מפעלי טויוטה ביפן עובדים רק בכ50% מקיבולת הייצור המלא שלהם שזו תחזור למצבה הסדיר רק בסוף השנה.

טויוטה כבר לא תהיה היצרנית הגדולה בעולם

יו"ר טויוטה, אקידו טויודה, פרסם מסר אישי לכל לקוחות טויוטה בזו הלשון "לכל לקוחותינו אשר ביצעו את ההחלטה לרכוש רכב המיוצר על ידינו, אני מתנצל מעומק ליבי על העיקוב הארוך בקבלת הרכב". נכון לעכשיו, מפעלי טויוטה ביפן עובדים בכ-50% מהקיבולת הרגילה שלהם ומפעלי טויוטה בארה"ב בכ-30% בלבד. לפי טויוטה, עד החודשים יולי אוגוסט רוב הדגמים יחזרו להיקף ייצור מלא ורק עד סוף 2011 כל היקף היצור יחזור לקדמותו.

 

כ-150 חלקים שונים המסופקים ע”י יצרני משנה, נמצאים במחסור מאז ה-11 במרס עת התרחש אסון הצונאמי ורעידת האדמה ביפן. המחסור בחלקים מורגש בעיקר בתחום האלקטרוניקה, הגומי והצבע. בטויוטה הצהירו שלעתיד, הם ידאגו לפזר על פני הגלובוס את ספקי המשנה שלהם ובכך להקטין את רמת הסיכון במקרה של אסון.

 

לאור הירידה המשמעותית בתפוקה, טויוטה כבר לא תהיה השנה היצרנית הגדולה בעולם ואת מקומה תתפוס ג'נרל מוטורס שאף בלי קשר למצבה של טויוטה, גם כך הייתה תופסת את המקום הראשון, בעיקר בשל היקף המכירות העצום של החברה בסין הנמצאות בעלייה מתמדת.

 

לקסוס, חטיבת היוקרה של טויוטה, כבר הודיע שהשנה היא כנראה תפסיד את כתר מכירת רכבי היוקרה בארה"ב לאחר 10 שנים ברציפות. המחסור בדגמי לקסוס בארה"ב חמור אף יותר מדגמי טויוטה וה-ct200h החדשה כבר כמעט אזלה לחלוטין מהמלאי ללא יעד חדש לאספקה.

תגיות: טויוטה
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.