הספארק החדשה תשווק בקרוב בישראל, הדגם הבכיר מצויד במנוע 1.4 ל' 98 כ"ס, תיבת הילוכים רציפה ואבזור נדיב ברמות הגימור הגבוהות.

2016 שברולט ספארק החדשה
שברולט ספארק החדשה - מגיעה עם כל הכלים לכבוש את רשות הסגמנט.

את שנת 2015, תסיים קיה פיקנטו לא רק כמכונית העירונית הנמכרת ביותר אלא גם כמכונית הנמכרת ביותר בישראל בכלל (כ-13 אלף יחידות) תוך כדי שהיא עוקפת את הקורולה של טויוטה ובפער ניכר. זה מספיק בכדי להסביר את החשיבות של שברולט ספארק החדשה עבור UMI, יבואנית שברולט בישראל, שכבר חשפה את המפרט הישראלי של הדגם, הקימה אתר ייעודי ובעוד אחד עשר יום, תפתח את פנקס ההזמנות לדגם, זאת למרות שמסירות ראשונות צפויות רק החל מחודש מרץ הקרוב.

 

אם נתעלם מתופעת העדר, ההצלחה המטאורית של הפיקנטו בישראל (וגם של ה-i10  לבית יונדאי) היא בזכות עיצוב חביב לעין, מרווח גדול יחסית לרכב עירוני, תא נוסעים המרגיש "שלם" יותר לעומת המתחרות מאירופה אך מעל הכל, היא מצוידת בתיבה אוטו' פלנטרית ולא בתיבת הילוכים רובוטית עם מצמד יחיד שכל כך שנואה על הצרכן הישראל. לספארק החדשה, שבעבר שווקה כאן עם תיבת ידנית בלבד, יש את כל התכונות האלו בתוספת של מספר יתרונות כגון מנוע 1.4 ליטר 98 כ"ס ותיבת הילוכים רציפה המציעה את אותו אופי הפעולה החלק של תיבה פלנטרית אך בלי לשלם על כך בתחנת הדלק.

 

הספארק החדשה, שנחשפה לראשונה בחודש אפריל 2014, היא מכונית חדשה לחלוטין שתוכננה במשותף עם אופל, שמצידה תשווק בישראל את הקארל. לספארק החדשה מידות דומות למדי לפיקנטו ול-i10 עם אורך של 3.63 מטר, רוחב של 1.59 מטר, גובה של 1.48 מטר ובסיס גלגלים של 2.38 מטר.

 

שברולט ספארק החדשה תא הנוסעים
תא נוסעים שהישראלים אוהבים - מאובזר, מרווח יחסית ומרגיש כמו רכב אמיתי.

 

הספארק 2016 תוצע בישראל עם שני מנועים: 1.0 ליטר שלושה צילינדרים בהספק מרבי של 74 כ"ס ב-6,400 סל"ד ומומנט מרבי של 9.7 קג"מ ב-4,500 סל"ד, מנוע זה משודך לתיבת 5 הילוכים ידנית בלבד והוא צורך ליטר דלק לכל 20.4 ק"מ לליטר. מעל מנוע זה נמצא מנוע 1.4 ליטר החזק ביותר בסגמנט עם הספק מרבי של 98 כ"ס ב-6,400 סל"ד ומומנט מרבי של 13.1 קג"מ ב-4,400 סל"ד. מנוע זה משודך לתיבת הילוכים רציפה בלבד והוא צורך ליטר דלק לכל 18.2 ק"מ לליטר – זאת לעומת 17.9 ו-17 ק"מ לליטר בפיקנטו וב-i10 בהתאמה, בתנאי אמת ההפרש צפוי להיות משמעותי יותר בזכות התיבה הרציפה. 

 

נכון לעכשיו, לספארק יש כאן חיסרון מסוים בתחום יחידות ההנעה שכן גם הפיקנטו וגם ה-i10 משווקות בגרסת 1.0 ליטר אוטו' במחיר של פחות מ-70,000 שקל. רק כאשר בשברולט יפורסמו מחירי הספארק בישראל, נוכל לדעת האם לספארק יש תשובה לשני דגמים אלו. יש לציין שבעוד שהספארק מוצעת עם מנוע 1.4 ליטר, הקארל של אופל תשווק בישראל, כמו באירופה, רק עם מנוע 1.0 ליטר, זה היתרון של UMI המשווקת את הספארק בגרסה לשוק האמריקאי. 

 

 

גם בתחום האבזור הספארק החדשה מגיעה מוכנה לקרב. הספארק תוצע בישראל בשלוש רמות גימור: רמת הגימור LS הבסיסית כוללת, בין היתר: שני חלונות חשמל קדמיים, מערכת שמע מקורית עם דיבורית BT וכניסת USB, חיישני תאורה ועוד.

 

ספארק 2016 החדשה - מפרט טכני מלא והשוואה למתחרות.

 

רמת הגימור האמצעית LT+ כוללת בנוסף, מערכת מולטימדיה מקורית MyLink מהדור החדש עם מסך מגע מרכזי "7 הכוללת Android Auto  ו- Apple CarPlay, שליטה מההגה על השמע והדיבורית, חישוקי סגסוגת "14, ארבעה חלונות חשמל, מצלמת רוורס, ציפוי עור לגלגל ההגה ועוד. רמת הגימור הגבוהה ביותר LTZ, כוללת בנוסף: מערכת בקרת אקלים,  בקרת שיוט, חישוקי סגסוגת "15, תאורת יום מסוג LED, התנעה ללא מפתח וחיישני חנייה מקוריים, כאופציה ניתן להוסיף חלון גג. בתחום הבטיחות, כל הדגמים מצוידים בשש כריות אוויר, בקרת יציבות ואחזיה ובניטור לחץ אוויר בצמיגים.

 

על הנייר לפחות, לספארק יש את כל הכלים והתכונות להפוך למלכת הסגמנט. מה שיקבע הוא תג מחיר תחרותי ויכולת השיווק של היבואן. בתחום המחיר אנחנו לא צופים תחרות של ממש, כלומר מחירים בגזרת ה-75-80 אלף שקל בדגם ה-1.4 ליטר אוטו' ובגזרת ה-60 אלף שקל לדגם ה-1.0 ליטר. נשמח כמובן להיות מופתעים ולטובה.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.