2021 יונדאי קונה החדש
יונדאי קונה החדש כולל דגם N ליין ספורטיבי.
2021 יונדאי קונה החדש
יונדאי קונה החדש כולל דגם N ליין ספורטיבי.

יונדאי חושפת את דגמי 2021 החדשים של יונדאי קונה אשר זכו למתיחת פנים מקיפה במיוחד, כולל עדכון משמעותי לעיצוב החיצוני, דגם N ליין ספורטיבי, תא נוסעים משודרג כולל מערכת מולטימדיה חדשה ולוח מחוונים דיגיטלי, יחידות הנעה חדשות כולל מערכת מיקרו-היברידית, עדכון למתלים ולהיגוי ושדרוג מפרט הבטיחות של הדגם.

 

לא ברור מה גרם ליונדאי לבצע כזה שינוי משמעותי בעיצוב החיצוני המוצלח של הקונה הנוכחי, אבל אולי לאור השדרוגים הרבים שהיא ביצעה בדגם היא הרגישה את הצורך להציג כי מדובר בדגם כמעט חדש לגמרי. התוצאה בכל מקרה היא עיצוב חדש וקצת מעניין/מוזר לחזית הדגם ועיצוב מוצלח יותר לחזית של הקונה N ליין. מעבר לעיצוב החדש לחלוטין לפגוש הקדמי, יש גם פנסים ראשיים מעודכנים בתאורת LED ועדכון לתאורת היום העליונה.

 

2021 יונדאי קונה N ליין
יונדאי קונה N ליין.

גם בחלקו האחורי של הקונה אנחנו פוגשים עדכון מקיף, יש גרפיקת תאורה חדשה בפנסים האחוריים (LED), יחידת התאורה המשלבת את פנסי האיתות והרוורס עוצבה מחדש לחלוטין ומתבססת כעת על תאורת LED בחלקה ועיצוב חדש לפגוש האחורי משלים את העדכון. בדגם N ליין אנחנו פוגשים עיצוב שונה וספורטיבי יותר לפגוש עם דמוי דיפיוזר ענק בתחתית הפגוש וצמד סופיות צינור פליטה בולטות. עיצובים חדשים לחישוקי הגלגלים ובמחר של חמישה צבעים חדשים משלימים את העדכון החיצוני והמקיף לקונה.

 

2021 יונדאי קונה
עדכון מקיף גם מאחור.

מנוע 1.6 טורבו חדש עם 198 כ"ס ומערכת מיקרו-היברידית 48V:

אם נרים את מכסה המנוע נגלה שגם שם בוצעו לא מעט שינויים, כולל מנועים חדשים ומערכת מיקרו-היברידית. את מנוע ה-1.6 ליטר טורבו הנוכחי של הדגם, עם 177 כ"ס, מחליף בקונה 2021 מנוע 1.6 ליטר טורבו חדש ממשפחת מנועי Smartstream. למנוע החדש הספק מרבי של 198 כ"ס ומומנט מרבי של 27 קג"מ המתקבל בין 1,600-4,500 סל"ד. כמו בדגם היוצא, המנוע משודך לתיבת 7 הילוכים DCT כפולת מצמדים וניתן לקבל את הדגם עם הנעה קדמית בלבד או כפולה 4WD. לדגם זה נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 7.7 שניות עם הנעה קדמית או 8.1 שניות עם הנעה כפולה ומהירות מרבית של 210 קמ"ש. מדוע הדגם החדש איטי יותר ב-0.2 שניות למרות שהוא חזק יותר? שאלה טובה.

 

2021 יונדאי קונה החדש
מנוע 1.6 טורבו חדש ומערכת מיקרו-היברידית 48V.

מנוע ה-1.0 ליטר שלושה צילינדרים טורבו של הדגם לא הגיע לישראל בעבר כי הוא שווק עם תיבת הילוכים ידנית בלבד, אך בקונה המחודש הוא משודך גם לתיבת 7-DCT מה שפותח עבור כלמוביל אופציה לגרסה זולה ותחרותית עוד יותר. המנוע הזה מוכר לנו מה-i20 והוא מייצר בדגם 120 כ"ס ו-20.4 קג"מ (ידני: 17.5 קג"מ). עם תיבת 7 הילוכים DCT והנעה קדמית בלבד זה מספיק לדגם לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 11.0 שניות ומהירות מרבית של 182 קמ"ש.

את מנוע ה-1.0 ליטר ניתן לקבל גם בגרסה עם מערכת מיקרו-היברידית 48V המאפשרת חיסכון נוסף בצריכת הדלק. במקרה זה המנוע משודך לתיבת הילוכים חצי-אוטומטית 6iMT החדשה של יונדאי, זו תיבת הילוכים ידנית בה הנהג עדיין צריך להעביר הילוכים בעצמו אך תפעול המצמד אלקטרוני ואין דוושה שלישית. הפיתוח הזה מאפשר שילוב יעיל יותר של מערכת מיקרו-היברידית עם תיבת הילוכים ידנית, כגון ניתוק המנוע מתיבת ההילוכים וכיבויו כאשר הנהג מסיר את הרגל מדוושת התאוצה או ביצוע פעולה דומה בגלישה לקראת עצירה כבר ממהירות של 20 קמ"ש. 

 

יונדאי קונה N ליין
מנוע 1.6 טורבו והנעה כפולה בלבד לקונה N ליין.

מנוע הדיזל של הדגם הוחלף במנוע 1.6 ליטר טורבו דיזל 136 כ"ס חדש ממשפחת מנועי Smartstream. המנוע הזה משודך כסטנדרט למערכת מיקרו-היברידית 48V והרוכשים יוכלו לבחור מבין תיבת הילוכים 6iMT עם מומנט מרבי של 28.5 קג"מ או תיבת 7 הילוכים DCT עם 32.6 קג"מ.

הקונה ההיברידי ממשיך עם אותה יחידת הנעה מוכרת של הדגם הנוכחי, מנוע 1.6 ליטר GDi עם 105 כ"ס ו-15 קג"מ הנעזר במנוע חשמלי עם 43.5 כ"ס ו-17.3 קג"מ המשולב בתוך תיבת השישה הילוכים DCT של הדגם. ההספק הכולל של המערכת עומד על 141 כ"ס והמומנט המשולב על 27 קג"מ.

 

יונדאי קונה N ליין ישווק עם מנוע ה-1.6 ליטר טורבו 198 כ"ס בלבד, עם הנעה כפולה ועם כיול ספורטיבי יותר למתלים ולהיגוי.

 

2021 יונדאי קונה החדש תא הנוסעים
עיצוב תא הנוסעים (והחומרים) לא השתנה במיוחד.

עיצוב תא הנוסעים אמנם לא השתנה במיוחד, אך נוכל למצוא עיצוב חדש לחופת לוח המחוונים, בלם חניה חשמלי כסטנדרט המחליף את זה הידני, תאורת אווירה נוספה סביב מחזיקי הכוסות ובאזור הרגליים של הנהג והנוסע. בנוסף נמצא בורר מצבי נהיגה בעיצוב חדש וכן אופציות חדשות לריפודי המושבים. אמנם בכל התמונות שיונדאי שחררה תא הנוסעים עדיין שחור לגמרי, אך רוכשי הדגם יוכלו כעת לבחור בשילוב של צבע חום בתא הנוסעים.

 

בצד הטכנולוגי, יונדאי התקינה בדגם לוח מחוונים דיגיטלי "10.25 עם מספר מצבי תצוגה לבחירת הנהג, הוצג לראשונה ב-i20 החדשה, ואת מערכת המולטימדיה הסטנדרטית ניתן לשדרג למערכת "10.25 חדשה ומתקדמת הכולל מגוון רחב של שירותי רשת - שלא זמינים בישראל. המערכת כוללת תפעול קולי המאפשר שליטה על המיזוג, פתיחת/סגירת החלונות מאחור ועוד. מערכת המולטימדיה הבסיסית של הדגם שודרגה ממסך מגע "7 למסך "8 גדול יותר והיא כוללת כעת חיבור אלחוטי לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי.

 

2021 יונדאי קונה תא הנוסעים
לוח מחוונים דיגיטלי ומערכת מולטימדיה חדשה.

יונדאי מדווחת כי היא ביצעה שלל שינויים למתלים בדגם בכדי לשפר את נוחות הנסיעה, ביצעה כיול מחדש למערכת ההיגוי והדגמים המצוידים בחישוקי "18 זכו לצמיגי קונטיננטל Premium Contact 6 במקום Sport Contact 5. בנוסף לכך, יונדאי מדווחת על שיפורים שנעשו בתחום ה- NVH עם בידוד רעשים משופר והפחתה של הרעידות העוברות לתא הנוסעים. 

 

2021 יונדאי קונה החדש
יונדאי קונה N ליין.

מערכות הבטיחות של הקונה זכו למספר שדרוגים. בקרת השיוט האדפטיבית כוללת כעת עצירה מלאה והמשך נסיעה, מערכת ניטור השטח המת בצידי הרכב תפעיל את אחד הבלמים בכדי למנוע התנגשות בעת מעבר לנתיב לא פנוי, ונוספה מערכת התראה על תחילת נסיעה של רכב מוביל לאחר עצירה מלאה ומערכת שמירה על מרכז נתיב הנסיעה. מערכת הבלימה האוטונומית כוללת כעת גם זיהוי דו גלגלי ורדאר המאפשר למערכת לפעול בצורה יעילה יותר גם בתנאי מזג אוויר קשים. שתי מערכות חדשות בדגם נוספו בכדי להגן על שלום הילדים שלכם, האחת היא מערכת תזכורת לבדיקת המושב האחורי בסיום הנסיעה והאחרת היא מערכת יציאה בטוחה שלא מאפשרת יציאה מהרכב במידה והיציאה לא בטוחה.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 15

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.