למעט נתוני צריכת הדלק שיפורסמו בסמוך למועד ההשקה, יונדאי מספקת לנו כעת את כל הפרטים על ה-i20 החדשה באמצעות תמונות חדשות של תא הנוסעים וכל הנתונים הטכניים של הדגם. יונדאי i20 החדשה לא מנסה לפרוץ גבולות אלא להמשיך ולספק סופרמיני שימושית, מרווחת שכעת גם מציעה תא נוסעים מודרני וטכנולוגי ושפע מרשים של מערכות בטיחות מתקדמות.

 

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

יונדאי i20 החדשה מבוססת על פלטפורמה משודרגת של הדגם הנוכחי ועם אורך של 4,040 מ"מ, רוחב של 1,750 מ"מ, גובה של 1,450 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,580 מ"מ היא בעיקר רחבה יותר ב-26 מ"מ, נמוכה יותר ב-24 מ"מ ולבסיס הגלגלים נוספו 10 מ"מ. אמנם מדובר בגידול מתון יחסית, אך מרווח לנוסעים לא היווה גם כך את אחת מנקודות החולשה של הדגם הנוכחי. ביונדאי מבטיחים כי התכנון החדש של תא הנוסעים יחד עם המידות שצמחו במעט לנוסעים מרווח כתפיים וברכיים משופר. תא המטען זכה לתוספת של 25 ליטר ונפחו עומד כעת על 351 ליטר (ללא גלגל חלופי).

עבור השוק האירופי יונדאי מציעה את ה-i20 החדשה עם מבחר של 4 יחידות הנעה. דגם הבסיס מצויד במנוע ה-1.2 ליטר החדש של יונדאי, המוכר לנו מה-i10 החדשה שהושקה לאחרונה בישראל. למנוע זה הספק מרבי של 84 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 12 קג"מ ב-4,000 סל"ד. מנוע זה משודך לתיבת 5 הילוכים ידנית בלבד ועם מנוע זה לדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 13.1 שניות.

 

new-i20-2020-er214-970px_p18350
יונדאי i20 החדשה

הדגם הבא מצויד במנוע 1.0 ליטר שלושה צילינדרים טורבו בהספק מרבי של 100 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 17.5 קג"מ ב-1,500 סל"ד - זה אותו מנוע המשווק כיום עם הדגם בישראל. מנוע זה משודך לתיבת 6 הילוכים ידנית או 7 הילוכים DCT כפולת מצמדים. עם מנוע זה לדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 10.4 שניות עם תיבה ידנית או 11.4 שניות עם תיבה אוטומטית. את אותו מנוע ניתן לקבל גם עם מערכת מיקרו היברידית 48V המאפשרת לפי יונדאי חיסכון נוסף של 3 עד 4 אחוז בצריכת הדלק.

 

new-i20-2020-er14-970px_p73892
יונדאי i20 החדשה

הדגם הבכיר מצויד בגרסת 120 כ"ס ו-20.4 קג"מ ב-2,000 סל"ד של מנוע ה-1.0 ליטר טורבו. מנעו זה משודך כסטנדרט למערכת מיקרו-היברידית 48V וגם אותו ניתן לקבל עם תיבת 6 הילוכים ידנית או 7 הילוכים DCT. שני הדגמים העושים שימוש במערכת מיקרו-היברידית מצוידים בתיבת 6 הילוכים ידנית חדשה "חכמה" (iMT) המאפשרת לפי יונדאי חיסכון נוסף בצריכת הדלק באמצעות ניצול מיטבי של המערכת ההיברידית.

 

תא הנוסעים של יונדאי i20 החדשה
גלגל הגה חדש ולוח מחוונים דיגיטלי

תא הנוסעים של ה-i20 החדשה לא פורץ דרך בעיצובו ושמרני יחסית בהשוואה לדגמים מתחרים כגון רנו קליאו החדשה ובטח שלעומת תא הנוסעים של פיג'ו 208 החדשה, אך יונדאי מעולם לא ניסתה לשבור מוסכמות בתחום זה וזה גם מה שתמיד אפשר לה לספק תאי נוסעים שימושיים וקלים לתפעול עם הנדסת אנוש מוצלחת. מהתמונות והסרטונים שיונדאי מפרסמת, לא קשה לראות שזה בדיוק מה שאנחנו מקבלים עם ה-i20 החדשה. המבנה האנכי של הדשבורד, יחד עם אלמנט עיצוב הלהבים האופקי בו משולבים פתחי המיזוג, יוצרים תחושה של תא נוסעים רחב ומרווח יותר.

 

תא הנוסעים של יונדאי i20 החדשה
מודרני למראה, מרווח ואיכותי יותר.

הנהג יניח את ידיו על גלגל ההגה החדש של יונדאי מאחוריו נמצא לוח מחוונים דיגיטלי בגודל "10.25 וצמוד אליו את מערכת המולטימדיה עם מסך בגודל זהה ("8 בדגמי הבסיס). מערכת המולטימדיה כוללת אפשרות לתצוגה מפוצלת, הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי (בחיבור אלחוטי), חיבור קבוע לרשת האינטרנט לטובת עדכוני מערכת ושירותי רשת שונים (שירותי BlueLink שלא זמינים בישראל). בנוסף נמצא תאורת אווירה בחלק התחתון של תא הנוסעים, משטח טעינה אלחוטי, שתי כניסות USB, מערכת שמע של BOSE עם 8 רמקולים, בקרת אקלים דיגיטלית, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, חימום למושבים, מפתח חכם ועוד.

 

תא הנוסעים של יונדאי i20 החדשה
חומרים רכבים בדלתות ובדשבורד.

בשנים האחרונות יונדאי דואגת לצייד את הדגמים שלה במגוון רחב של מערכות בטיחות מתקדמות וזה גם המקרה עם ה-i20 החדשה המציגה מפרט בטיחות מרשים ולא אופייני לסגמנט בו מתחרה הדגם. המפרט כולל בקרת שיוט אדפטיבית הנעזרת במערכת הניווט בכדי להתאים את מהירות הנסיעה לתוואי הנסיעה שבהמשך הדרך, מערכת שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, ניטור שטח מת כולל תנועה חוצה מאחור, בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי (שדרוג מהדגם הנוכחי), בלימה לאחור בנסיעת חניה, התראה על רכב מוביל שהחל בנסיעה לאחר עצירה, מגביל מהירות חכם, בקרת ערנות נהג, אור גבוה אוטומטי ועוד. חלק מהמערכות מוצעות כמובן כאופציה בלבד.

יונדאי מבטיחה שבזכות כיול חדש למתלים, שלדה קשיחה יותר ותוספת של חומרי בידוד, הנוסעים יזכו לחווית נסיעה נוחה ושקטה יותר לעומת הדגם הנוכחי. רוכשי הדגם יוכלו לבחור מבין 10 צבעים למרכב ואופציה לצבע שחור לגג לקבלת צביעה דו גוונית. את ה-i20 החדשה אנחנו מצפים לפגוש בישראל רק לקראת סוף השנה הנוכחית.

 

2020 יונדאי i20 החדשה

תגובות (5)

This comment was minimized by the moderator on the site

חביבה אבל משעממת. תמשיך לשרת נאמנה את הקשישות החביבות של גבעתיים.

This comment was minimized by the moderator on the site

לגמרי רכב קשישים, אפילו היאריס החדשה נראית רעננה יותר.

This comment was minimized by the moderator on the site

לגמרי רכב קשישים, מצד שני אופציה מעניינת כרכב יד2.

This comment was minimized by the moderator on the site

אחלה רכב, עדיף כבר להשקיע בריו החדשה הם מאד דומים בפונקציות שלהם והרבה יותר אמינים

This comment was minimized by the moderator on the site

תא הנוסעים נאה אבל העיצוב החיצוני חלבי. קצת פלפל לא היה מזיק.

There are no comments posted here yet

השאירו את תגובותיכם

מצורפים (0 / 3)
Share Your Location