מיצובישי חושפת את האקליפס קרוס 2026 החדש, הפעם הוא חשמלי אך גם לא בדיוק דגם עצמי שכן האקליפס קרוס EV הוא פשוט רנו סניק E-TECH שלובש מדים של מיצובישי. אין כאן איזו הפתעה של ממש שכן עבור השוק האירופי מיצובישי כבר הציגה בשנים האחרונות שלושה דגמים על בסיס דגמי רנו, זה החל עם הקליאו שהפכה למיצובישי קולט, המשיך לרנו קפ'צור שהפך למיצובישי ASX וממש לאחרונה הוצג מיצובישי גרנדיס החדש שהוא רנו סמביוז בתחפושת.
מיצובישי אקליפס קרוס EV החשמלי הלביש על רנו סניק E-TECH פגושים בעיצובים חדשים לצד שינויים נוספים, כגון חתימת תאורה שונה מלפנים ומאחור, עיצובים חדשים לחישוקי הגלגלים ועוד, כדי להעניק לדגם מראה שהוא מספיק שונה מהמקור.

העיצוב החיצוני החדש שמיצובישי העניקה לדגם מטשטש את הדמיון הויזואלי בין הדגמים, אך בכל הקשור לתא הנוסעים מדובר בתא נוסעים זהה לחלוטין למעט סמל שונה על ההגה, ריפודים בעיצוב שונה למושבים וחומרי גימור שונים פה ושם. גם באקליפס קרוס EV נמצא מולטימדיה "12 אנכית גדולה ומסך "12.3 אופקי עבור לוח המחוונים, כל זה לצד שימושיות גבוהה בזכות שפע של תאי אחסון שונים ואיזון נכון בין שליטה באמצעות כפתורים ומסכים.

המידות דומות כמובן לאלו של הסניק E-TECH כך שמדובר בקרוסאובר משפחתי מרווח למדי עם אורך של 4.47 מטר, רוחב של 1.86 מטר, גובה של 1.57 מטר ובסיס גלגלים של 2.785 מטר, לצד תא מטען גדול בנפח של 545 ליטר.
מפרט ההנעה שישרת את האקליפס קרוס EV זהה כמובן למוכר לנו מהסניק E-TECH: דגם בסיס עם מנוע קדמי 170 כ"ס ו-28.5 קג"מ (0-100 קמ"ש ב-8.6 ש') ובשילוב סוללות NMC בקיבולת נטו של 60kWh המאפשרת לדגם טווח נסיעה של של כ-429 ק"מ. לגרסה הבכירה מנוע חשמלי קדמי 220 כ"ס ו-30.6 קג"מ (0-100 קמ"ש ב-7.9 ש') וסוללת NMC בקיבולת נטו של 87kWh המאפשרת לדגם טווח נסיעה של כ-623 ק"מ.

לשני הדגמים מטען פנימי 11kW ויכולת טעינה מהירה עד להספק של 130kW או 150kW בהתאם לגודל הסוללה, כל שטעינה של 10% עד 80% אורכת כ-40 דקות.
עד היום לא פגשנו בישראל אף דגם של רנו-צובישי, האם זה ישתנה יום אחד? שאלה טובה אבל אם יש דגם שיכול להיות מעניין עבור השוק הישראלי זה הדגם הזה, האקליפס קרוס EV.