כשנה לאחר שהשיקה את המכונית החשמלית הראשונה שלה, SU7, שיאומי חושפת את הקרוסאובר החשמלי הראשון שלה - שיאומי YU7. כן, הוא מזכיר קצת את הפרופורציות ה- פורוסאנגווה של פרארי אבל זה לא ששיאומי העתיקה כאן משהו (היא העתיקה דברים אחרים) אלא זו פשוט שפת העיצוב הדינאמית של החברה.
שיאומי SU7 היא סיפור הצלחה עבור שיאומי, למעשה סיפור הצלחה בפני עצמו למותג שזה הרכב הראשון שלו ומאז שהדגם הושק שיאומי רשמה כבר מעל ל-250,000 מסירות מהדגם. שיאומי YU7 שמתמודד בסגמנט פופולרי עוד יותר צפוי להציג נתוני מסירות גבוהים עוד יותר.

כמו בדגם הסדאן, גם שיאומי YU7 הוא רכב גדול ממדים ועם אורך של 4,999 מ"מ, רוחב של 1,996 מ"מ, גובה של 1,600 מ"מ ובסיס גלגלים של 3,000 מ"מ מדובר בקרוסאובר שאולי נראה קומפקטי בתמונות אך בפועל מדובר בקרוסאובר גדול מאוד מסדר הגודל של ב.מ.וו iX, לדוגמה, רק נמוך יותר בכ-10 ס"מ לטובת המראה הזורם והדינאמי יותר אך גם לטובת השגת מקדם גרר (0.245) נמוך במיוחד יחסית לקרוסאובר. המידות אולי iX אך המחיר מקביל יותר לזה של טסלה מודל Y הקטנה יותר.
לשיאומי YU7 נפח תא מטען אחורי גדול של 678 ליטר אותו ניתן להגדיל לנפח של 1,758 ליטר עם קיפול המושבים מאחור ולצד זה יש גם תא מטען קדמי גדול יחסית בנפח של 141 ליטר.

עם תחילת השיווק שיאומי YU7 ישווק עם מבחר של שלוש יחידות הנעה חשמליות שהן גרסאות מעודכנות במעט ליחידות ההנעה של ה- SU7. דגם הבסיס YU7 RWD מצויד במנוע אחורי בהספק של 320 כ"ס ומומנט מרבי של 53.8 קג"מ בשילוב עם סוללת LFP גדולה במיוחד בקיבולת של 96.3kWh, שילוב המאפשר נתון 0-100 קמ"ש של 5.9 שניות, מהירות מרבית של 240 קמ"ש וטווח נסיעה של 835 ק"מ בתקן CLTC הסיני. לשם ההשוואה, למודל Y הנעה אחורית הבסיסית, במחיר דומה, נתון תאוצה זהה אך טווח של 593 ק"מ בלבד באותו התקן.
מעל דגם נמצא את דגם YU7 Pro AWD עם תוספת של מנוע קדמי להספק משולב של 496 כ"ס ומומנט מרבי של 70.3 קג"מ עם אותה סוללת 96.3kWh. לדגם זה נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 4.3 שניות, מהירות מרבית של 240 קמ"ש וטווח נסיעה של 760 ק"מ בתקן CLTC. לטסלה מודל Y AWD LR נתון תאוצה זהה, מהירות מרבית נמוכה יותר של 201 קמ"ש וטווח נסיעה של 719 ק"מ.

מעל דגמים אלו נמצא את דגם הביצועים YU7 Max שיתחרה מול המודל Y פרפורמנס החדשה שתוצג בהמשך השנה. לדגם זה הספק מרבי משולב של 690 כ"ס ומומנט מרבי של 88.3 קג"מ והוא מצויד בסוללת NMC בקיבולת של 101.7kWh. התוצאה היא נתון 0-100 קמ"ש של 3.2 שניות, מהירות מרבית של 253 קמ"ש וטווח נסיעה של 770 ק"מ.
לכל הדגמים אפשרות לחיבור V2L ובזכות השימוש בפלטפורמת 800V לדגם טעינה אולטרה מהירה המאפשרת טעינה של 10% עד 80% בזמן של 15 דקות.

העיצוב החיצוני הוא המשך ישיר של ה- SU7, תא הנוסעים לעומת זאת די שונה, מעודכן וטכנולוגי עוד יותר. ב.מ.וו הציגה את מערכת Panoramic iDrive המציגה על חלקה התחתון של השמשה הקדמית חמישה אזורי תצוגה של מידע, שיאומי מציגה משהו דומה בשם HyperVision אך עם שלושה אזורי תצוגה בלבד ובטכנולוגיה שונה, אצל ב.מ.וו זה מקרן המציג על ציפוי מיוחד של השמשה הקדמית, אצל שיאומי אלו פשוט מסכי Mini LED שגרתיים יותר. בשני המקרים המסך הזה מחליף לוח מחוונים דיגיטלי ומשאיר רק את מערכת המולטימדיה שהמרכזית, כאן היא בגודל של "16.1 כאשר המערכת מציעה אינטגרציה מלאה עם המכשירים הסלולריים של שיאומי ואפשרות לחבר עזרים למסך, כמו מערך כפתורים פיזיים בתחתית המסך לשליטה על השמע, בקרת האקלים וחימום/אוורור המושבים.
כמו בטסלה מודל Y, גם כאן הנוסעים מאחור ימצאו מסך מגע "6.6 שמעבר לשליטה על בקרת האקלים והכיוון החשמלי של משענת המושבים, לצד שימוש כמרכז בידור עם קריוקי או הזרמת מדיה.

שיאומי YU7 נשען על בולמים אדפטיביים וקפיצי אוויר שהם אבזור יחסית נדיר לסגמנט בו הדגם מתחרה, הנהג יכול לבחור מבין 5 מצבי כיול המשנים גם את גובה המרכב, במצב הגבוה ביותר מרווח הגחון עומד על 22 ס"מ. דגם MAX כולל בנוסף מערכת בלימה של ברמבו וכיול ספורטיבי יותר.