יונדאי xcient fuel cell
יונדאי xcient fuel cell.
יונדאי xcient fuel cell
יונדאי xcient fuel cell.

שוק הרכב העולמי עבור בהדרגה להנעה חשמלית, השוק הפרטי עושה זאת באמצעות שימוש בסוללות נטענות אך בשוק הרכב הכבד הפתרון האידיאלי וזה שמרבית חברות הרכב הכבד בחרו בו הוא שימוש בתא דלק מימני לייצור חשמל. היתרון במימן הוא תדלוק מהיר במיוחד לעומת טעינה ובעיקר משקל קל יותר של המערכת שלא פוגע בכושר ההובלה של המשאית.

 

עד היום חשבנו שלא נזכה לראות בישראל רכבים חשמליים המונעים באמצעות מימן (תא דלק מימני) אך עתה אנחנו מתבשרים על נקודת ציון משמעותית בתחום זה: הסכם שיתוף פעולה של כלמוביל עם סונול ובזן אשר יאפשר שימוש במשאיות מימן בישראל.

 

תחנת תדלוק במימן
סונל תקים תחנת תדלוק במימן.

משאית המימן אותה כלמוביל תייבא לישראל היא יונדאי XCIENT Fuel Cell שהיא משאית המימן הכבדה הראשונה בעולם בייצור סדרתי המשווקת מאז שנת 2020 בשוויץ ובשוק הדרום קוריאני. למשאית הזו מיכלי מימן נוזלי דחוס בקיבלות של 32 ק"ג המאפשרים טווח נסיעה של כ-400 ק"מ. ליונדאי Xcient משקל עצמי של 9,795 ק"מ ומשקל כולל של 19 טון.

 

הדגם מצויד בשני תאי דלק המייצרים כל אחד 95kW והם טוענים סוללה קטנה יחסית בקיבלות של 73.2kWh המזינה את המנועים החשמליים המייצרים הספק של 470 כ"ס ומומנט מרבי של 347 קג"מ. תדלוק המשאית במימן דורש רק 8 דקות בלבד.

 

חתימת הכסם
מימין לשמאל- מלאכי אלפר מנכל בזן, יניב שיראזי מנכל כלמוביל, ניר גלילי מנכל סונול. צילום יוסי אלוני.

מלאכי אלפר, מנכ"ל בזן: "מממשים את האסטרטגיה שלנו, גאים להיות החברה הראשונה בישראל לייצר מימן במתחם בזן בחיפה עבור תאי דלק המשמשים להנעת משאיות"

 

ניר גלילי, מנכ"ל סונול: "סונול גאה להיות הראשונה בישראל יחד עם שותפיה בהובלת מהפכת המימן, הדלק העתידי לשינוע רכב. בטוחים כי המגמה העולמית תגיע דרכנו לישראל.

 

יניב שיראזי, מנכ"ל כלמוביל: אנו שמחים על שיתוף הפעולה בהובלת חדשנות אנרגטית, מודים למשרדי האנרגיה והתחבורה על ההתגייסות לתהליך וגאים בחיבור של כלמוביל עם קונצרן יונדאי, מובילת הטכנולוגיה ויצרנית המשאית המתקדמת ביותר בעולם"

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 19

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.