עד עתה הדגמים החשמליים הייעודיים של מרצדס זכו לשם שונה והציגו עיצוב שונה למדי מהדגמים המקבילים להם, EQS לעומת S קלאס לדוגמה. מרצדס הבינה כנראה שזו הייתה טעות שכן לקוחות החברה רוצים את אותה חוויה "מרצדסית" בלי קשר לאם מקור האנרגיה להנעת הרכב הוא דלק מאובנים או חשמל וזה בדיוק שינוי הכיוון שמרצדס מציגה כעת עם ה- GLC EQ החשמלי.
מרצדס GLC EQ מציג קווי עיצוב כלליים המזכירים מאוד את ה- GLC הרגיל, עם פרופיל קצת יותר אווירודינמי, ולצד זה נמצא את חתימת התאורה החדשה של החברה שהוצגה לאחרונה עם ה- CLA החדשה וכן, כמובן שגם אי אפשר להתעלם מהגריל הענק המואר ב-924 נורות LED שבהחלט נצטרך עוד זמן כדי להתרגל אליו שכן מזוויות מסוימות הוא הולם ומציג אבולוציה נכונה לגריל הצלעות אייקוני של החברה אך מזוויות אחרות הוא פשוט מוגזם ומעניק לדגם מראה מגושם.

בשלב זה מרצדס חושפת רק גרסה אחת של הדגם, GLC 400 4MATIC EQ המצוידת במערכת הנעה חשמלית כפולה בהספק משולב של 485 כ"ס, זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 4.3 שניות ולמהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 210 קמ"ש. בתחתית המרכב מותקנת סוללת 94kWh 800V המאפשרת לדגם טווח נסיעה מרשים של כ-713 ק"מ. אם אתם גוררים, תשמחו לדעת כי לדגם כושר גרירה גבוה יחסית של 2.4 טון.

השימוש בפלטפורמה בארכיטקטורת 800V מאפשר טעינה אולטרה מהירה בהספק של עד 330kW ולפי מרצדס טעינה של 10 דקות תוסיף לטווח הנסיעה כ-330 ק"מ וטעינה של 10% עד 80% אורכת כ-22 דקות. טעינה ביתית תתבצע באמצעות מטען 11kW אותו ניתן לשדרג למטען 22kW כאשר הדגם תומך בטכנולוגיית V2L או V2H/V2G בחיבור לרשת החשמל הביתית/ציבורית. לרשות הנהג אפשרות בחירה מבין מספר 4 דרגות עוצמה למערכת הבלימה הרגנרטיבית, כולל נהיגה בדוושה אחת, מצב גלישה בו המערכת מנותקת ומצב אוטומטי חכם העושה שימוש במידע מהמצלמה הקדמית ומערכת הניווט כדי להפעיל את המערכת בצורה אופטימלית. הספק המערכת גבוה ועומד על 300kW.
לקוחות מרצדס אוהבים רכבים נוחים ומפנקים ואחד התחומים בהם מרצדס מובילה זה בתכנון מתלי אוויר המעלימים את כל המפגעים שעל הכביש. כאופציה, רוכשי הדגם יוכלו להוסיף מערכת קפיצי אוויר AIRMATIC הפועלת גם בהתאם למידע המתקבל ממערכת הניווט, מצלמות חיצוניות ואף ממידע מרכבי מרצדס אחרים שנוסעים מלפנים או מהסביבה באמצעות טכנולוגיית C2X. לצד זה ניתן להוסיף גם מערכת היגוי אחורית המאפשרת להקטין את קוטר הסיבוב ב-90 ס"מ לנתון של 11.2 מטר.

עם מרצדס GLC החדש מרצדס חושפת את הדור השני של מערכת MBUX HYPERSCREEN ובמקום שלושה מסכים נפרדים יש כאן מסך אחד ענק בגודל של "39.1 המופעל על בסיס מערכת MB.OS השולטת למעשה על כל הרכב ומאפשרת עדכון מלא לכל הרכיבים כגון הנעה, בקרת סוללה, מולטימדיה, מערכות בטיחות ועוד (פלטפורמה נשלטת תוכנה). על המסך, וגם על חלון הגג, הענק, ניתן לשלוט באמצעות סליידר המאפשר להחשיך או לשנות את השקיפות באופן חלקי. כמובן שאי אפשר בלי AI וכאן הסייען הקולי משולב בטכנולוגיית AI מבית גוגל ומייקרוסופט (ChatGPT) כדי לספק תשובות מקיפות בשיחה חופשית. קחו בחשבון שמסך ה-"39.1 הוא אופציה בלבד, הסטנדרט הוא מסך "10 כלוח המחוונים, מסך "14 עבור מערכת המולטימדיה ומסך "14 עבור הנוסע כאשר ברמת הבסיס זה רק מסך תצוגה.

למרצדס GLC EQ החשמלי אורך של 4,845 מ"מ, רוחב של 1,913 מ"מ, גובה של 1,644 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,972 מ"מ, כך שלעומת ה- GLC בנזין הוא גדול יותר משמעותית עם תוספת של 129 מ"מ לאורך ו-84 מ"מ לבסיס הגלגלים. נפח תא המטען עומד על 570 ליטר שזה אמנם 50 ליטר פחות מדגם הבנזין אך לדגם החשמלי יש עוד תא מטען קדמי ענק בנפח של 128 ליטר.