מאזדה CX-60
מאזדה CX-60 ו-CX-90 בדרך לישראל.
מאזדה CX-60
מאזדה CX-60 ו-CX-90 בדרך לישראל.

מאזדה אמנם הגדילה בשנים האחרונות את היצע הדגמים שלה עם דגמי CX-3 ו- CX-30, אך אם אלו הם עוד מאותו הדבר מה שנפגוש בקרוב בישראל הוא זן אחר וחדש לחלוטין, רכבי הפרימיום החדשים של מאזדה המבוססים על פלטפורמת הנעה אחורית ומצוידים במנועי שישה צילינדרים או במערכת הנעה היברידית פלאג-אין - לראשונה במאזדה. 

 

אנחנו כמובן מדברים על הדגמים החדשים מאזדה CX-60 חמישה מושבים או מאזדה CX-90 המציע מקום ל-6 עד 8 נוסעים. יש לציין כי עבור השוק האירופי מאזדה תשווק את הדגמים CX-60 ו- CX-80 ועבור השוק האמריקאי את הדגמים המקבילים CX-70 ו- CX-90, כפי שאתם כבר מבינים נקבל כאן שילוב של גרסה אירופאית עם גרסה אמריקאית. 

 

מאזדה CX-90
מאזדה CX-90.

מאזדה CX-60 הוא דגם מקביל בגודלו לרכבים כגון ב.מ.וו X3, מרצדס GLC ועוד, דגמים מולם מאזדה שואפת להתחרות באירופה בעיקר באמצעות תמורה טובה יותר לכסף עם מחיר נמוך יותר בכ-10,000 אירו (בשוק הגרמני) ויחידות הנעה חזקות יותר. מאזדה CX-90 הוא כבר גדול יותר משמעותית, עם אורך של 5.10 מטר ובסיס גלגלים של 3.12 מטר, וכאן כבר מדובר בדגם המקביל בגודלו לדגמים כגון ב.מ.וו X7 ועוד, אך במקרה הזה מאזדה ממש לא מתחרה מול דגמי היוקרה אלא יותר כאלטרנטיבה משודרגת לדגמים כגון קיה טליורייד, יונדאי פליסייד ועוד, כך לפחות קובע מחיר הדגם העומד על 40-60 אלף דולר. 

 

שני הדגמים מבוססים על פלטפורמת ההנעה האחורית החדשה של מאזדה, עבורה מאזדה פיתחה גם מנועי שישה צילינדרים בטור חדשים, בנזין ודיזל, ויחידת הנעה היברידית פלאג-אין חזקה. מאזדה CX-60 משווק באירופה עם מנוע 3.3 ליטר טורבו דיזל e-Skyactiv D בהספקים של 200 כ"ס ו-45.0 קג"מ עם הנעה אחורית או 254 כ"ס ו-56 קג"מ עם הנעה כפולה i-Activ AWD. שני המנועים עושים שימוש בסיוע חשמלי עם סטרטר/גנרטור בהספק של 17 כ"ס ומומנט של 15.6 קג"מ. 

 

מאזדה CX-60
מאזדה CX-60.

 

שני המנועים משודכים לתיבת 8 הילוכים אוטומטית חדשה במאזדה שפותחה גם היא עבור המנועים החדשים, זו תיבה ללא ממיר מומנט לטובת שיפור הנצילות של התיבה ותגובה מהירה יותר. לדגם ה-200 כ"ס נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 8.4 שניות וצריכת דלק משולבת של 20.8 קג"מ, לדגם ה-254 כ"ס נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 7.4 שניות וצריכת דלק משולבת של 20 ק"מ לליטר. 

 

2022 מאזדה CX-60
מאזדה CX-60/CX-90.

 

מעל דגמי הדיזל נמצא את דגם הפלאג-אין, כאן מדובר בשילוב של מנוע ה-2.5 ליטר המוכר של החברה שיחד עם מנוע חשמלי מייצר הספק משולב של 327 כ"ס ומומנט מרבי משולב של 51 קג"מ. המערכת הזו משודכת לתיבת 8 הילוכים אוטומטית ומערכת הנעה כפולה, זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 5.4 שניות ולמהירות מרבית של 200 קמ"ש. סוללה בקיבולת של 17.8kWh מאפשרת לדגם טווח נסיעה חשמלי של 63 ק"מ. 

 

מאזדה CX-90 משווק עם אותה יחידת הנעה היברידית פלאג-אין ואת מנוע הדיזל, בשוק האמריקאי, הוא מחליף במנוע 3.3 ליטר טורבו בנזין. גם מנוע זה משווק בשתי גרסאות הספק, 280 כ"ס ו-45.9 קג"מ או 340 כ"ס ו-51 קג"מ, וגם כאן הוא נעזר בסיוע חשמלי של 17 כ"ס ו-15.6 קג"מ. 

 

מאזדה CX-60
מאזדה CX-60.

מעבר להבדל במידות ובמספר המושבים, לשני הדגמים עיצוב חיצוני ופנימי זהה וזה כולל חומרים עשירים, גימור מוקפד ורשימת אבזור ארוכה בה נוכל למצוא בקרת אקלים מפוצלת ל-3 אזורים, חימום ואוורור במושבים לשתי השורות הקדמיות, שקעי טייפ C לכל הנוסעים, משטח טעינה אלחוטי, תצוגה עילית, מולטימדיה "12.3 מתקדמת ולוח מחוונים דיגיטלי בגודל זהה, פרופיל אישי לכל נהג, מערכת להתאמה אוטומטית של המושבים, הגה ומראות הצד בהתאם לגובה הנהג ועוד. לצד זה נמצא כמובן מגוון של מערכות בטיחות מתקדמות, אך גם לא משהו יוצא דופן בתחום זה. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 29

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.