הונדה ג'אז תוצע עם מנוע 1.3 ליטר 102 כ"ס, תיבת הילוכים ידנית או CVT, מערכת מולטימדיה מתקדמת וצריכת דלק של 21.7 ק"מ לליטר.

2015 הונדה ג'אז החדשה
2015 הונדה ג'אז החדשה - מרווחת יותר, מאובזרת יותר וחסכונית יותר.

כשנה וחצי לאחר השוק היפני וכחצי שנה לאחר השוק האמריקאי, הונדה תחל בקרוב לשווק באירופה את הונדה ג'אז החדשה, הדור השלישי למיקרו-וואן של הונדה הצפויה לנחות אצלנו לקראת סוף השנה. לקראת תחילת השיווק של הגרסה האירופאית של הדגם, הונדה חושפת לראשונה את המפרט הטכני המלא של הדגם המובא כאן לפניכם.

 

הונדה ג'אז, המשווקת גם תחת השם הונדה פיט (Fit), משווקת מאז שנת 2001 וממנה נמכרו עד היום מעל ל-5 מיליון יחידות ברחבי העולם. עם הדור השלישי והחדש של הג'אז, הונדה ממשיכה במסורת ה"מכונית קטנה-גדולה" (או בשפת הונדה Maximum man, Minimum Machine) כאשר לאורך נוספו 95 מ"מ ולבסיס הגלגלים 30 מ"מ. מידות הדגם החדש עומדות על 3,995 מ"מ אורך, 1,694 מ"מ רוחב (כולל מראות), 1,550 מ"מ גובה ובסיס גלגלים של 2,530 מ"מ.  לפי הונדה, מרווח הרגלים מאחור שופר ב-115 מ"מ, מרווח הברכיים ב-65 מ"מ ומרווח הכתפיים ב-20 מ"מ.

 

נפח תא המטען בג'אז החדשה גדול יותר מהדגם היוצא ועומד על 354 ליטר, עם קיפול המושבים מאחור מתקבל נפח הטענה של 1,314 ליטר (עד גובה הגג). כמו הדגם היוצא, גם כאן המושבים מאחור הם מושבי ה"קסם" של הונדה המאפשרים קיפול של בסיס המושב (בחלוקה של 40:60) לקבלת נפח הטענה לחפצים גבוהים במושב האחורי. את משענת המושב הקדמי של הנוסע ניתן לשטח לאחור (בהסרת משענת הראש) לקבלת "מיטה" עבור הנוסע האחורי.

 

הג'אז החדשה מבוססת על הפלטפורמה הגלובלית החדשה של הונדה (המשמשת גם את ה-HR-V החדש), קלה יותר בכ-12% מזו של הדגם היוצא וקשיחה יותר לפיתול, משקל הדגם עומד על 1066-1092 ק"ג. מערך המתלים בדגם תוכנן מחדש  - מקפרסון מלפנים ומוט פיתול בתצורת H מאחור – וכך גם ההיגוי שלפי הונדה מהיר יותר בכ-25% מזה של הדגם היוצא. בהונדה מבטיחה התנהגות כביש זריזה יותר, גם בזכות דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני (AHA)המקטין את תת ההיגוי. בהונדה מבטיחים בנוסף שיפור משמעותי בתחום איכות הנסיעה בזכות שדרוג רמת ה-NVH בדגם (רעשים, רעידות..).

 

 

2015 הונדה ג'אז החדשה – מנועים, ביצועים וצריכת דלק.

עם תחילת השיווק באירופה, הג'אז החדשה תוצע עם מנוע אחד בלבד: 1.3 ליטר i-VTEC מסדרת מנועי Earth Dream Technology החדשה של החברה, למנוע יחד דחיסה גבוה יחסית של 13.5:1 ומערכת EGR. גרסה היברידית לדגם, עם 137 כ"ס וטווח נסיעה חשמלי של כ-3 ק"מ, תוצע רק בשלב מאוחר יותר.

 

למנוע החדש, המחליף במקביל את מנוע ה-1.4 ליטר ו-1.2 ליטר של הדגם היוצא, הספק מרבי של 102 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 12.5 קג"מ ב-5,000 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים ידנית או תיבת הילוכים רציפה (7CVT) ומספק בדגם ביצועים של 11.2 שניות 0-100 קמ"ש (אוטו':12.0 ש') ומהירות מרבית של 190 קמ"ש (אוטו': 183 קמ"ש). צריכת הדלק המשולבת בדגם עומדת על 20 ק"מ לליטר עם תיבה ידנית או 21.7 ק"מ לליטר עם תיבה רציפה (לדגם המצויד בחישוקי "15).

 

אבזור ובטיחות:

בתחום הבטיחות, הג'אז מצוידת כסטנדרט בשש כריות אוויר, בקרת יציבות, מערכת סיוע לזינוק בעליה ועוד. בנוסף לכך הג'אז החדשה מצוידת כסטנדרט במערכת בלימה אוטו' לעיר הבולמת את הרכב במהירויות של מתחת ל-32 קמ"ש. כאופציה, הונדה מציעה חמש מערכות בטיחות מתקדמות: התראה על סכנת התנגשות מלפנים, מערכת זיהוי תמרורים והתראה על תמרורי מהירות ואיסור עקיפה, מערכת סיוע לשמירה על נתיב הנסיעה, מערכת תאורה אדפטיבית (מעבר אוטו' בין אור נמוך לגבוה) ומגביל מהירות מתקדם  - משולב במערכת זיהוי התמרורים ולפי בחירת הנהג, לא מאפשר לנהג לעבור את המהירות המותרת כפי שהופיעה בתמרור.

 

בתחום האבזור ניתן למצוא בדגם מערכת בקרת אקלים, מחשב דרך מורחב, שליטה מההגה על השמע והטלפון ומערכת מולטימדיה מתקדמת (פשוטה יותר "5 ברמת האבזור הבסיסית) הכוללת אפליקציות כגון רדיו אינטרנטי, ניווט ועוד. המערכת כוללת אפשרויות חיבור רבות למכשירים ניידים כולל WiFi, HDMI ושיקוף (Mirror Link). כמו מכוניות רבות כיום, גם הג'אז תוצע עם כמה אופציות להתאמה אישית של העיצוב לפי.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.