי למושבים מאחור (משענת) ועוד ועוד. מה פחות חיובי? הטענות הרגילות על כך שכל נשלט דרך המסך המרכזי, גם כיוון פתחי המיזוג, ועיצוב הגשר של הקונסולה בין המושבים מקשה על גישה לאחסון שמתחת. 

 

אקספנג G7 תא הנוסעים
אקספנג G7.

אקספנג ציידה את ה- G7 במערכת נהיגה אוטונומית מתקדמת, אך אתם כבר יודעים, מה שתקף לשוק הסיני לא ממש תקף לשווקים אחרים בשל ענייני רגולציה מקלה של הממשל הסיני שרוצה להוביל גם בתחום זה. אחד החידושים המשמעותיים ביותר בדגם, בעיקר עבור אקספנג עצמה, זה השימוש בשבב מתכנון עצמי שזכה לשם TURING (על שם המתמטיקאי הגאון אלן טיורינג) המשמש את החברה עבור תפעול מערכות הבטיחות המתקדמות וכן תפעול המולטימדיה ומערכות הרכב. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
דיפאל S07 אאוטלנדר
  • תגובות 2

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.