טויוטה C-HR החדש 2024
טויוטה C-HR החדש.
טויוטה C-HR החדש 2024
טויוטה C-HR החדש.

לאחר הקונספט, הטיזרים והתמונות שדלפו לרשת, טויוטה מסירה את הלוט מעל דגמי 2024 החדשים של טויוטה C-HR, דור שני לקרוסאובר האופנתי של טויוטה שפותח במיוחד עבור השוק האירופי. הדור השני של טויוטה C-HR ממשיך את המתכון המוצלח של הדגם היוצא, עיצוב נועז ויחידות הנעה היברידיות חסכוניות במיוחד והפעם, נוספה גם מערכת הנעה היברידית פלאג-אין. 

 

טויוטה הציגה אשתקד את הקונספט C-HR פרולוג כקדימון לדגם וכפי שאתם יכולים לראות היא שמרה באדיקות רבה על העיצוב המהריב והמוחצן שהוצג עם הקונספט, למעט כמובן הבדלים מתבקשים במעבר בין דגם קונספט לדגם ייצור. החזית נשענת על שפת העיצוב החדשה של טויוטה אשר הוצגה אשתקד עם הפריוס החדשה, כמו בקונספט ידיות הדלתות בקו אחד עם המרכב ונשלפות (ידנית) כמו ברכבים חשמליים רבים כיום. חלקו האחורי של הדגם דרמטי לא פחות וכך גם הצבע הדו גווני הייחודי של הדגם שלא נעצר בגג אלא עוטף את כל חלקו האחורי של הדגם. ואם כבר עיצו מוגזם, אז תדעו שהדגם משווק עם חישוקי גלגלים בגדלים של עד "20.

 

2024 טויוטה C-HR החדש
טויוטה C-HR החדש.

שלוש יחידות הנעה היברידיות חדשות:

בתחום ההנעה, טויוטה C-HR החדש ישווק עם שלוש יחידות הנעה היברידיות חדשות (דור חמישי) המוכרות לנו מהקורולה המחודשת ומהפריוס החדשה. נתוני צריכת הדלק טרם נקבעו, אך אלו צפויים להיות דומים למדי לאלו של הדגם הנוכחי.

 

1.8 ליטר היברידי: הספק מרבי של 140 כ"ס לעומת 122 כ"ס בדגם היוצא, עם יחידת הנעה זו לדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 9.9 שניות ומהירות מרבית של 170 קמ"ש. בדגם זה מותקן מנוע חשמלי בהספק של 94 כ"ס ומומנט מרבי של 18.7 קג"מ ומנוע הבנזין מייצר 98 כ"ס ו-14.5 קג"מ.

 

2.0 ליטר היברידי: הספק מרבי כולל של 198 כ"ס לעומת 184 כ"ס בדגם היוצא, את דגם זה ניתן לקבל גם עם הנעה כפולה - תוספת של מנוע חשמלי עם 41 כ"ס ו-8.4 קג"מ על הציר האחורי. לדגם זה נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 8.1 שניות או 7.9 שניות עם הנעה כפולה ומהירות מרבית של 180 קמ"ש. בדגם זה מותקן מנוע חשמלי בהספק של 111 כ"ס ו-21 קג"מ ומנוע הבנזין מייצר 152 כ"ס ו-19.4 קג"מ.

 

2.0 ליטר פלאג-אין: זו מערכת הנעה היברידית המבוססת על אותו מנוע 2.0 ליטר 152 כ"ס אך כאן עם מנוע חשמלי חזק יותר בהספק של 163 כ"ס ומומנט מרבי של 21.2 קג"מ, יחד עם סוללה בקיבולת של 13.6kWh. התוצאה היא מערכת הנעה בהספק כולל של 225 כ"ס המספקת נתון 0-100 קמ"ש של 7.4 שניות וטווח נסיעה חשמלי של כ-66 ק"מ (נתונים סופיים טרם נקבעו). טעינה מלאה של הסוללה אורכת כ-2.5 שעות ועבור השוק האירופי, המערכת עושה שימוש במידע ממערכת הניווט בכדי לעבור אוטומטת למצב הנעה חשמלי באזורים "ירוקים" ולרשות הנהג אפשרות בחירה מבין 3 דרגות עוצמה למערכת הבלימה הרגנרטיבית - כולל נהיגה בדוושה אחת. 

 

טויוטה C-HR החדש 2024
שלוש יחידות הנעה היברידיות לבחירה.

תא הנוסעים החדש מציג עיצוב צעיר ושונה מכל שאר דגמי טויוטה הנוכחיים ולפי החברה איכות החומרים שודרגה לצד שימוש נרחב יותר בחומרים ממוחזרים כך שמעל ל-100 חלקים שונים מיוצרים מחומרים מסוג זה, ריפודי המושבים לדוגמה עשויים מאריג המיוצר ממחזור של בקבוקי פלסטיק. במרכז הדשבורד נמצא מערכת מולטימדיה חדשה עם מסך בגודלים של"8 או "12.3 וכל מה שאפשר לצפות לו ממערכת מודרנית כגון חיבור אלחוטי לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, עדכוני OTA, תפעול קולי, אפליקציה לשליטה מרחוק המשמשת גם כמפתח דיגיטלי ועוד. 

 

טויוטה C-HR החדש תא הנוסעים
טויוטה C-HR החדש.

מול הנהג נמצא את גלגל ההגה החדש ומרובה הכפתורים של טויוטה, דרכו הנהג מביט על לוח מחוונים דיגיטלי בגודל של "12.3 עם מספר ערכות נושא שונות לבחירה. טוב לגלות כי טויוטה לא נכנעת למגמת המסכים ושומרת על תפעול נפרד ופיזי למערכת בקרת האקלים וחימום המושבים, כפתורים לעוצמת השמע ועוד. לאורך הדשבורד והדלתות נמצא תאורת אווירה עם 64 גוונים ואם תרצו, תוכלו להפעיל תוכנית המשנה כל שעה את הגוון כל תאורת האווירה כך שיתאים לשעה ולאור החיצוני - בהיר בבוקר ו"רגוע" יותר בערב. 

 

לצד אבזור הנוחות נמצא מגוון רחב של מערכות בטיחות מתקדמות (תלוי רמת גימור) מהדור החדש ביותר של טויוטה, כגון בקרת שיוט אדפטיבית עם אפשרות לנהיגה ללא אחיזה בהגה בתנועה איטית (פקק תנועה ובהתאם לחוק בכל מדינה), ניטור שטח מת ותנועה חוצה מאחור, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית עם שמירה על מרכז נתיב, סיוע אקטיבי להיגוי בעת תמרון חירום, מערכת יציאה בטוחה, אור גבוה אוטומטי, סיוע לבלימה מוקדמת בעת הורדת הרגל מדוושת התאוצה אם המערכת מזהה שהנהג עשה זאת בשל רכב איטי או לפני כניסה לעיקול (המערכת פועלת במהירויות נמוכות בלבד), מערכת חניה אוטומטית עם אפשרות להחנות את הרכב באמצעות המכשיר הסלולרי כאשר הנהג עומד מחוץ לרכב, ועוד. כמו בקורולה המחודשת, מערכות הבטיחות המתקדמות ישודרגו עם הזמן באמצעות עדכון OTA. 

 

טויוטה C-HR החדש
טויוטה C-HR החדש.

לטויוטה C-HR החדש אורך של 436 ס"מ, רוחב של 183 ס"מ, גובה של 157 ס"מ ובסיס גלגלים של 264 ס"מ, כך שלעומת הדגם היוצא הוא בעיקר קצר יותר ב-4 ס"מ אך רחב יותר ב-4 ס"מ. בשלב ההשקה הדגם יהיה זמין בשתי גרסאות מיוחדות - GR SPORT המוצג בדגם הכסוף או High Premiere Editio המוצגת בדגם בצע גופרית. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 73

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.