אקספנג G6 החשמלי
אקספנג G6 - מתחרה ישיר לטסלה מודל Y.
 אקספנג G6 החשמלי
אקספנג G6 - מתחרה ישיר לטסלה מודל Y.

אקספנג (Xpeng) הסינית ממשיכה להרחיב את היצע הדגמים החשמליים שלה עם השקתו בסין של הקרוסאובר G6, קרוסאובר חשמלי בסגנון קופה המתחרה ישירות בטסלה מודל Y ועוד. אקספנג החלה השנה לשווק את הרכבים החשמליים שלה, אקספנג P5, אקספנג P7 ואקספנג G9, במספר מצומצם של מדינות באירופה ושני הדגמים הבאים הם אקספנג P5 ואקספנג G6 שיצא כעת לדרך בסין. 

 

אקספנג G6 הוא הדגם הראשון של אקספנג המבוסס על פלטפורמת SPEA 2.0 החדשה של החברה, זו פלטפורמה נשלטת תוכנה באופן מלא בה חלקה האחורי והקדמי של השלדה הם יציקות אלומיניום ענקיות והתאים של הסוללה הם חלק מהשלדה כך שאין כאן מארז נפרד לסוללה - בכך למעשה היא מקדימה את טסלה שהובילה את הרעיון הזה אך טרם הגיע לשלב של ייצור המוני. הדגם נשען על מתלים עם זרועות אלומיניום בתצורת עצמות עצה כפולות מלפנים ורב חיבורי מאחור.

 

אקספנג G6
אקספנג G6.

לדגם אורך של 4,753 מ"מ, רוחב של 1,920 מ"מ, גובה של 1,650 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,890 מ"מ ולא תופתעו לגלות שאלו מידות דומות מאוד לאלו של טסלה מודל Y. דגמי אקספנג G6 משווקים בסין בטווח מחירים $29,000 עד $38,200 זאת לעומת $36,400 ועד $50,200 לדגמי טסלה מודל Y המקבילים. 

 

אקספנג G6 ישווק עם שתי יחידות הנעה: דגם הנעה אחורית עם 296 כ"ס ומומנט מרבי של 44.8 קג"מ או דגם הנעה כפולה עם שני מנועים חשמליים בהספק כולל של 487 כ"ס ומומנט מרבי של 67.3 קג"מ. רוכשי דגם ההנעה האחורית יכולים לבחור בסוללת 66kWh מסוג LFP ולדגם זה נתון 0-100 קמ"ש של 6.6 שניות ומהירות מרבית של 202 קמ"ש או בסוללת ליתיום-יון בקיבולת של 87.5kWh ולדגם זה נתון 0-100 קמ"ש של 5.9 שניות. דגם ההנעה הכפולה משווק עם הסוללה הגדולה יותר בלבד ולדגם זה נתון 0-100 קמ"ש של 3.9 שניות - אלו נתונים דומים עד זהים לאלו של המודל Y. 

 

אקספנג G6 תא הנוסעים
אקספנג G6.

טווח הנסיעה בתקן הסיני האופטימי עומד, בהתאמה, על 580 ק"מ, 755 ק"מ או 700 ק"מ ואלו נתונים שכבר מכניסים את טסלה לצרות שכן בתקן הסיני למודל Y הנעה אחורית טווח של 545 ק"מ, לדגם LR AWD טווח של 660 ק"מ ולדגם הביצועים טווח של 615 ק"מ, כך שהאקספנג G6 לא רק זולה משמעותית היא זהה למודל Y בכל הקשור לביצועים ועולה עליה בכל הקשור לטווח הנסיעה. קחו בחשבון, שטסלה תחשוף השנה מתיחת פנים מקיפה למודל 3 ולאחר מכן גם למודל Y כך שהכל עוד יכול להשתנות. 

 

אקספנג G6 עושה שימוש בטעינה מהירה במתח של 800V כך שלדגם יכולת טעינה אולטרה מהירה בהספק של עד 280kW המאפשרת בזמן של 10 דקות טעינה להוסיף כ-300 ק"מ לטווח הנסיעה, כך שגם פה מדובר ביתרון על המודל Y. 

 

אקספנג G6
אקספנג G6.

כמו שאר דגמי אקספנג גם ה- G6 משווק עם מערך עשיר של מערכות בטיחות מתקדמות הנסמכים על 31 חיישנים שונים. מערך הבטיחות כולל בקרת שיוט אדפטיבית עם מעבר נתיב אוטונומי לצורך עקיפה ותמיכה בנסיעה עירונית או בינעירונית (בסיוע מפות בהפרדה גבוהה), מערכת יציאה בטוחה, ניטור תנועה חוצה מאחור עם בלימה, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית עם שמירה על מרכב נתיב, זיהוי תמרורים ורמזורים, ניטור שטח מת אקטיבי ועוד. 

 

אקספנג G6
אקספנג G6.

אל העיצוב החיצוני הנאה הוצמד תא נוסעים נעים לעין ומינימליסטי. מול הנהג נמצא לוח מחוונים דיגיטלי "10.5, במרכז הדשבורד נמצא מסך "15, בין המושבים נמצא צמד משטחי טעינה אלחוטית מהירה בהספק של 50W, פתיחה חשמלית לנעילת הדלתות ועוד - כן, זה מאוד דומה לטסלה. הדגם מצויד בתפעול קולי דור 2 מבוסס טכנולוגיית ענן ולנהג אין צורך בפקודה ראשונית המכניסה את המערכת להאזנה. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 22

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.