קבוצת לובינסקי תשיק בעוד מספר ימים שני דגמים חשמליים חדשים וחשובים מאוד למותג MG, שני דגמים שנכנסים ישירות למרכז הזירה החשמלית, MG S5 המתחרה מול דגמים כגון BYD אטו 3 ועוד ו- MG S6 המתחרה מול דגמים כגון אקספנג G6 ועוד. מכיוון שבעוד מספר ימים נהיה יותר חכמים, נספק לכם רק את המידע הבסיסי על שני הדגמים.
MG S5:
קרוסאובר 5 מושבים חשמלי משפחתי שכאמור מתחרה מול דגמים כוגן BYD אטו 3, ג'ילי EX5 ועוד. MG S5 מבוסס על פלטפורמת MSP שהיא אותה פלטפורמה המשמשת את MG4 כך שהבסיס כאן הוא הנעה אחורית ולא קדמית, תצורה שהיא די ייחודית לסגמנט לה מגוון יתרונות. לדגם אורך של 4.47 מטר, רוחב של 1.85 מטר, גובה של 1.62 מטר, בסיס גלגלי של 2.72 מטר ונפח תא מטען 453 ליטר.
כפי שתראו בטבלה המצורפת, MG S5 זמין בשתי גרסאות הנעה: 170 כ"ס עם סוללת LFP 49kWh או 230 כ"ס עם סוללת NMC 64kWh, אנחנו עדיין לא יודעים לומר לכם בוודאות אם גרסת הבסיס תשווק בישראל, אך זו גרסה די מיוצרת לאור העבודה שלגרסה זו טווח נסיעה של 340 ק"מ בלבד. לגרסה הבכירה, עם סוללת 64kWh, כבר טווח נסיעה ראוי יותר של 480 ק"מ, טווח המעיד על מערכת הנעה בעלת נצילות גבוהה. טעינה DC מהירה של 10% עד 80% אורכת כ-28 דקות. בבריטניה, שהייתה הראשונה לקבל את הדגם באירופה, MG S5 מצויד במטען פנימי חד פאזי המאפשר טעינה של עד 6.6kW כך שזמן הטעינה לסוללה הגדולה עומד על 11.5 שעות, נקווה שבגרסה שתשווק בישראל נקבל מטען פנימי 11kW אחרת אין ספק שנתון זה עשוי לפגוע במכירות הדגם.
MG S5 - מפרט טכני |
|||
| קיבולת סוללה (kWh) | 49 | 64 | |
| הספק מרבי (כ"ס) | 170 | 230 | |
| מומנט מרבי (קג"מ) | 25.5 | 35.7 | |
| 0-100 קמ"ש (ש') | 8.0 | 6.3 | |
| מהירות מרבית (קמ"ש) | 163 | ||
| טווח נסיעה WLTP (ק"מ) | 340 | 480 | 464 |
| טעינה ביתית | 8.5 שעות | 11.5 שעות | |
| טעינה מהירה (20%-80%) | 24 דקות | 28 דקות | |
| אורך (מ"מ) | 4476 | ||
| גובה (מ"מ) | 1849 | ||
| רוחב (מ"מ) | 1621 | ||
| בסיס גלגלים (מ"מ) | 2730 | ||
| תא מטען (ליטר) | 453-1441 | ||
| משקל עצמי (ק"ג) | 1635 | 1680 | 1725 |
העיצוב החיצוני של MGS5 מוצלח, מודרני למראה ומהסוג שקולע לטעמם של רבים. חלל תא הנוסעים ממשיך את האווירה החיצוני, נקי בלי משחקי עיצוב רבים ועם איזון מוצלח יחסית בין מסכים לכפתורים פיזיים עבור הפעולות השכיחות. המסך המרכזי הוא בגודל "12.8 ומאחורי גלגל ההגה תמצאו לוח מחוונים "10.25. גם ברמת הגימור הבכירה באירופה, Trophy, מפרט האבזור לא עשיר במיוחד אך כולל את כל הדברים הרגילים כמו בקרת אקלים עם יציאה לאחור, דלת תא מטען חשמלית, משטח טעינה אלחוטי, מפתח חכם, אפליקציה לשליטה מרחוק, נהיגה בדוושה אחת, מושבים חשמליים בריפוד בד משולב בעור סינטטי ועוד.
MG S6:
MG S6 הוא סוג של S5 XL, גדול ומרווח יותר, עשיר יותר בחלל תא הנוסעים וגם מצויד ביחידות הנעה חזקות יותר המציעות גם טווח נסיעה עדיף. כאן מדובר בדגם שיתחרה בפלח השוק העליון יותר בגזרת ה-200,000 שקל מול דגמים כגון אקספנג G6 ועוד. לדגם אורך של 4.70 מטר, רוחב של 1.91 מטר, גובה של 1.66 מטר, בסיס גלגלים של 2.83 מטר ונפח תא מטען גדול של 674 ליטר כאשר יש עוד אחד קדמי די גדול בנפח של 124 ליטר בדגמי הנעה אחורית או 102 ליטר בדגמי הנעה כפולה.
MG S6 ישווק עם סוללת NMC 77kWh ושתי יחידות הנעה: אחורית עם 245 כ"ס לה טווח נסיעה של 530 ק"מ והנעה כפולה 360 כ"ס לה טווח נסיעה של 485 ק"מ. נתוני הטעינה כוללים טעינה מהירה 10%-80% בזמן של 38 דקות וגם כאן אנחנו מוצאים מטען פנימי 6.6kW כך שטעינה ביתית מלאה אורכת 12 שעות ארוכות.
MG S6 - מפרט טכני |
|||
| דגם | RWD | AWD | |
| קיבולת סוללה (kWh) | 77 | 77 | |
| הספק מרבי (כ"ס) | 245 | 360 | |
| מומנט מרבי (קג"מ) | 35.7 | 55.0 | |
| 0-100 קמ"ש (ש') | 7.3 | 5.1 | |
| מהירות מרבית (קמ"ש) | 200 | ||
| טווח נסיעה WLTP (ק"מ) | 530 | 485 | |
| טעינה ביתית (6.6kW) | 12 שעות | 12 שעות | |
| טעינה מהירה (20%-80%) | 38 דקות | 38 דקות | |
| אורך (מ"מ) | 4708 | ||
| גובה (מ"מ) | 1912 | ||
| רוחב (מ"מ) | 1664 | ||
| בסיס גלגלים (מ"מ) | 2835 | ||
| תא מטען (ליטר) | 674 | ||
| משקל עצמי (ק"ג) | 1880 | 2005 | |
חלל תא הנוסעים עשיר יותר במראה וחומרים מזה של ה- S5 וגם כאן נוכל למצוא איזון נכון בין ממשקי כפתורים לשליטה על מערכות הרכב דרך המסך. מפרט האבזור כאן עשיר יותר כך שנוכל למצוא בנוסף גם ריפודי עור סינטטי, חימום ואוורור למושבים הקדמיים, משטח טעינה 50W מהיר, תצוגה עילית, בקרת אקלים מפוצלת ועוד.

