יונדאי מסרה השבוע לשימוש מסחרי בשוויץ צי של 10 משאיות כבדות המצוידות בהנעה חשמלית מבוססת תא דלק מימני. משאית המימן הכבדה של יונדאי, הנקראת Xcient, היא המשאית המימן הכבדה הראשונה בעולם בייצור המוני ועד לסוף השנה יונדאי תשיק מספר כולל של 50 משאיות כאלו בשוויץ.

 

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

יונדאי מתכננת לייצר עד לשנת 2025 לא פחות מ-1600 משאיות מדגם Xcient. ביונדאי מציינים כי משאית המימן שלהם היא "אבן דרך היסטורית בתחום ההובלה המסחרית ונקודת ציון חשובה לחברה העושה שימוש במימן לתחבורה". המשאיות לא נמכרות לחברות הובלה אלא מוחכרות בצורת שלם לפי שימוש.

מערכת ההנעה החשמלית של הדגם עושה שימוש בשני תאי דלק בהספק של 95kW האחד אותם מזינים שבעה מיכלי מימן דחוס בקיבולת כוללת של 32.09 קג"מ. לשם ההשוואה, רכב מימן משפחתי ממוצע מצויד במיכלים בקיבולת של כ-4 ק"ג מימן דחוס. תאי הדלק מטעינים סוללה בקיבולת של 73.2kWh המספקת חשמל למנוע חשמלי בהספק של 470 כ"ס ומומנט מרבי של 347 קג"מ. הכוח אל הגלגלים האחוריים (2X4) עובר דרך תיבת 6 הילוכים אוטו' של Allison.

 

יונדאי משאית מימן
בדרך מקוריאה לאירופה.

למשאית מהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 85 קמ"ש וטווח נסיעה של כ-400 ק"מ. טווח הנסיעה הותאם במיוחד לשוק השוויצרי בהתאם לפריסת תחנות התדלוק במימן במדינה. תדלוק המשאית קצר ועומד על 8 עד 20 דקות בלבד, תלוי בסוג עמדת התדלוק - בלחץ של 350bar או 700bar. ליונדאי Xcient משקל עצמי של 9,795 ק"מ ומשקל כולל של 19 טון.

 

יונדאי מציינת כי היא כבר נמצאת בפיתוח של משאית מסוג גורר-תומך (סמי-טריילר) שתוכל להציע טווח נסיעה של כ-1000 ק"מ בתדלוק אחד. משאית זו תצויד כבר בדור הבא של תאי הדלק של החברה עם הספק גבוה יותר ליחידה.

 

יונדאי excite משאית מימן
טווח הנסיעה הותאם לפיזור תחנות התדלוק במימן.

המימן עבור תחבורה בשוויץ מופק באמצעות חשמל המיוצר בתחנות כוח הידרואלקטרית ומשם הוא מובל ע"י מיזם hydrospider השוויצרי אל תחנות הדלק המימני. לפי יונדאי, תחנה כזו תהיה רווחית בתדלוק סטנדרטי של 15 משאיות. בהתאם להצלחה בשוק השוויצרי, יונדאי מתכננת להרוויח את שיווק משאיות המימן שלה לשווקים נוספים באירופה בהם מפותחת תשתית לתדלוק במימן, כגון השוק הגרמני או הבריטי.

יונדאי היא אמנם הראשונה לשווק בייצור המוני משאית מימן כבדה אך היא כמובן לא לבד בתחום זה. ג'נרל מוטורס מאמינה גדולה בשימוש בהנעה חשמלית מבוססת תא דלק (במקום סוללות) ברכב כבד והיא תשיק בשנים הקרובות מספר דגמים כאלו, כך גם טויוטה ומיזמים נוספים בתחום תאי הדלק.

 

יונדאי excite משאית מימן
על פס הייצור בדרום קוריאה.

יונדאי מפתחת טכנולוגיית תאי דלק לא רק לשימוש בכלי רכב אלא גם לשימושים נוספים כגון כלי שייט, רכבות, גנרטורים ועוד. התוכנית של יונדאי היא להגיע לייצור שנתי של 700,000 יחידות תא דלק, בגדלים והספקים שונים, עד לשנת 2030. בתחום כלי הרכב יונדאי מתכננת לשווק כ-110,000 רכבי מימן עד לשנת 2025.

 

תגובות (2)

This comment was minimized by the moderator on the site

ומה קורה באומת ההייטק ישראל? מפגרים בכל התשתיות. רק עכשיו מתחילים עם תשתיות לטעינת חשמל שזו שיטה מטומטמת למי שעושה קילומטרז גבוה והנעה ע"י מימן זה כנראה העתיד. אין צורך בסוללות יקרות כבדות...

ומה קורה באומת ההייטק ישראל? מפגרים בכל התשתיות. רק עכשיו מתחילים עם תשתיות לטעינת חשמל שזו שיטה מטומטמת למי שעושה קילומטרז גבוה והנעה ע"י מימן זה כנראה העתיד. אין צורך בסוללות יקרות כבדות ומזהמות וזמן תדלוק קצר. אבל צריך תשתית ולא שומעים פה שום דיבור או התייחסות למימן.

המשך קריאה
This comment was minimized by the moderator on the site

לתגובתך,נמשיך בחשמל כי ככה נמצוץ לפראייר התורן את הכסף והמוסכים גם יזמברו בתוספת מחיר למחירון הטיפולים...הנחה תיקח בשוויץ...מימן זה נחמד אבל לא פה, עוד מעט תרצה לוחות סולריים על כל הכבישים הראשיים...

לתגובתך,נמשיך בחשמל כי ככה נמצוץ לפראייר התורן את הכסף והמוסכים גם יזמברו בתוספת מחיר למחירון הטיפולים...הנחה תיקח בשוויץ...מימן זה נחמד אבל לא פה, עוד מעט תרצה לוחות סולריים על כל הכבישים הראשיים ,מה יעשו משפחות המקושרות, איך יצאו לנופש על חשבונך....

המשך קריאה
There are no comments posted here yet

השאירו את תגובותיכם

מצורפים (0 / 3)
Share Your Location